Tiger attack!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

fisk wrote:Det är inte tigrarnas fel att en dum indier försöker hamna på Darwin Awards.
Killen klättrade över ett staket före han stack in armen i buren.
Jag hade ingen aning om vad Darwin Awards är för något.
Men efter att ha läst om bonden från São Paulo i Brasilien som skulle ta bort ett getingbo från ett träd så fick man sig ett gott skratt.
Han bestämde sig för att bränna boet och för att skydda sig från getingstick så fäste han en plastpåse över sitt huvud.
Plastpåsen skyddade honom både från rök och getingstick men inte från syrebristen som blev hans död.
Darwin awards är ett pris som årligen delas ut till den som lyckats dö på mest utomordentligt klantiga sätt, och på så sätt sett till att hans (eller hennes) egna undermåliga gener inte kommer att förorena genbanken.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

fisk wrote:Det är inte tigrarnas fel att en dum indier försöker hamna på Darwin Awards.
Killen klättrade över ett staket före han stack in armen i buren.
Tyvärr är mannen i fråga diskvalificerad från darwin awards då han redan skaffat sig två barn, han kanske kan få ett hedersomnämnande dock...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lajning
Posts: 31
Joined: 2007-02-08 17:09:06
Location: Linköping

Post by lajning »

Des wrote:
CSM101 wrote:Kan du citera sämre?
Kan jag väl. Men det viktiga tycker jag inte är hur jag citerar, utan hur du diskuterar.
Ett citat är knappast av värde när den som citerar ändrar innehållet för att framhäva sin åsikt.. Såvida in CSM101 har editerat sina inlägg efter du skrev ditt senaste inlägg...


OnT: Håller med flertalet här inne, är man så jävla dum att man hoppar över ett staket, skiter i varningar från djurskötaren och därefter sticker in armen i en bur med tigrar så får man skylla sig själv.

*Oj jag blev påkörd när jag hoppade upp på motorvägen i rusningstrafik, dumma dumma billister*
[Athlon64 "Orleans" 3500+ 2.2 Ghz Am2]-[2048MB DDR2 PC2-4200]-[Leadtek Geforce 7600 Gt 256mb @ 614/711]-[WD Caviar 160 Gb]-[Ecs Elitegroup NFORCE4M-A]-[Antec Sonata II + Chieftec GPS 450 W]-[19" Siemens CRT]-[Logitech z3]
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

lajning wrote:*Oj jag blev påkörd när jag hoppade upp på motorvägen i rusningstrafik, dumma dumma billister, jag skulle bara klappa/fota dem*
edited
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Oneway wrote:
andersson wrote:
kr1sse wrote:Iofs är människor också jävla bra på att döda djur... Noh?
Förmodar att tigern upplevde sig provocerad / hotad och svarade med att ge mannen en knuckle sandwich, detta hade aldrig skett om det varit två människor inblandade.
O'rly?

http://www.namibian.com.na/2007/October ... 10487.html
Okej, nu vill jag att du tittar riktigt riktigt noga!

Image
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Ghlargh wrote:Tyvärr är mannen i fråga diskvalificerad från darwin awards då han redan skaffat sig två barn, han kanske kan få ett hedersomnämnande dock...
Ok, trodde det räckte med att dö på ett ovanligt klantigt sätt.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Från tigerattacker till darwin awards...


Hela grejen med darwin awards är att man bevisar darwins teori om evolutionen, att bara de starka och smarta för vidare sina gener, med fokus på smart/dum.

Om någon skaffat barn innan denne omöjliggör vidareförande av sina gener faller ju ovanstående teori.

Vidare behöver man inte alls dö för att få ett darwin award, det räcker med att vidareföring av ens gener omöjliggörs, således kan man även få ett darwin award för att under mycket korkade omständigheter t.ex. slitit av sig pungen...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Vid närmare titt på the suns artikel... till höger finns en spalt "Related Stories" där det står: "China tiger cub is so precious"

finner faktiskt lite komik i det hela :)

nej skjuta tigern till döds är fel tycker jag. Men på något sätt skulle man fan kunnat lösa situationen.
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

Mr Einstein wrote: Ett skott i huvudet på varje tiger borde ju ha löst problemet mycket tidigare.
man kan ju inte slösa två fina tigrar bara pga en idiot.
noli turbare circulos meus
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

vlinder wrote:man kan ju inte slösa två fina tigrar bara pga en idiot.
Ja, idioter är inte direkt utrotningshotade det ska gudarna veta.
Tigrar är fina djur.
Vad som verkligen hände på plats vet man inte så mycket om utan den bild man har är via massmedia.
Att skjuta ihjäl djuren var en spontan tanke.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Mr Einstein wrote:
vlinder wrote:man kan ju inte slösa två fina tigrar bara pga en idiot.
Ja, idioter är inte direkt utrotningshotade det ska gudarna veta.
Tigrar är fina djur.
Vad som verkligen hände på plats vet man inte så mycket om utan den bild man har är via massmedia.
Att skjuta ihjäl djuren var en spontan tanke.
Men hade man istället skjutit ihjäl killen så hade man ju istället sparat världen på en idiot samt tigrarnas matkostnader i några dagar ;D
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

CSM101 wrote:Men hade man istället skjutit ihjäl killen så hade man ju istället sparat världen på en idiot samt tigrarnas matkostnader i några dagar ;D
A Modest Proposal
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

andersson wrote:A Modest Proposal
Vet om den där. Men de där barnen kan ändå växa upp och bli några vettiga individer, till skillnad från herren som blev tigermat ^^
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Mr Einstein wrote:
fisk wrote:Det är inte tigrarnas fel att en dum indier försöker hamna på Darwin Awards.
Fan va du är känslokall, har du inte lärt dig något den senaste tiden?
Tyvär så måste jag hålla med fisk här. Om man är så förbannat dum och gör något sådant här, och han var ändå en vuxen människa och om man ignorerar stängsel o skyltar. Då får man allt skylla sig själv, tigrarna borde inte få lida av ren dumhet från en människa.

nedsövning med pilar, ja självklart. men att skjuta med skarpladdade skott, nej säger jag.
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

En stungun hadde säkert fått tigrarna att backa, men man borde tänka både en och sju gånger innan man sticker in en hand till rovdjur dubbelt så stora som en själv..
Kan inget om mycket
Post Reply