8600gts, låter som ett jetplan, men hittar inget fel

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
baghera
Posts: 41
Joined: 2007-10-06 0:05:39

8600gts, låter som ett jetplan, men hittar inget fel

Post by baghera »

Ursprungligen inskrivet av baagheera Hej kära sweclockers. Till min förskräckelse upptäckte jag att datorn börja låta något förskräckligt just nu ikväll. jag öpnnade lådan för att se och jag hörde att det var grafikkortet som lät alldeles för mycket. Jag såg även att kortet låg på +56 C jämfört med 40 som den brukar ligga på. Jag tog då ut kortet och pillade på fläkten, den rörde sig helt ok och jag hörde ingeting, jag såg att det var lite damm på den, men inte så himla mycket. Enligt min bedömning så rörde sig släkten utan problem. Kan jag då fixa det, utan att garantin ryker, eller måsta jag skicka ini den och få det utbytt? TAck på förhand.
Citera:

Hej kära sweclockers.

Till min förskräckelse upptäckte jag att datorn börja låta något förskräckligt just nu ikväll. jag öpnnade lådan för att se och jag hörde att det var grafikkortet som lät alldeles för mycket. Jag såg även att kortet låg på +56 C jämfört med 40 som den brukar ligga på.

Jag tog då ut kortet och pillade på fläkten, den rörde sig helt ok och jag hörde ingeting, jag såg att det var lite damm på den, men inte så himla mycket.

Enligt min bedömning så rörde sig släkten utan problem.

Kan jag då fixa det, utan att garantin ryker, eller måsta jag skicka ini den och få det utbytt?

TAck på förhand.
|| Gigabyte P35-DS3 || Intel Core 2 Duo E4500 ||
|| Geforce 8600GTS 256mb || 2 Gb Twinx PC-5400 ||Samsung spinpoint 256GB || LG DVD || Seasonic
S12 430W ||
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Antagligen har lagret i den gett sig. Går att smörja på vissa fläktar, men det brukar börja låta lika illa efter ett tag igen. Har du garanti kva så borde du kunna få fläkten utbytt.
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Sweclockers? Släkten röra sig? Ja, det kan vara på tiden de rör sig hemmåt så här efter jul ;)
Har du garanti så byt graffet
Vem f.n fann upp fanér?
Post Reply