Holodeck?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

Kame_boy wrote:Det andra skulle vara att hoppa från månen.... .. alltså, bara ställa sig på månen.. börja kuta som fan, hoppa mot jorden.. och flyga rakt in mot den.. o landa nånstans i europa helst. HEHEHE
Hmmm.. går det? Och om det nu skulle gå, skulle det inte ta ENORMT lång tid att komma till jorden? den är ju inte direkt nära.. jag antar att din hastighet skulle vara ungefär lika stor som den du lyckades komma upp i när du sprang en väldigt lång tid... ...om nu nu överhuvudtaget lyckas komma ut ur månens gravitation utan att förlora all hastighet.

Förlåt.. det var ju ett HoloDeck.. du kunde ju sagt att du åkte ifrån månen i ett litet rymdskepp och sedan hoppade ur eller nått.. så hade jag sluppit göra dethär.. ;) hihi
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
Lanna
Posts: 14
Joined: 2002-07-10 10:41:36
Location: Linghem
Contact:

Post by Lanna »

Jag skulle simulera ett eget "Bird of pray" å röja lite Jem'hadars, eller varför inte vinna fotbolls-VM
"All good things must have an end..." /Q

Celeron 400@450MHz | 192 Mb SDRAM | WD 40 Gb 7200 rpm | Voodoo3 | Integrerat ljudkort | ett moderkort? |
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

Bara jag som skulle vilja kombinera ett holodeck med Doom111?
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
Cube
Posts: 222
Joined: 2002-03-08 13:49:37
Contact:

Post by Cube »

Såg ett avsnitt (ok ser alla men). Där dom som "jobbar" på voyager besökte en hel värd (kanske runt 1800 tal) som inte visste om att dom var i ett holodeck... Såå tänk om vi är det met utan att veta om det?
User avatar
Stoneman
Posts: 1072
Joined: 2002-03-08 11:16:52
Location: Sollentuna (Stockholm)
Contact:

Post by Stoneman »

Du tänker på avsnitten med Fairhaiven.

Ungefär som temat i The Matrix. Vi befinner oss i en värld skapad av AI för att dölja sanningen varav namnet The Matrix (skalet eller gränssnittet mellan datorerna och dig). AI odlar egentligen oss som frukt på ett träd för att ha som energikälla.
Intel P4 2.4B GHz 533 MHz buss | ASUS P4T533-C | 512Mb Kingston PC1066 RDRAM | 3 st 80 Gb, 1 st 60 Gb, 1 st 30 Gb, 1 st 180 Gb | Promise Ultra100TX2 | CL GeForce 4 Ti4600 | LG 52x CD-ROM | Plextor 16/10/40 | XP Pro | Chieftec FullTower | Antec 550 Watt |
User avatar
Cube
Posts: 222
Joined: 2002-03-08 13:49:37
Contact:

Post by Cube »

Stoneman wrote:Du tänker på avsnitten med Fairhaiven.

Ungefär som temat i The Matrix. Vi befinner oss i en värld skapad av AI för att dölja sanningen varav namnet The Matrix (skalet eller gränssnittet mellan datorerna och dig). AI odlar egentligen oss som frukt på ett träd för att ha som energikälla.
Jamen visst var det så set hette ja!! Stackars alla små varelser i lilla Fairhaiven :( Men det är hemskt det där ju... känn lite onödigt att köpa en dator då man ine får den på riktigt. Då "dom" bara kan trycka på några knappar så har du den värsta och nyaste datorn redan.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

SKulle vilja tortera bush ;)

Vilka kul lasergame fighter man skulle kunna ha!!!!
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Faiden
Posts: 184
Joined: 2002-03-08 10:07:57
Location: da Sweden

Post by Faiden »

Att röra sig i simulerad verklighet hmm??


Fantasy o rollspel, lajv

allt jag kan komma på som jag inte kan göra nu!!

Skapa egna verkligheter!!

Flyga en Xwing, Åka ubåt som i Seaquest

Om dom utveklar det chatta i realtime.
Byta ut skärmen mot ett holodeck.
Spela in mina drömar mm....

*drömma*
<life>Randomize</life>
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Faiden wrote: Om dom utveklar det chatta i realtime.
IRL? Det finns ett namn för det, kallas "att småprata" ;D
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Post Reply