HTPC Controling Device

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

HTPC Controling Device

Post by meminus »

Alla dessa HTPC-softwares som i dagen finns ute till hands suger big time. Ingen av de alla jag testat har varit något bra på ett eller ett annat sätt. Så därför installerade jag istället Winamp och Power DVD.

Dvs. HTPCn blir en "vanlig" dator och kan därför inte längre styras med hälp av min fjärrkontroll, som för övrigt var svindyr och knappt fungerande i de 2.5 månader i livet.

Så jag har nu två alternativ till detta:

1. Logitechs nya mini-novo (keyboard&Mouse) som säljs till priset av 1500 kr i dagens läge direkt från Logitechs online-shop. Smidigt tangentbord som rymmer i handflatan och dessutom äger en liten styrplatta. Perfekt, men dyrt.
http://www.logitech.com/index.cfm/keybo ... 8&cl=se,sv

2. Logitechs MX Air Rechargeable Cordless Air Mouse
vilket är en fräck sak. Den kostar ca en 500kr mindre men jag får då ej ngt tangentbord. Då är frågan hur mycket man egentligen kommer ha användning av ett tangentbord... bra om man ska söka upp musik eller dyl. men annars ser jag ingen större vits med det.
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=200383

Så jag står emellan här och vet itne riktigt vilken av dessa jag ska köpa. Vad tror, tycker, känner ni?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag hade tagit musen tror jag. De få gånger man behöver ett tangentbord kan man köra on-screen varianten.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

I vista fungerade faktiskt voice control rätt bra sist jag kollade, vilket kan göra tangentbord onödigt. Samma funktioner borde väl finnas i andra upplagor numera? Har inte sett något till XP iofs.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

jaa jag börjar mer och mer snöa in på musen... känns som om 500kr tangentbord som man kanske använder 10 minuter i veckan är lite onödigt. On-screen varianten finns ju alltid som sagt. Fnaj ga nöjer mig där, det får bli musen! Tack för hjälpen
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Post Reply