PROJEKT: Toyota Celica [NEED HELP sid3]

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

DeCaff wrote:Synd att du har blå inredning, hade en camry med den förut, så jävla ful :D Om du kan försök att få tag i den svarta.
De planerna finns JA! men är det nån spec årsmodell eller modells om har svart? jag vet inte ens vad min modell heter förutom GT-i16. och att det är en -90.
Des wrote:Måste säga att det är ett förbaskat orr i dom där 6x9-högtalarna. Har du möjligtvis en bild på själva konen på basarna?
"orr" hur menar du me de? Konen på basarna i lådan eller?
Tror inte jag har nån bild på dom isf... men ganska normala.. svart kon inget spec...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Stiiig wrote:"orr" hur menar du me de? Konen på basarna i lådan eller?
Tror inte jag har nån bild på dom isf... men ganska normala.. svart kon inget spec...
Dom spelar riktigt bra. :) Mja det var ju basarna i lådan jag tänkte på, ifall det var likadana som jag har.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Des wrote:
Stiiig wrote:"orr" hur menar du me de? Konen på basarna i lådan eller?
Tror inte jag har nån bild på dom isf... men ganska normala.. svart kon inget spec...
Dom spelar riktigt bra. :) Mja det var ju basarna i lådan jag tänkte på, ifall det var likadana som jag har.
ganska gamla. MDS Audipohile Classic AC-10 10"
det är den enda fakta jag har på dom. Dom låter rukisgt bra. för att vara 4 år gamla. Skall höra om jag får låna en mätare å se hur högt de spelar då jag byggt klart.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Image

sorry om bilden blev liiite för lång
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Stiiig wrote:De planerna finns JA! men är det nån spec årsmodell eller modells om har svart? jag vet inte ens vad min modell heter förutom GT-i16. och att det är en -90.
Tror inte det är något speciellt mellan årsmodeller, däremot tror jag det beror på orginallack, polarens vita celica hade blå inredning, min svarta hade svart inredning.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

phastas wrote:STÖRANDE BILD
sorry om bilden blev liiite för lång
Vad fan menar du med det där då? Gillar du inte at jag pysslar om min bil så behöver du fan inte skriva heller.
DeCaff wrote:Tror inte det är något speciellt mellan årsmodeller, däremot tror jag det beror på orginallack, polarens vita celica hade blå inredning, min svarta hade svart inredning.
ok. Då skall ja fasen leta.. skall titta till på bildelsbasen.com där finns det mkt kul...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

hehe :D blått niiååån e fint de :D har aldrig tänk på att de sitter inbyggt i stegen. Synd att de blå på de stora steget är ur funk.
Lite mer tyg nu sen är det klart. Då skall ja attackera resten av bilen. Fast en sak fattas. En kondensator. Märker att det inte får tillräcklig med ström. Då var 3e basslag blir dåligt.
Här kommer en runk bild iaf :D

Image
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Stiiig wrote:hehe :D blått niiååån e fint de :D har aldrig tänk på att de sitter inbyggt i stegen. Synd att de blå på de stora steget är ur funk.
Lite mer tyg nu sen är det klart. Då skall ja attackera resten av bilen. Fast en sak fattas. En kondensator. Märker att det inte får tillräcklig med ström. Då var 3e basslag blir dåligt.
Här kommer en runk bild iaf :D

Image
Fan Stiiig, det där blev riktigt snyggt! :o
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

malici0us wrote:Fan Stiiig, det där blev riktigt snyggt! :o
det är inte kalrt än dessutom. kommer en hel del mer effekt belysning i hela bilen. Och så skall ju utrymmet kläd ordentligt :D
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Stiiig wrote:det är inte kalrt än dessutom. kommer en hel del mer effekt belysning i hela bilen. Och så skall ju utrymmet kläd ordentligt :D
Ska bli kul att se när det blir klart! :)
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

malici0us wrote:
Stiiig wrote:det är inte kalrt än dessutom. kommer en hel del mer effekt belysning i hela bilen. Och så skall ju utrymmet kläd ordentligt :D
Ska bli kul att se när det blir klart! :)
hehe jo det tror ja :D skal bli änu mer kul att höra hur mkt den mätar ett ett DB drag i sommar :D haha! Men måste nog tona rutorna. Bor ie tt område där det försvinner saker ur bilar hela tiden. Lite jobbigt! Och man ser ju ALLT från bakrutan.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Du får ha några skitdiskanter som larm, ifall någon krossar en ruta eller något så spelar dom tills dom blir brända. Eller så har du kompressorhorn som larm.

Verkar iaf bli helt okej. Men varför allt bling-bling?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Des wrote:Du får ha några skitdiskanter som larm, ifall någon krossar en ruta eller något så spelar dom tills dom blir brända. Eller så har du kompressorhorn som larm.

Verkar iaf bli helt okej. Men varför allt bling-bling?
vilket blingbling?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Stiiig wrote:hehe jo det tror ja :D skal bli änu mer kul att höra hur mkt den mätar ett ett DB drag i sommar :D haha! Men måste nog tona rutorna. Bor ie tt område där det försvinner saker ur bilar hela tiden. Lite jobbigt! Och man ser ju ALLT från bakrutan.
Men det behöver ju inte va nåt negativt. Att tona rutorna alltså.
Det blir nog snyggt!
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Stiiig wrote:kommer en hel del mer effekt belysning i hela bilen
Sen lyser det blått under hatthyllan också. :P På bilden var det inte snyggt iaf. Kanske ser bättre ut irl
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

malici0us wrote:Men det behöver ju inte va nåt negativt. Att tona rutorna alltså.
Det blir nog snyggt!
Att tona är defenetift inget hinder. Det är bara bra på alla sätt. Hållbarare rutor. mindr einsyn med mera. Det kostar däremot. tänker inte tona den rutan sjv. den är för böjd. Så får vänta tills ekonomin tillåter proffs toning :D
Des wrote:Sen lyser det blått under hatthyllan också. :P På bilden var det inte snyggt iaf. Kanske ser bättre ut irl
Det ser snyggare ut IRL än på bilden. Svårt att fånga ljuset. Det lyser ju upp hela skuffen i blått. Och såf inns funktionen så att de blinkar med ljudet :D sånt gillar ju jag :D hehe :D
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Bli inte för frisk i dina tillägg av lampor bara :P
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

SpiXx^Orginalet wrote:Bli inte för frisk i dina tillägg av lampor bara :P
Hmm ok! men allt går att stänga av med ett enkelt knapptryck :D så du behöver inte oroa dig! haha!

har titta runt lite nu! Och hittat mkt lockade grejer. som detta t.ex

http://www.scstyling.com/pub_images/ori ... 1_1511.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori ... 1_1512.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori ... 1_1513.jpg

mkt kul där :D sen blir de väll takvingen på bild. Men jag komemr behålla skuffvingen som e på! för den e fan läcker. ang lack vet jag inte hur det blir än!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

Stiiig wrote:
SpiXx^Orginalet wrote:Bli inte för frisk i dina tillägg av lampor bara :P
Hmm ok! men allt går att stänga av med ett enkelt knapptryck :D så du behöver inte oroa dig! haha!

har titta runt lite nu! Och hittat mkt lockade grejer. som detta t.ex

http://www.scstyling.com/pub_images/ori ... 1_1511.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori ... 1_1512.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori ... 1_1513.jpg

mkt kul där :D sen blir de väll takvingen på bild. Men jag komemr behålla skuffvingen som e på! för den e fan läcker. ang lack vet jag inte hur det blir än!
Fetingkjolar på plasträsern...

::)
Rockabilly,Psychobilly
baghera
Posts: 41
Joined: 2007-10-06 0:05:39

Post by baghera »

Var ska du ha ica-kassarna och resväckorna?



:P
|| Gigabyte P35-DS3 || Intel Core 2 Duo E4500 ||
|| Geforce 8600GTS 256mb || 2 Gb Twinx PC-5400 ||Samsung spinpoint 256GB || LG DVD || Seasonic
S12 430W ||
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

baghera wrote:Var ska du ha ica-kassarna och resväckorna?
:P
ryms 2 stk papperkassar i skuffen...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Har du din 25mm²-kabel nu då?
Sen kan det löna sig att dra till med fler jordflätor vid batteriet i fram, till fler punkter än där originalflätan sitter. Den brukar lämna en del att önska i gamla bilar...
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

MadModder wrote:Har du din 25mm²-kabel nu då?
Sen kan det löna sig att dra till med fler jordflätor vid batteriet i fram, till fler punkter än där originalflätan sitter. Den brukar lämna en del att önska i gamla bilar...
hehe ja drog 25an i förrgår. fan vilken skillnad.. nu ballar det inte ur då man höjer volymen. Fått tag i en 1f kondning också. Duger väll ett tag antar jag :D haha! jordfläta har jag redan satt dit en extra direkt från abtteriet till närmaste ställa i plåten.

Skall fixa lite tyg och grejer. så det blir kalrt nån gång.

Men en sak gillar jag inte med bandpass lådan. Den påtervinner inte alla frekvenser som en vanlig portad gör. Denna går bara på dom djupa så det blir till att lyssna på Dunka dunka. sätter man på lite skön hårdrock så är de inte samma sak.

Så planeran efter detta är nog fan att slå på den stora trummar och ha nått att srkyta med. Planerna ligger i 2stk kicker 15" fyrkantsbasar. hehe. Mer än så säger jag inte.

ja iaf att byta ut 6x9orna mot typ 8" 3vägs högtalare ist. Så man får lite snärtbas i det hela. har tröttnat på sketna jävla 6x9or nu!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Något som skulle kunna förbättra ljudkvalitén i 6x9" högtalarna vore att ha någon form av dämpning bakom som gör att ljudet neråt inte reflekteras mot baslådans ovansida.
Kan inget om mycket
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

jag gillar fast and furious, och likst som i filmen har du fått till det! Nice stickan.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Post Reply