Spara ändringar i Photoshop 7

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
IsseBisse
Posts: 120
Joined: 2006-01-24 15:47:48

Spara ändringar i Photoshop 7

Post by IsseBisse »

Jag har en fråga angående Photoshop.
Finns det något sätt att spara "history", d.v.s. de ändringar man gjort på en bild?

Om jag öppnar en bild och gör en ändring, t ex lägger på ett färgfilter, så sparas den ändringen i "history", som (med originalinställningar) finns i skärmens högra kant. När jag har gjort detta sparar jag bilden och stänger ner Photoshop. När jag senare öppnar bilden igen så finns inte ändringen kvar i "history", d.v.s. jag kan inte ta bort/ändra färgfiltret om jag vill det...

Finns det något sätt att lösa detta problem på?
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det går inte att spara History, men ett arbetssätt kan vara att ha osynliga lager med orörda bilder så att man kan återgå genom att växla till dessa lager. Justeringslager går även att använda som alternativ till att lägga vissa effekter direkt på en bild.
http://www.webdesignskolan.com/photosho ... slager.htm
IsseBisse
Posts: 120
Joined: 2006-01-24 15:47:48

Post by IsseBisse »

mkk wrote:Det går inte att spara History, men ett arbetssätt kan vara att ha osynliga lager med orörda bilder så att man kan återgå genom att växla till dessa lager.
Okej, tack så mycket.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Vet att man kan spara i CS2 i varje fall.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

mr_tobbe wrote:Vet att man kan spara i CS2 i varje fall.
Hur gör du det?
Vad jag vet så kan man inte spara "history" i photoshop.
Om det finns en sådan fantastisk funktion i CS2, varför skulle man inte ha med den i CS3.
Att behöva spara historien är tecken på dålig arbetssätt i photoshop.
Justeringslager löser dina problem, synliga lager, osynliga lager.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Men det är väl bara en logfil, kan man verkligen ladda in den här filen och sedan få historien tillbaka?
Jag kan inte se att det är någon skillnad i den här preference än photoshop CS2.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Mr Einstein wrote:
Men det är väl bara en logfil, kan man verkligen ladda in den här filen och sedan få historien tillbaka?
Jag kan inte se att det är någon skillnad i den här preference än photoshop CS2.
Nej det är bara en log på vad man gjort så man kan se ungefär hur man skapade bilden.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
Post Reply