DRM-fri filmtjänst

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

DRM-fri filmtjänst

Post by stealth »

Snubblade över denna artikel på E24. Jag länkar inte till sajten direkt med tanke på att man inte får göra reklam här.

Nu har det jue delvis inte funnits allt för många sådana här filmtjänster ens med DRM men det är precis det här jag saknar. Nu är filmutbudet inte speciellt utökat men det är ett otroligt bra tänk. Förhoppningvis hoppar fler filmbolag på detta och förhoppningvis sänker priserna lite.

Oftast köper jag all min musik på iTunes (mestadels för att jag är en Apple-människa). Det är smidigt med min iPod, datorn hemma samt jobbet så DRM-skyddet på just den musiken är inte för mig speciellt jobbigt. Dock vore det jue skönt om det försvann. Folk hittar jue ändå genvägar om de verkligen vill ha bort det DRM-skyddet.

Vad tycker ni? Säg gärna till om ni testar tjänsten.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det här är lite vad jag har väntat på. Apple har verkligen tagit lång tid för att få filmer till iTunes Store i Europa, även om de för mindre än en vecka sedan släppte filmer till den tyska varianten. Men konceptet som finns i USA är helt underbart, med att hyra filmer, gamla som nya, även i HD om man så vill, för en mycket billig peng. Självklart kommer priset att vara ~25% högre här i Sverige när det kommer, men jag tror ändå att den kan locka stor publik.
Jag vet inte direkt om jag kommer att stötta Headweb i någon större skala, men att tjänsten finns är väldigt uppskattat.
Det jag finner komiskt är att e24 sammanfattar det som att Headweb ska bli något av en konkurrent till TPB. Helt löjligt.

Edit: Var bara sekundrar från att få 100 kronor gratis. Var lite seg med registreringen, då de erbjud en hel klump med folk ett erbjudande när man registrerade sig.

Edit2: Ett problem som uppstår är att man inte kan börja kolla på filmen med en gång, som man i stort sett kan göra via iTunes Store.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag kommer nog inte köpa någon film därifrån heller, det är mer tänket som jag gillar. Oftast sprider jue sig sådanthär som löpeld som resulterar i både bättre konkurrens och priser.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Post Reply