Äger en HP tx1250eo... Det är en tablet pc. Med tiden så har skärmen blivit lite lös, dvs om jag trycker på toucken så fjädrar skärmen tillbaka ca 3cm eller om man sitter i skakiga miljöer så gungar den fram och tillbaka. Väldigt störande! Har självklart garanti på produkten så jag drog till elgiganten för att få det fixar. De höll med, så skulle skärmen inte vara och de skickade den till service (InfoCare). Får tillbaka datorn där det står att det inte går att fixa, på alla sådana sputniks är det såhär. De debiterade ca 650kr för "undersökningen". Hmm, 650kr för vadå? Han har inte gjort ett skit. Jag hade garanti och nekade att betala och det löste sig. Jag vänder mig så till HP. Fick idag bred att de använder samma verkstad. Brevet lyder:
När det är samma service verkstad (InfoCare) som Elgiganten och vi använder oss av är det enbart att beklaga att du upplever detta som ett problem när det dessvärre är inget som vi kan hjälpa till med när det är något som sker.
Tröttnade på att vänta så jag öppnade fronten på skärmen (gick väldigt lätt utan att göra någon skada) och drog åt fyra skruvar som håller fast gångjärnen i ramen av skärmen. Nu gungar inte skärmen mer.
Så man kan fråga sig varför servicen inte kunde göra det? 20min tog det för mig! Vilken brist på kompetens det finns och otroligt besviken med tanke på att man har garanti! Vad ska man med garanti till?
![Himlar med ögonen ::)](./images/smilies/rolleyes.gif)