Praktiska nyttan - Injector Trim för bilar
Praktiska nyttan - Injector Trim för bilar
Köpte och använde en flaska Injector Trim från STP och funderar nu på om den faktiskt gör någon nytta. Pratade med en verkstadskille där jag köpte min bil (Hyundai förövrigt) och han sade att det bara var ett sätt att lura ut lite extra pengar från oss bilägare.
Så, hur ligger det till. Det står att medlet smörjer och förhindrar förfrysning i bränslesystemet - samt håller munstycken och förgasare rena. Men fungerar det i praktiken och behövs verkligen en ny flaska var 200'e mil?
Så, hur ligger det till. Det står att medlet smörjer och förhindrar förfrysning i bränslesystemet - samt håller munstycken och förgasare rena. Men fungerar det i praktiken och behövs verkligen en ny flaska var 200'e mil?
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
- mohammedbilderna
- Posts: 342
- Joined: 2006-03-09 22:34:57
Och varför inte oljebaserat i bränslesystemet jag har fått rådet på verkstan att slå i 2-takts olja i tanken för att rensa insprutningen flera gånger då bilen har gåt lite illa o det har hjälpt mej men de kanske bara e bra til äldre bilar den ja hade då va en 740-88 ej nya sprutetDeCaff wrote:Verkligen inte, nafta är oljebaserat.
Känner man sej skapligt ren o kan simma har man inte i sjön att göra
2-takts olja och nafta är långt ifrån lika.hype wrote:Och varför inte oljebaserat i bränslesystemet jag har fått rådet på verkstan att slå i 2-takts olja i tanken för att rensa insprutningen flera gånger då bilen har gåt lite illa o det har hjälpt mej men de kanske bara e bra til äldre bilar den ja hade då va en 740-88 ej nya sprutet
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Uhm... bensin är också oljebaserad, vad är din poäng?DeCaff wrote:Verkligen inte, nafta är oljebaserat.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
K-sprit i tanken för att förebygga isproppar, allra helst när det börjar bli kallare. Tänk på att det inte behöver vara minusgrader för att det ska frysa till och bli isproppar, utan fuktig i luften och ett par plusgrader räcker. Hastigheten på luften tar hand om resten för att det ska kylas ner och bli isproppar.
Tvåtakts olja funkar lika bra som "injector cleaner" eller liknade, bara att det är billigare.
Allt annat som du häller i tanken eller motorn är "snake oil".
Annars är det bästa trixet att fylla upp tanken fullt varje gång man tankar. Vattnet i soppan kommer från all frisk luft som kommer ner i tanken varje gång du duttar ner soppa för en hundring. Och är det äldre grejer med förgasare som man ska låta stå en längre tid så kan det vara en ide att dränera förgasaren, soppan dunstar nämligen men lämnar kvar avlagringar som sätter igen munstycken.
Och medans vi är igång, varva ut bilen med jämna för att sota ur den, och en hård inbromsning från hög hastighet för att skrubba av fart från din ursotningsmanöver håller dina bromsar i gott skick. Folk som åker omkring och finbromsar hela dagarna är bromskivetillverkarens bästa vänner.
Tvåtakts olja funkar lika bra som "injector cleaner" eller liknade, bara att det är billigare.
Allt annat som du häller i tanken eller motorn är "snake oil".
Annars är det bästa trixet att fylla upp tanken fullt varje gång man tankar. Vattnet i soppan kommer från all frisk luft som kommer ner i tanken varje gång du duttar ner soppa för en hundring. Och är det äldre grejer med förgasare som man ska låta stå en längre tid så kan det vara en ide att dränera förgasaren, soppan dunstar nämligen men lämnar kvar avlagringar som sätter igen munstycken.
Och medans vi är igång, varva ut bilen med jämna för att sota ur den, och en hård inbromsning från hög hastighet för att skrubba av fart från din ursotningsmanöver håller dina bromsar i gott skick. Folk som åker omkring och finbromsar hela dagarna är bromskivetillverkarens bästa vänner.
KTM + Akrapovic = [love]