Vad gör man i New York

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Vad gör man i New York

Post by EZA »

Hej jag ska besöka New York en vecka under sensommaren. Har börjat planera lite vad man ska sysselsätta sig med under veckan. Men jag skulle gärna vilja ha lite tips av 64bits eminenta besökare på trevliga affärer och sevärdheter man bör besöka Tips på saker man kan skippa uppskattas också.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

jr.com finns i ny, passa på att köpa en asus eee
Dyslexi
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Åker hem?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

http://ilovenewyork.se/ följt av fisks tips.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

du kan ju alltid råna tanter. :D
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

coin wrote:Försök att gå med i något gäng. Du kan ju leta upp Rockstar Games studion. De borde ha koll på sådant. Eller fråga om jobb som speltestare att döda tiden med.
Åka till New York för att bänka sig framför en konsoll? Hngnn....hh...hnng..

Det finns nog en hel del att göra, personligen är jag lite klyschig och skulle se en del monument och grejor och sedan ta del av nattlivet.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Busious, interiness sernet.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Köp billigt hi-tech på gatorna runt Times Square.

Åk upp i Empire state building eller Rockafeller Center. Sjukt ball att vara så högt över marken i kontakt med en byggnad.

Skippa frihetsgudinnan, den är inte så stor ändå.

Käka på några av världens bästa resturanger...eller om du inte är så spännande av dig, prova på några udda amerikanska snabbmatskedjor. Undvik allting du känner igen när det gäller mat.

Kolla hur det går för dem egentligen vid Ground Zero.
När du ändå är vid Ground Zero, slink in på Century21 och shoppa billiga märkeskläder.

Hmm...what else? Räkna hur många gigantiska skyskrapor som det står "Trump" på :)
(Finns bl.a. på 5th street, vid hörnet av Central Park, Wall street och vid FN-huset)

Ha så jävla kul. Det är en ball stad med hög puls. Känslan måste upplevas :)
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Maqe2 wrote:Åk upp i Empire state building eller Rockafeller Center. Sjukt ball att vara så högt över marken i kontakt med en byggnad.
Det där förstår inte jag alls. När jag var uppe i en ganska så hög byggnad kände jag i princip bara "Ja, det var ju ganska högt här uppe.. and.. and... nothing". Jag kanske inte gjorde rätt, jag vet inte, men det mätte sig inte alls mot hypen. Snarare var det ett rejält antiklimax.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

lillis wrote:När jag var uppe i en ganska så hög byggnad
du var uppe i fel byggnad
Dyslexi
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

lillis wrote:
Maqe2 wrote:Åk upp i Empire state building eller Rockafeller Center. Sjukt ball att vara så högt över marken i kontakt med en byggnad.
Det där förstår inte jag alls. När jag var uppe i en ganska så hög byggnad kände jag i princip bara "Ja, det var ju ganska högt här uppe.. and.. and... nothing". Jag kanske inte gjorde rätt, jag vet inte, men det mätte sig inte alls mot hypen. Snarare var det ett rejält antiklimax.
Jag har varit uppe i kaknästornet oxå, men det är liksom inte samma sak.

Tänk dig att du står uppe i kaknästornet, men istället för marken så ser du lika långt ner _taket_ på en skyskrapa som är dubbelt så hög som t.ex. DN-skrapan.

Att knata runt i en stad där husen är så höga att man aldrig ser toppen på dem utan att vrida på nacken, och sedan helt plötsligt stå på en plats där man tittar ner på samma hus...det är mäktigt.

Men visst kan man intala sig att ingenting man kan uppleva är häftigt eller värdefullt heller...men vissa gillar att ha kul här i livet ;)
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

gå, gå och gå. det är så man kan hitta de mest underbara platser och se de mest faschinerande människor och händelser. i soho och runt där är det riktigt charmigt. gå till batterypark och se frihetsgudinnan därifrån. en promenad ut på brooklyn bridge strax innan solen gå ner och var där i skymningen. underbar vy över manhattan därifrån! även empire bör besökas under samma tid så du får se staden ovanifrån både i ljus och mörker. det är en sådan skillnad på det.
en paus från stressen tas det såklart i central park...

en sak jag inte hann med när jag var där, vilket jag absolut måste få till näsa gång är att gå på antingen en NHL eller en NBA-match, så det får jag väl tipsa om.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

tack för tipsen någon som åkt över till Roosevelt Island med linbanan ?
Sebastian Bonnier
Posts: 11
Joined: 2008-05-10 19:54:48

Post by Sebastian Bonnier »

Är det bara jag eller är det något väldigt deprimerande och lite smutsigt över New York?? För mycket judar och irländare antar jag. Nä, ta första bästa plan till västkusten istället.
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Sebastian Bonnier wrote:Är det bara jag eller är det något väldigt deprimerande och lite smutsigt över New York?? För mycket judar och irländare antar jag. Nä, ta första bästa plan till västkusten istället.
2/10, try harder.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Åka tunnelbana sent på kvällen är ett måste!
KTM + Akrapovic = [love]
Sebastian Bonnier
Posts: 11
Joined: 2008-05-10 19:54:48

Post by Sebastian Bonnier »

Kalimac wrote:2/10, try harder.
Vad? Jag trollar inte, jag är seriös.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Sebastian Bonnier wrote:Är det bara jag eller är det något väldigt deprimerande och lite smutsigt över New York?? För mycket judar och irländare antar jag. Nä, ta första bästa plan till västkusten istället.
Haha jo har den känslan själv också men jag tror det beror mest på kamerafilter.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Sebastian Bonnier wrote:Är det bara jag eller är det något väldigt deprimerande och lite smutsigt över New York?? För mycket judar och irländare antar jag. Nä, ta första bästa plan till västkusten istället.
Hur står du ut med allt hat du har i dig?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

MooDHooDs wrote:du var uppe i fel byggnad
Taipei 101, bitch.

Image

Maqe2: Se ovan, jag fann det helt enkelt inte så häftigt. Men jag bodde på ett berg som blickade ut över staden så kan hända att jag helt enkelt var van vid utsikten. Och du behöver ju inte klistra på någon slags "jag är utvecklad i mitt inre jag och ser det vackra i världen men det är inte du, your loss :-*" pryl på mig för det känns väldigt kissnödigt. Klart att det finns underbara upplevelser och platser att finna men jag tycker inte höga hus passar i den kategorin. Då är jag mer på kajs sida i att man skall utforska saker och ting själv - oberoende av om det är städer, bergstoppar, vattenfall eller rymdstationer.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

lillis wrote:
MooDHooDs wrote:du var uppe i fel byggnad
Taipei 101, bitch.

Image

Maqe2: Se ovan, jag fann det helt enkelt inte så häftigt. Men jag bodde på ett berg som blickade ut över staden så kan hända att jag helt enkelt var van vid utsikten. Och du behöver ju inte klistra på någon slags "jag är utvecklad i mitt inre jag och ser det vackra i världen men det är inte du, your loss :-*" pryl på mig för det känns väldigt kissnödigt. Klart att det finns underbara upplevelser och platser att finna men jag tycker inte höga hus passar i den kategorin. Då är jag mer på kajs sida i att man skall utforska saker och ting själv - oberoende av om det är städer, bergstoppar, vattenfall eller rymdstationer.
Vissa vill känna sig självständiga i att de "upptäcker" allting i livet själva, medans andra hellre tar hjälp av andra för att uppleva fler intressanta saker, genom att t.ex. skriva en sånhär tråd.
Människor tänker olika :)

Vidare är det synd att du tar illa upp när jag menar att poängtera min sarkasm med en smiley. Tur att vi inte är långsinta här :)
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kajs wrote:Hur står du ut med allt hat du har i dig?
Hat? Hatet över att hans föräldrar aldrig gav honom nog med uppmärksamhet eller hatet mot sig själv för att han är så desperat efter uppmärksamhet? Bägge kanske.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

lillis wrote:
MooDHooDs wrote:du var uppe i fel byggnad
Taipei 101, bitch.
Då var du uppenbarligen i fel stad och stat.
Dyslexi
Sebastian Bonnier
Posts: 11
Joined: 2008-05-10 19:54:48

Post by Sebastian Bonnier »

EZA wrote:Haha jo har den känslan själv också men jag tror det beror mest på kamerafilter.
Haha, ja kanske. Det och arkitekturen.
Post Reply