Erfarenheter av Apples service?
Erfarenheter av Apples service?
Jag funderar på att lämna in MacBook efter att den av en okänd anledning fått en spricka och att fläkten tenderar att få cp damp och kan börja låta extremt mycket om man går in på t.ex vissa hemsidor eller drar igång vissa program. Ett riktigt störande problem anser jag.
Går det att lämna in den på service om man fortfarande har kvar garantin och slipper betala för det? Man behöver väl inte ha Applecare för nåt sånt?
Går det att lämna in den på service om man fortfarande har kvar garantin och slipper betala för det? Man behöver väl inte ha Applecare för nåt sånt?
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Så länge den är under garanti har du full rätt att få den reparerad, du behöver inte apple care.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Macoteket påstår att dom kommer ta 995kr om Apple inte hittar något fel på datorn...FAIL, jag vägrar betala 995kr om de påstår sig inte hitta nåt fel, har inte råd med det, tror jag skiter i att lämna in.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
- mohammedbilderna
- Posts: 342
- Joined: 2006-03-09 22:34:57
Du går dit och får felet med sprickan bekräftat, samt säger hur man gör för att få felet med fläkten att hända. Då kan de inte ta ut någon avgift från dig.enix wrote:Macoteket påstår att dom kommer ta 995kr om Apple inte hittar något fel på datorn...FAIL, jag vägrar betala 995kr om de påstår sig inte hitta nåt fel, har inte råd med det, tror jag skiter i att lämna in.
Du har inte funderat på att en servicetekniker är mycket dyrare än serieproduktion om det är en dyr komponent som gått sönder?Moonsky wrote:Min syrras mans Mac Pro gick sönder.
Han skickade in den på reparation och fick betala 10000 kr.
Galet.
Man kan fan köpa en ny dator för det priset. Apple, jävla svindlare.
Samma saker sker ofta med bilar, billigare att köpa ny begagnad än att reparera. Inget nytt.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Du har väl inte den bästa upplevelsen med Apple, snigel? Löste de sig med harvet som du hade senast?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
för övrigt, angående deras försäljare. Måste fan säga att jag har inte stött på något sämre!
Var idag och hämtade en Mac Pro Xeon quad maskin med 10gb ram. Försäljaren var helt ointresserad. Rullade med ögonen, vände ryggen och man såg att han bara ville därifrån. Eftersom jag hämtade den senare för det var lite strul med faktureringen så hade han en kund. Jag stod där och väntade för jag ville veta hur ramminnet var konfigurerad. Han kom fram och sa: Hade du nå frågor? med en irriterad röst. Aldrig mer att jag går in hos dem! Och tjejen som stod ledig där kunde inte svara på en enda fråga så hon ställde sig bakom en dator, surfade, och snurra på håret med fingret
Var idag och hämtade en Mac Pro Xeon quad maskin med 10gb ram. Försäljaren var helt ointresserad. Rullade med ögonen, vände ryggen och man såg att han bara ville därifrån. Eftersom jag hämtade den senare för det var lite strul med faktureringen så hade han en kund. Jag stod där och väntade för jag ville veta hur ramminnet var konfigurerad. Han kom fram och sa: Hade du nå frågor? med en irriterad röst. Aldrig mer att jag går in hos dem! Och tjejen som stod ledig där kunde inte svara på en enda fråga så hon ställde sig bakom en dator, surfade, och snurra på håret med fingret
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Jag har ett minne av att han till slut fick pengar för all möda i alla fall (efter mycket strul att bara ens få pengarna på kontot, till och med).stealth wrote:Du har väl inte den bästa upplevelsen med Apple, snigel? Löste de sig med harvet som du hade senast?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Så därav är alla säljare där dåliga?ADiS wrote:för övrigt, angående deras försäljare. Måste fan säga att jag har inte stött på något sämre!
Var idag och hämtade en Mac Pro Xeon quad maskin med 10gb ram. Försäljaren var helt ointresserad. Rullade med ögonen, vände ryggen och man såg att han bara ville därifrån. Eftersom jag hämtade den senare för det var lite strul med faktureringen så hade han en kund. Jag stod där och väntade för jag ville veta hur ramminnet var konfigurerad. Han kom fram och sa: Hade du nå frågor? med en irriterad röst. Aldrig mer att jag går in hos dem! Och tjejen som stod ledig där kunde inte svara på en enda fråga så hon ställde sig bakom en dator, surfade, och snurra på håret med fingret
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Den personal jag har stött på (centrala göteborg och luleå), har alltid varit hjälpsam och trevlig (gäller macforums butiker).
En liten snabbis bara.. måste du ta den via macoteket? Kan du inte köra den via macforum eller macsupport?
Fläktljudet, låter det konstigt eller bara högre än vad du anser att det borde låta?
Sprickan, hur pass stor och synlig är den?
En liten snabbis bara.. måste du ta den via macoteket? Kan du inte köra den via macforum eller macsupport?
Fläktljudet, låter det konstigt eller bara högre än vad du anser att det borde låta?
Sprickan, hur pass stor och synlig är den?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Vägen mot perfektion
Jag tycker apple hanterade hela ärendet under all kritik, ingen tog ansvar för något. Efter många om och men fick jag pengarna tillbaka, men inga plåster på såren och de var minst sagt ovilliga att jobba fram någon lösning alls.stealth wrote:Du har väl inte den bästa upplevelsen med Apple, snigel? Löste de sig med harvet som du hade senast?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Är förvisso part i målet numera, men när jag var student lämnade jag in min gamla iBook på Macsupport i Lund och de både var trevliga och expedierade ärendet relativt fort.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Låter som om det var ett icke fabrikationsfel på skärmen det.Moonsky wrote:Min syrras mans Mac Pro gick sönder.
Han skickade in den på reparation och fick betala 10000 kr.
Galet.
Man kan fan köpa en ny dator för det priset. Apple, jävla svindlare.
Kostar runt 10000 hos de flesta tillverkare av lite dyrare laptops.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
beror på var du går.. ringe upp apple efter det vanvliga felet med macbooks där man får en spricka i nedre vänstra eller nedre högra härnet p.g.a av spacers på skärmen.. Apple sa nej det går inte under gaarantin..
var i irland för tillfället och gick till en applecenter där de tog mig dator och fixade den på kort tid.. inom min garanti =)
så lönar sig att kolla runt lite.. men ett jävla problem är det.. borde få mest bekräftelse från apple själva.. men men
var i irland för tillfället och gick till en applecenter där de tog mig dator och fixade den på kort tid.. inom min garanti =)
så lönar sig att kolla runt lite.. men ett jävla problem är det.. borde få mest bekräftelse från apple själva.. men men
varför 100% när 60% duger mer än väl?
Man kan dra den slutsatsen, om det finns två personer tillgängliga och en kan inte ett skit, den andra vill att du bara ska gå. Vad mer kan man förvänta sig? Det ger ett dåligt intryck. Om jag inte minns fel så talades det tidigare om apple butikerna hur dåliga säljare de hade?stealth wrote:Så därav är alla säljare där dåliga?ADiS wrote:för övrigt, angående deras försäljare. Måste fan säga att jag har inte stött på något sämre!
Var idag och hämtade en Mac Pro Xeon quad maskin med 10gb ram. Försäljaren var helt ointresserad. Rullade med ögonen, vände ryggen och man såg att han bara ville därifrån. Eftersom jag hämtade den senare för det var lite strul med faktureringen så hade han en kund. Jag stod där och väntade för jag ville veta hur ramminnet var konfigurerad. Han kom fram och sa: Hade du nå frågor? med en irriterad röst. Aldrig mer att jag går in hos dem! Och tjejen som stod ledig där kunde inte svara på en enda fråga så hon ställde sig bakom en dator, surfade, och snurra på håret med fingret
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Well, snacka om att dra alla över en kam för att man får en dålig upplevelse från några dåliga säljare?ADiS wrote:Man kan dra den slutsatsen, om det finns två personer tillgängliga och en kan inte ett skit, den andra vill att du bara ska gå. Vad mer kan man förvänta sig? Det ger ett dåligt intryck. Om jag inte minns fel så talades det tidigare om apple butikerna hur dåliga säljare de hade?
Jag har stött på väldigt många trevliga säljare där, både på företagssidan och privat. Sen har väl någon varit otrevlig, men det håller inte i längden för säljaren.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
your attitude. fix it.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Vägen mot perfektion
- Marabou_Man
- Posts: 1328
- Joined: 2002-03-08 14:07:58
- Location: Henån
Mac Pro har ingen skärm, det är en stationärdator. RTFW.Big_Bird wrote:Låter som om det var ett icke fabrikationsfel på skärmen det.Moonsky wrote:Min syrras mans Mac Pro gick sönder.
Han skickade in den på reparation och fick betala 10000 kr.
Galet.
Man kan fan köpa en ny dator för det priset. Apple, jävla svindlare.
Kostar runt 10000 hos de flesta tillverkare av lite dyrare laptops.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man>
(19:33:18) <Punisher> *svär*
(19:31:41) <Marabou_Man>
(19:33:18) <Punisher> *svär*
Medan Mac Book Pro är en dyr laptop. Och med Moonskys historik (och hur få som köper en Mac Pro)... kan du verkligen klanka på att jag förutsatte att han bara släppt ett "Book"?Marabou_Man wrote:Mac Pro har ingen skärm, det är en stationärdator. RTFW.Big_Bird wrote:Låter som om det var ett icke fabrikationsfel på skärmen det.Moonsky wrote:Min syrras mans Mac Pro gick sönder.
Han skickade in den på reparation och fick betala 10000 kr.
Galet.
Man kan fan köpa en ny dator för det priset. Apple, jävla svindlare.
Kostar runt 10000 hos de flesta tillverkare av lite dyrare laptops.
Det vore hur som helst intressant för diskussionens skull att få höra vad som var felet, varför det inte gick på garantin och vad Apples förklaring till detta var.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
- Marabou_Man
- Posts: 1328
- Joined: 2002-03-08 14:07:58
- Location: Henån
Här höll sig alla verkligen till ämnet! /applaud. /FAIL.
Hursomhavre.
Jag lämnade in min MacBook Pro på service nu i fredags, om de inte hittar något fel som garantin täcker så debiteras jag 995 kronor, vilket jag tycker är helt ok för då kan jag helt enkelt sälja vidare datorn och säga att den är nyservad och 100% felfri Eftersom det inte är något fel på datorn som jag orsakat d.v.s.
Hoppas på att få tillbaka min dator i bättre skick, eller rent utav en ny dator som lever upp till mina förväntningar.
Hursomhavre.
Jag lämnade in min MacBook Pro på service nu i fredags, om de inte hittar något fel som garantin täcker så debiteras jag 995 kronor, vilket jag tycker är helt ok för då kan jag helt enkelt sälja vidare datorn och säga att den är nyservad och 100% felfri Eftersom det inte är något fel på datorn som jag orsakat d.v.s.
Hoppas på att få tillbaka min dator i bättre skick, eller rent utav en ny dator som lever upp till mina förväntningar.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated