Problem med img filer

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Problem med img filer

Post by rubik »

Har en popcorn Hour (mediaspelare) och den klarar ej att spela img filer utan endast iso filer. Detta har inte varit något problem innan, har helt enkelt skrivit .iso efter filnamnet och så har det gått att spela upp. Men nu efter jag installerade imgburn så fungerar inte detta längre. Skillnaden nu är att ikonen byts på img filer och när jag skriver .iso så står det bara med i filnamnet, själva filen är fortfarande en img fil med imgburn ikon. Det jag undrar är hur jag ändrar så att det blir den neutrala ikonen för img fil? Dvs ändrar så att imgburn inte är standard valet när man skall spela upp filen, jag vet ju hur man ändrar så att det är WMP som är standard men inte hur man tar bort ett standard alternativ helt. Jag har av installerat imgburn men det hjälpte inte. Så just nu är egentligen problemet att det är nero som är standard program. Någon som kan hjälpa?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Prova med detta:

Du sa inte vilken windowsversion du kör, så du får "översätta" själv. Dessa bilderna är tagna på en engelsk windows xp.

1.
Image

2.
Image

Se till så att "Hide extensions for known file types" inte är ikryssad. Sen bör du se dina filer som "filnamn.iso.img" och då är det bara att ta bort ".img" i filnamnet.
hej.
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Post by rubik »

Tackar tackar! Funkade fin fint
Post Reply