Georgien invaderar Sydossetien

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Detta faller mig perfekt i smaken. Politisk instabilitet och bipolaritet är förutsättningar för att jag ska kunna göra statskupp i det här landet och införa teknoreligiös teokrati med - tills vidare - endera supermaktens tysta godkännande.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Sydossetien tillhör väl egentligen Georgien? Sen att seperatiströrelsen där verkar vara ganska stor må vara som så.

Om någon har gjort bort sig så väntar jag mer spänt på rapporterna om huruvida de ryska bombningarna skall ha dödat många ur civilbefolkningen.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Klart bomberna inte dödar några civila, det är smarta vapen med hög precision.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Andrej wrote:Klart bomberna inte dödar några civila, det är smarta vapen med hög precision.
Förstod vad du menade, men kan ändå inte låta bli att säga ... Vapnen blir inte smartare än sin brukare. :-/
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

HLC wrote:Sydossetien tillhör väl egentligen Georgien? Sen att seperatiströrelsen där verkar vara ganska stor må vara som så.
Sydossetien vill vara sjalvstandigt och krigade mot Georgien for att fa bli det. Det slutade med att omradet kontrollerades av en ryssvanlig separatistregering. Ryssland och Georgien hade fredsbevarande trupper dar. Igar tankte georgierna passa pa att ta tillbaks hela regionen medan alla var upptagna med OS-ceremonin. De beskot civila och fredsbevarande trupper i forhoppningen att ryssarna inte skulle vaga gora nagot. Istallet kommer Ryssland nu att asfaltera Tbilisi och georgierna ar OMG HELP!!1
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Image
Fuck humankind.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är för roligt, när ryssarna bombar civila byggnader så är det löpsedelsstoff, men när jänkarna gör det så är det helt andra rubriker. Ryssarna bryr sig inte om att köra amerikanernas mediedrev, utan gör som de vill. På något vis kan jag respektera det.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Haha. Det här är bara för osmakligt. Men varför inte, kan U.S.A så kan ryssland. Det känns som det här kan vara första steget till stormakter som kör över mindre stater systematiskt. Efter det kommer kollapsen. Kvar blir mänskligheten slagen i spillror..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Dissident wrote:Sydossetien vill vara sjalvstandigt och krigade mot Georgien for att fa bli det. Det slutade med att omradet kontrollerades av en ryssvanlig separatistregering. Ryssland och Georgien hade fredsbevarande trupper dar. Igar tankte georgierna passa pa att ta tillbaks hela regionen medan alla var upptagna med OS-ceremonin. De beskot civila och fredsbevarande trupper i forhoppningen att ryssarna inte skulle vaga gora nagot. Istallet kommer Ryssland nu att asfaltera Tbilisi och georgierna ar OMG HELP!!1
Och EU och USA står så klart på georgiernas sida. Hoppas ryssarna asfalterar fanskapens ansikten också.
wille wrote:Haha. Det här är bara för osmakligt. Men varför inte, kan U.S.A så kan ryssland. Det känns som det här kan vara första steget till stormakter som kör över mindre stater systematiskt. Efter det kommer kollapsen. Kvar blir mänskligheten slagen i spillror..
Den här sortens "analyser" hör snarare hemma på ungdomar.se än här.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jag tycker inte det är roligt. Jag tycker att det är lika illa när både amerikanerna och ryssarna gör det.

De kan bomba militärbaser, men de bör ge fan i sjukhus och skolor.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

böglyft wrote:Den här sortens "analyser" hör snarare hemma på ungdomar.se än här.
Varför det?
Speciellt i åtanke på att du precis innan snackar om att asfaltera igen ansikten. ;P
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

böglyft wrote:
Dissident wrote:Sydossetien vill vara sjalvstandigt och krigade mot Georgien for att fa bli det. Det slutade med att omradet kontrollerades av en ryssvanlig separatistregering. Ryssland och Georgien hade fredsbevarande trupper dar. Igar tankte georgierna passa pa att ta tillbaks hela regionen medan alla var upptagna med OS-ceremonin. De beskot civila och fredsbevarande trupper i forhoppningen att ryssarna inte skulle vaga gora nagot. Istallet kommer Ryssland nu att asfaltera Tbilisi och georgierna ar OMG HELP!!1
Och EU och USA står så klart på georgiernas sida. Hoppas ryssarna asfalterar fanskapens ansikten också.
wille wrote:Haha. Det här är bara för osmakligt. Men varför inte, kan U.S.A så kan ryssland. Det känns som det här kan vara första steget till stormakter som kör över mindre stater systematiskt. Efter det kommer kollapsen. Kvar blir mänskligheten slagen i spillror..
Den här sortens "analyser" hör snarare hemma på ungdomar.se än här.
Och du skall komma och säga vad som hör hemma här? Stick tillbaks till flashback slyngel.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Moonsky wrote:Jag tycker inte det är roligt. Jag tycker att det är lika illa när både amerikanerna och ryssarna gör det.

De kan bomba militärbaser, men de bör ge fan i sjukhus och skolor.
Sanningen slutar där kriget börjar.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Skjuter man ner ryska flygplan så får man räkna med konsekvenser.
Låt rysserna ordna upp i den här röran en gång för alla.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

wille wrote:Och du skall komma och säga vad som hör hemma här? Stick tillbaks till flashback slyngel.
Word!

Go wille! ;D
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Någonstans ler Stalin.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

nem wrote:Någonstans ler Stalin.
Någonstans i Georgien inser en högt uppsatt man att det inte finns någon save/load funktion i verkligheten.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Andrej wrote:
nem wrote:Någonstans ler Stalin.
Någonstans i Georgien inser en högt uppsatt man att det inte finns någon save/load funktion i verkligheten.
Haha, word! Typ lite som hitler fast i miniformat och mindre megalomani.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
NORT
Posts: 25
Joined: 2008-04-26 10:42:09

Post by NORT »

http://www.socialdemokraterna.se/Var-po ... rnplikten/

Tur att vi kan stå emot Ryssland nu...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag förstår faktiskt varför man drog ned på försvaret, sverige har inte resurser för att försvara sig mot en riktig attack från ett stort land, vi behöver därför inget invasionsförsvar, allt som behövs är ett mindre antal soldater som kan hantera små incidenter samt lokala svårigheter såsom översvämningar.

Vi eldade otroliga mängder pengar på något som vi inte hade nån nytta av.

Om Norge, Danmark eller öststaterna attackerar oss (en av dem) klarar vi oss på vad vi har, men om Ryssland, Tyskland eller USA skulle attackera räcker det inte ens om alla 9 miljonerna är utbildade soldater. Jag har ingen åsikt om huruvida vi kan ta hand om Finland.

Vi ligger helt enkelt långt uppe i ett hörn och är ett mycket ointressant invasionsmål som annat än temporär flygbas, och då kommer stora delar av landet vara oberörda.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

We dance to all the wrong songs
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

galet myche :D haha
Post Reply