Din senast sedda film.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Ironman 4,8/5
Jag gillar inte marvel i vanliga fall, men det här va riktigt bra.
Rekommenderas.

Trailer
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jag såg på The Love Guru, inte mycket att ha faktiskt. 2/5

Sedan Mongol, som handlade om Genghis Kahn. 3/5
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Såg Tropic Thunder igår. På biografen mellan Mårtenstorget och Botulfsplatsen. Filmen 8/10. Biografen 2/10. Jag har fan bättre ljud hemma och vad är dealen med att inte ha läskhållare?

Filmen var råskön, grymt att Robert downey Jr vågar göra en sån roll, i Sverige kanske det inte är så stort, men i USA...
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

ziimzallabiim wrote:Såg Tropic Thunder igår. På biografen mellan Mårtenstorget och Botulfsplatsen. Filmen 8/10. Biografen 2/10. Jag har fan bättre ljud hemma och vad är dealen med att inte ha läskhållare?

Filmen var råskön, grymt att Robert downey Jr vågar göra en sån roll, i Sverige kanske det inte är så stort, men i USA...
Heh, jag tyckte det var en av de sämsta filmer jag någonsin sett.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Scanner Darkly, 10/10

http://www.imdb.com/title/tt0405296/

Såg den för andra gånger härom dagen, lika bra då som första gången. Robert downey Jr är det bästa med filmen, otroligt klockren. Keanu är som vanligt och Woody Harrelson är överdriven. Väldigt sevärd om man missat.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Ping-Pong-Kingen
2/5

Filmen berättar om livet i Norrland. Man får följa en något överviktig person i kampen mot det orättvisa samhället.
Handlar knappt någonting allt pingis.
Bra början bra slut. Men mitten är lite seg. Går i samma kategori som Korpen Flyger.
Last edited by Longstock on 2008-09-30 16:42:22, edited 1 time in total.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Longstock wrote:Går i samma kategori som Korpen Flyger.
Ja, det är inte mycket pingis i den heller.

The Usual Suspects - grymt skådespeleri, spänning och härliga svängningar gör detta till en riktigt bra film. 8/10
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

Frankensteins General Hospital
7/10

Helt klockren dålig humor, dålig handling.
Men jä*ligt rolig! :D
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

El Orfanato:
http://www.imdb.com/title/tt0464141/

Helt okej, lite speciell film men den har lite småskön stil. Lite seg ibland, hade nog väntat mig mer med tanke på 7.8 på imdb. Men den får 6.5/10 av mig
stalinn
Posts: 59
Joined: 2008-08-31 14:42:06

Post by stalinn »

2 senaste, såg dom back to back.

Först shooter, med Mark Wahlberg.
Betyg 6/10.
Handlar om en ex militär som får i uppdrag att planera ett mord på presidenten för att stoppa ett mord på president. Låter helt logiskt eller hur, verkar jo onekligen som ett bra upplägg för en spännande thriller. Dock så är det en ganska förutsägbar film, med mycket action. Snygga action scener med mycket skjutande. Ingen film som är jätte djup, men dräglig underhållningen och en bra grabb film.

Andra filmen jag såg direkt efteråt var The Astronaut Farmer . Betyg 7/10.
En mysig film som handlar om en bonde som vill ut i rymden. Så han bygger en rymdraket på sin gård. Man får följa hur det går för han och hur han får brottas med att faktiskt få skjuta upp sin raket. Men det är väldigt skön känsla i filmen, och mar får lite sköna feel good vibar. Fick ungefär samma känsla som när jag såg The World's Fastest Indian, dock utan roadtrip inslaget, dock är worlds fastest indian bättre. Men The Astronaut Farmer är helt klart sevärd.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

The Lazarus Project: 3.4/5

Ganska långsam, men något sådant har aldrig hindrat mig från att se en film tidigare. Det kändes som att filmen byggde upp hela tiden till en plot-twist men då ingen sådan direkt kom utan det hela var förutsägbart så var det väl skådespelat, skrivet med viss insikt och slutgiltigen helt okej.

The Death and Life of Bobby Z: 3.6/5

Välgjord action med förutsägbart manus men ändå tajt nog att vara roande rakt igenom. Actionscenerna är roande, speciellt då dom envisas med att konstant langa flying knees mot varandra samt superman punches. Chuck Lidell och Tim Sylvia förgyller början av filmen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensat.
hej.
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

Jadu har sett Babylon A.D och WALL-E och Childen of Hueng Shi

Babylon 2/5 knäpp handling :/

Wall-E 4/5 Rolig film :P bästa jag teckande jag sett på ett tag.

Children of Hueng Shi 4/5 Bra handling. lite gripande film :'(
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Wall-E: Nja, lite smårolig ibland, men ingen jättehöjdare. 5.5/10
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Deception: 8/10

Härlig film, grym musik och känsla genom hela rullen. Helt enkelt: sevärd.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

zombie strippers 1/10
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Wanted - Barnsligt overklig samt innehållandes krystat töntiga scener och repliker. Bjöd dock på en del "fräcka" actionscener, så den fungerar helt ok som tidsfördriv medan man äter sin pizza och dricker sin cola. Betyg: 3/10.

Indiana Jones 4 - Ytterligare en film som är så overklig att man bara suckar. Bjöd dock på en del fartfyllda scener. Betyg: 4/10.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

XitArS wrote:Wanted - Barnsligt overklig samt innehållandes krystat töntiga scener och repliker. Bjöd dock på en del "fräcka" actionscener, så den fungerar helt ok som tidsfördriv medan man äter sin pizza och dricker sin cola. Betyg: 3/10.

Indiana Jones 4 - Ytterligare en film som är så overklig att man bara suckar. Bjöd dock på en del fartfyllda scener. Betyg: 4/10.
Eftersträvarna man realism mer än något annat bör man inte sitta inne och titta på film. Ut och jaga tyska nasister merej.
Dyslexi
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

MooDHooDs wrote:Eftersträvarna man realism mer än något annat bör man inte sitta inne och titta på film. Ut och jaga tyska nasister merej.
Du menar ryska kommunister som vill åt utomjordingarnas hemlighet. Fy fan.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

MooDHooDs wrote:Eftersträvarna man realism mer än något annat bör man inte sitta inne och titta på film. Ut och jaga tyska nasister merej.
Jag vill inte ha realism i filmer, men jag vill att de ska ha någon typ av verklighetsförankring.

Jag har tex. inga som helst problem med verklighetsförankringen i filmer som Matrix, Equilibrium, Terminator, Resident Evil, Heroes osv, den finns där!... Men när det handlar om en pistolkula som åker i en cirkulär bana genom 10 stycken skallar, eller när någon skjuter med ett prickskyttegevär från 2 mils avstånd genom colaburkar, hålet i en donut, genom 20 bilrutor och dessutom rör sig i en bana som varierar upp och ner i höjdled för att träffa en person inne i en byggnad mitt i prick så är det bara löjligt. Likaså är det löjligt att personer UTAN SUPERFÖRMÅGOR ska överleva 3x50 meter fritt fall i enorma vattenfall, eller att man ska kunna hoppa in i ett kylskåp, slungas iväg 10 kilometer från en kärnvapenexplosion och sedan springa iväg som om ingenting hänt.
Last edited by XitArS on 2008-10-13 18:25:08, edited 1 time in total.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

XitArS wrote:<massor med gnäll>
Man ska inte vara bitter.

För att inte vara off-topic kan jag säga att första säsongen av Farscape har passerat genom mig, jag gillade den särskilt framåt säsongens slut.

7/10 än så länge, det blir säkert bättre.
meh
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

XitArS wrote:Jag vill inte ha realism i filmer, men jag vill att de ska ha någon typ av verklighetsförankring.

Jag har tex. inga som helst problem med verklighetsförankringen i filmer som Matrix, Equilibrium, Terminator, Resident Evil, Heroes osv, den finns där!... Men när det handlar om en pistolkula som åker i en cirkulär bana genom 10 stycken skallar, eller när någon skjuter med ett prickskyttegevär från 2 mils avstånd genom colaburkar, hålet i en donut, genom 20 bilrutor och dessutom rör sig i en bana som varierar upp och ner i höjdled för att träffa en person inne i en byggnad mitt i prick så är det bara löjligt. Likaså är det löjligt att personer UTAN SUPERFÖRMÅGOR ska överleva 3x50 meter fritt fall i enorma vattenfall, eller att man ska kunna hoppa in i ett kylskåp, slungas iväg 10 kilometer från en kärnvapenexplosion och sedan springa iväg som om ingenting hänt.
Jo, men betänk då hur kulan som dödade JF Kennedy betedde sig :D
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Cyborg Soldier: 0.1/5
In the Mouth of Madness: 3/5
28 Weeks Later: 3.8/5
Dance of the Dead: 2.8/5
Mean Guns: 1.3/5
Feast II - Sloppy Seconds: 0.4/5
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej, andrej, andrej...
Du kan inte rata 28 Weeks Later högre än In the Mouth of Madness. Du får bara inte. 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:Andrej, andrej, andrej...
Du kan inte rata 28 Weeks Later högre än In the Mouth of Madness. Du får bara inte. 8)
Den var bättre?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply