Problem med Adobe CS3 program

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Problem med Adobe CS3 program

Post by rubik »

Har haft adobe photoshop en längre tid på datorn, så avinstallerade jag det för några dagar sedan och tänkte göra en ny installation på det. Dock får jag inte igång det efter ominstallationen, kommer upp ett felmeddelande;
"GLU32.dll saknas" och därför går det inte att starta det. Har försökt ominstallera det igen utan resultat. Och när jag idag installerade Dreamweaver CS3 så får jag samma felmeddelande när jag försöker öppna det. Någon som vet vad jag kan göra åt detta?
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Filen tillhör operativsystemet och är en del av OpenGL-stödet. Microsoft har kanske inget OpenGL-paket för nedladdning utan du kan få lov att leta på installationsskivan efter något paket som kan innehålla filen, eller lita till något fritt arkiv för DLL-filer på nätet. Programmen i fråga använder nog ändå inte OpenGL till särskilt mycket utan kollar mest om filen finns.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Post by rubik »

Det hjälpte att ladda ner ett OpenGL-paket. Dock hade jag hunnit avinstallera dreamweaver och nu lyckas jag inte installera det igen. Den initierar setupen (ser ut som den extraherar filer) men sedan händer ingenting.. Någon som vet varför? Tror inte att det har med GLU32.dll filen att göra..
Post Reply