Matt Damon gillar inte Palin :(

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

nem wrote:OK. Den allt annat överskuggande faktorn bakom finanskrisen var i det närmaste fri kredit, inte fri handel. Det senare nämnda spelade en roll i den geografiska spridningen av krisen, men huruvida det är av ondo eller godo är i dagsläget svårt att sia om. Följaktligen är det svårt att som HLC hävda att Longstocks inställning borde ändrats under den senaste månadens turbulens.

Så. Nu blev det trevligt.
Jag syftade på Palins tafatta försök att svara på frågor angående "den ekonomiska krisen", hon tillhör både diskussionen och de som förespråkar free trade. Självklart kan man tycka att det är irrellevant eftersom hon ändå inte kommer tänka något som vicepresident, men jag tycker ändå att det är ett dåligt kort att sitta med för republikanerna.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

snigel wrote: Varför inte posta något av relevans tillsammans med gnället, Kanske hur det faktiskt ligger till?
Hobbymoderator snigel slår till.
Skämt åsido, det är alltid lika roligt hycklande när någon lyckas gnälla på att andra gnäller samtidigt som de gnäller om att andra inte tillför något till tråden, och går och gör samma sak.

Riktigt klockrent snigel.

Gällande republikanernas generella åsikt om abort så är det problematiskt att påstå att de är rakt emot det. De är snarare för Skl. "abstinence", det vill säga att vidta åtgärder före själva graviditeten. De menar, generellt, att varje ofött barn har samma konstitutionella rättigheter som födda barn.

Ur deras partiprotokoll:
We oppose abortion, but our pro-life agenda does not include punitive action against women who have an abortion. We salute those who provide alternatives to abortion and offer adoption services, and we commend Congressional Republicans for expanding assistance to adopting families and for removing racial barriers to adoption.
Alltså, de är emot abort, men tänker inte straffa kvinnor som gör abort, eller bannlysa abortkliniker.

Sarah Palin i det här fallet stödjer detta, men den åsikt hon har är snarare åt det mer drastiska hållet. Hon fegar och undviker egentligen våldtäktsdebatten (även om det inte låter så i det där youtube-klippet). Principiellt är Sarah Palin emot abort, och menar att graviditet som resultat av våldtäkt är inte ett undantag. Att barnet inte bör straffas för att fadern var brottsling, så att säga.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

fisk wrote:Att barnet inte bör straffas för att fadern var brottsling, så att säga.
Frågan är då varför hon vill få barnet fött.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Här är dinosauriekällan för övrigt. Och det handlar om 6 000 år, inte 4 000.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Andrej wrote:Frågan är då varför hon vill få barnet fött.
För att hon inte håller med om din världsuppfattning, förmodligen.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Och så har vi ju SNL också ...
http://kanal5.se/web/videobloggen/1
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lither wrote:Och så har vi ju SNL också ...
http://kanal5.se/web/videobloggen/1
Heh, skönt att karl'n har humor ivf.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

fisk wrote:För att hon inte håller med om din världsuppfattning, förmodligen.
Hej, jag heter Jonas och min pappa är en våldtäcktsman, när jag var tre så släppte dom ut honom ur finkan och det är alltid roligt när hela familjen samlas! Mamma och pappa brukar gnabbas lite, men mellan varje fängelsetur så brukar jag få ett syskon.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:
fisk wrote:För att hon inte håller med om din världsuppfattning, förmodligen.
Hej, jag heter Jonas och min pappa är en våldtäcktsman, när jag var tre så släppte dom ut honom ur finkan och det är alltid roligt när hela familjen samlas! Mamma och pappa brukar gnabbas lite, men mellan varje fängelsetur så brukar jag få ett syskon.
Men Jonas lever ju i alla fall, och allt liv är heligt... förutom de som begått ett brott, för de skall avrättas.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Andrej wrote:Hej, jag heter Jonas och min pappa är en våldtäcktsman, när jag var tre så släppte dom ut honom ur finkan och det är alltid roligt när hela familjen samlas! Mamma och pappa brukar gnabbas lite, men mellan varje fängelsetur så brukar jag få ett syskon.
Du har fel, Jonas får ett halvsyskon.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Wow, den där tjejen är en riktig idiot.
Var hittar de alla såna där korkade människor?

Till och med, jag skulle kunna vara en bättre vice-president.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Moonsky wrote:Till och med, jag skulle kunna vara en bättre vice-president.
Yes vad bra det skulle bli ::)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Moonsky wrote:Wow, den där tjejen är en riktig idiot.
Var hittar de alla såna där korkade människor?

Till och med, jag skulle kunna vara en bättre vice-president.
Tyvärr Moonsky, du når inte ens dit.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

DeCaff wrote:Tyvärr Moonsky, du når inte ens dit.
Snälla! ;(
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Moonsky wrote:
DeCaff wrote:Tyvärr Moonsky, du når inte ens dit.
Snälla! ;(
Jag tror fan att moonsky skulle bli en bättre vice-president själv. Han skulle i alla fall inte sabba allt utan förmodligen hålla sig lite i skinnet. Palin verkar ju bindgalen och skulle förmodligen införa ett helt gäng konstiga alaska-lagar. Är det bara jag som tror att moonsky-land skulle vara ett jävligt slappt ställe att leva i?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

wille wrote:Jag tror fan att moonsky skulle bli en bättre vice-president själv. Han skulle i alla fall inte sabba allt utan förmodligen hålla sig lite i skinnet. Palin verkar ju bindgalen och skulle förmodligen införa ett helt gäng konstiga alaska-lagar. Är det bara jag som tror att moonsky-land skulle vara ett jävligt slappt ställe att leva i?
Alla mactalibaner skulle få det hett om öronen iallafall.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Det tragiska med den här tråden är att ni antagligen tycker att konservativa amerikaner är helt otroligt inskränkta, extrema och bara omger sig med andra som tycker som de och inte för ert liv skulle kunna förstå att ganska många skulle säga samma sak om er.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

böglyft wrote:Det tragiska med den här tråden är att ni antagligen tycker att konservativa amerikaner är helt otroligt inskränkta, extrema och bara omger sig med andra som tycker som de och inte för ert liv skulle kunna förstå att ganska många skulle säga samma sak om er.
Men konservativa amerikaner är ju helt jävla inskränkta och extrema.
Varför i helskotta är så många av dessa mot ett skattesystem för att kunna hjälpa andra utsatta människor i samhället?
Och de flesta är rasister, de skulle inte rösta på Obama även om McCain hotade med att höja skatten till 90 procent.
De konservativa har en felprogrammerad hjärna.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

böglyft wrote:Det tragiska med den här tråden är att ni antagligen tycker att konservativa amerikaner är helt otroligt inskränkta, extrema och bara omger sig med andra som tycker som de och inte för ert liv skulle kunna förstå att ganska många skulle säga samma sak om er.
Är du på riktigt? Seriöst, vad är det där för jäkla trolluttalande (och jag faller uppenbarligen för det. doh). Måla på hela tråden en åsikt utan att ens bekymra sig om att läsa igenom den. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: omg plz böglyft, bring some quality to the table.

För övrigt håller jag med dig, tråden är tragisk, och ja: konservativa amerikaner är inskränkta.

puss :-*
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

böglyft wrote:Det tragiska med den här tråden är att ni antagligen tycker att konservativa amerikaner är helt otroligt inskränkta, extrema och bara omger sig med andra som tycker som de och inte för ert liv skulle kunna förstå att ganska många skulle säga samma sak om er.
Alla människor är inskränkta, det är bara att kreationister är inavlade också. Och hur kan du, med gott samvete, klaga på en tråd där vi ser ner på någon annan?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Hur ställs abort-frågan i relation till dödsstraffet i Usa? Same shit, men omvänt på något sätt.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Longstock wrote:Hur ställs abort-frågan i relation till dödsstraffet i Usa? Same shit, men omvänt på något sätt.
Insiktsfullt.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

I detta fallet är snigeln större, starkare och snabbare än fisken. Så är det för det vet jag.

Angående Pahlin's kompetens räcker det med att hon är på McCain's sida för att vara nerskattad, motsatsen till uppskattad.
meh
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Longstock wrote:Hur ställs abort-frågan i relation till dödsstraffet i Usa? Same shit, men omvänt på något sätt.
Alla i Texas är emot abort?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

lither wrote:Alla i Texas är emot abort?
Nej, bara dom som är dumma i huvudet.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply