Snart Jul :D

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Snart Jul :D

Post by Stiiig »

haha snart å snart. Nog är det ett tag kvar. men det är aldrig fel att tjuvstarta. Sjv har jag redan börjat leta reda på julmusiken! och pyntat lite med lampor ute.

hur förbereder ni julen? Och vilken är egentligen den bästa jullåten?!
har så svårt å bestäma mig för vad jag gillar. Men har fastnat lite på Trans-siberian Orchestra nu. Får Du nå julklappar osv. Vad är era tankar om julen?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Det känns i kropp och själ att julen och den svarta natten är snart här, men ack så är kylan och snön hack i häl och förstör. Man kliver upp på morgonen och ryser till av kylan som omringar en och börjar att bita
Jag börjar att längta efter sommaren och slippa all den obehag som man får av vintern.

Dock så är ju Julen oftast förknippad med en speciell värme och kärlek, då många familjer samlas ihop och delar minnen och har det trevligt. Men dock är det en dyster tid också för vissa men ändå så är det en tid som ger hopp i mörkret.

Julen är ljus, pepparkakor, små gubbar och tomtar lite överallt, fina ljus runt husen och på våra granar. Men jag måste säga att jag känner mig latare och latare om att pynta till det, och det är inte lika roligt som det var längre.
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

vafan höstlovet tog ju nyss slut

Men men
Bara en månad och 21 dagar kvar nu ;D

Edit: Tog bort NÅGRA överflödiga smilys, försök att undvika överdosering i fortsättningen annars blir nog tomten ledsen i ögat.
/elvenman
Dyslexi
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Min tanke om julen? Skjut alla som firar den, jag hatar jul.

Edit: Eller nä, maten är ju god.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Jul förbereds genom att:

Kränga på spikdäcken på Husabergen.

Se till att fallskärmen är packad för ett fint morgonhopp.

:D
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Enda jag gjort är att köpa After Eight, det är ju en klassiker som tillhör julen. Julmust har köpts ett par gånger också. Sett att glöggen kommit in i butikerna, så det kommer nog bli att köpa det snart också..

Har funderat på att köpa lite med julpynt, har i princip ingenting. Några förslag på vad man ska ha?
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

Najze wrote:Enda jag gjort är att köpa After Eight, det är ju en klassiker som tillhör julen. Julmust har köpts ett par gånger också. Sett att glöggen kommit in i butikerna, så det kommer nog bli att köpa det snart också..

Har funderat på att köpa lite med julpynt, har i princip ingenting. Några förslag på vad man ska ha?
Kanske några små tomtar?. Eller nån fin ljusgrej.

Vet inte riktigt vad jag tycker om julen, man får ju grejjer men. annars är det inget för mig.

//Robin.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Jag brukade gilla den på grund av presenterna, men nu ser jag fram emot

köttbullarna, prinskorvarna, sillen, rödbetssalladen med vispgrädde på, pepparkakorna, mersipanen (?) och tja, maten liksom.

Mat är gott.
meh
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har funderat på en sån där stjärna att ha i fönstret, som står på någon pinne. Kostar 120-200 kr nånting.

Maten är ju klart det bästa med julen. Klapparna är bara ett plus, man går ju plus minus noll nästan sen får man ju alltid saker man ska byta ;)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Att IIS rear ut .SE domäner, det är det bästa med julen.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Najze wrote:Enda jag gjort är att köpa After Eight, det är ju en klassiker som tillhör julen. Julmust har köpts ett par gånger också. Sett att glöggen kommit in i butikerna, så det kommer nog bli att köpa det snart också..

Har funderat på att köpa lite med julpynt, har i princip ingenting. Några förslag på vad man ska ha?
Lampor är ju en självklart het :D

Image

E bra början åt mig iaf!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Jag hoppas väl på lite julklappar, men jag tycker julen är ganska meningslös ... och varken firar eller hjälper till med dekorationer osv.
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Tycker man ska hålla på traditioner, så vi kör alltid pepparkakshusbygge vid julen, jag och brorsan, tradition sedan säkert 20-25 år tillbaka. Även om jag är 24 och han 30 så är det alltid lika roligt. Vi drar på oss luvan, bomull som skägg och mustasch och bygger tills tårarna rinner :P
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

Najze wrote:Tycker man ska hålla på traditioner, så vi kör alltid pepparkakshusbygge vid julen, jag och brorsan, tradition sedan säkert 20-25 år tillbaka. Även om jag är 24 och han 30 så är det alltid lika roligt. Vi drar på oss luvan, bomull som skägg och mustasch och bygger tills tårarna rinner :P
Låter ju hur kul som helst!!. Pepparkaks hus är ruskigt kul.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

zajpner wrote:Låter ju hur kul som helst!!. Pepparkaks hus är ruskigt kul.
Det börjar så här:
ImageImage

Sedan övergår det till något mer åt den här stilen...
ImageImage

Vi har som tradition att alltid ta en sista bild där vi ska se jättebesvikna ut:
ImageImage


:D
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Najze wrote:
zajpner wrote:Låter ju hur kul som helst!!. Pepparkaks hus är ruskigt kul.
Det börjar så här:
Bild

Sedan övergår det till något mer åt den här stilen...
Bild

Vi har som tradition att alltid ta en sista bild där vi ska se jättebesvikna ut:
Bild

:D
Ey, en Covenant t-shirt... nice :)
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Firar inte jul, så det som jag drar glädje av är den lediga tiden. Tidigare åren så jobbade jag på kjell under dessa lediga dagar. Men i år tänker jag fan ta ledig och åka till kvinnan i Österrike, njuta av tiden och ta det lungt. Hon är min julklapp ;) ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Trogdor wrote:Ey, en Covenant t-shirt... nice :)
Ja de är riktigt tunga.. Dock aldrig fått se dem live, vilket min bror med tshirten har. Så fort jag får tillfälle ska jag se dem, ska vara bra live..

Ontopic.. :)
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

Kombinerar man god mat med massa presenter så får man en underbar dag :)
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

Ståhl wrote:Kombinerar man god mat med massa presenter så får man en underbar dag :)
julafton :D

Sen är det domdär andra jävliga dagarna när man måste trängas med folk och lyssna på dragspelsmusik och indianer som spelar flöjt överallt medans man går och handlar saker åt andra.

Julmusik är överskattad.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Ni glömmer ju det viktigaste med julen, Juleskum o pepparkakor :D
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Julen är en fet anledning till att lyssna på Lars Vegas Trios julskiva, Lars Christmas.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

Najze wrote:Det börjar så här:
ImageImage

Sedan övergår det till något mer åt den här stilen...
ImageImage

Vi har som tradition att alltid ta en sista bild där vi ska se jättebesvikna ut:
ImageImage


:D
Seriöst, det är fan så jul ska vara. gemenskap och en massor av kul.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

zajpner wrote:Seriöst, det är fan så jul ska vara. gemenskap och en massor av kul.
Japp, det är ju höjdpunkten. I år dock så jobbar jag i butik som går hett kring julen, så det lär inte bli så mycket ledigt dessvärre.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Våga Vägra Julen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply