Hjälp med relationer

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Hjälp med relationer

Post by Moonsky »

Jag behöver hjälpt att skaffa en tjej, så jag tänkte att detta måste nog vara rätt forum för det. Jag är en kille som är 24 år gammal. Jag porrsurfar varje dag. I skolan så blev jag mobbad.

Jag tycker att jag är en trevlig, vänlig, schysst, hygglig kille som är snäll.

Hur ska jag fixa en tjej?
Ska man ragga på chatter, playahead, facebook eller joina en nätdating sajt?
Ska man skriva "hej snygg du är", "hej snygg du är, vill du knulla?", eller ska man bara skriva "glurgh?" och hoppas hon svarar, så man kan svara något tillbaka.
Eller ska jag börja med någon dum fråga som "känner inte du hitta_på_ett_namn?", när hon säger nej, så svarar jag "ah okej, trodde det. hur som helst, du verkar trevlig, vad gör du?".

Eller ska jag till en bar, eller en klubb?
Ska jag sitta där i ett hörn och leka mystisk och vänta tills någon kommer upp till mig. Eller ska jag stå låtsas verkar vara intresserad av fotbollen på TV och hojta "MÅL!!", "FAN!!", "JA DÄR SATT DEN!" osv som en idiot.
Jag hatar fotboll och sport, och är inte det minsta intresserad alls.

Jag gillar skjortor, rockor och fina & diskreta kläder. Ska jag byta mot skrikiga kläder där det med riktigt stora bokstäver står D&G, NIKE, ADIDAS, JL, etc på? Jag hatar att ha kläder där märken syns.

När jag ser en attraktiv tjej, vad ska jag göra?
Ska jag gå fram till henne och säga "Din pappa måste vara en tjuv för att han snodde alla stjärnorna från himlen och la dem i dina ögon", "Snygga skor, vill du knulla?", "Snygga kläder, men dom vore snyggare på mitt sovrumsgolv", eller nåt?
Ska jag låtsas att hon är jätteintressant och spännande, och verka jätteintresserad?

Ska jag överösa henne i komplimanger så att hon tycker jag är jätte go, eller ska jag försöka sänka hennes självförtroende så att hon nöjer sig med mig?

Ska ja uppträda kaxigt/stöddigt/argsint mot henne, så att hon tycker jag är jätte farlig och häftig, eller tycker hon jag bära är en taskig looser då?
Eller ska jag va väldigt trevlig mot henne, men om någon går förbi, ska jag ryta till "va gloru på? skaru ha stryk eller?" så att hon tror att jag farlig och dominant, men snäll mot henne?
Egentligen är jag jättetrevlig som person, och kanske vill tjejer bara vara vän med mig då?
Jag gillar inte att gå ut och slåss, stjäla, lägga piller i tjejers drinkar, etc.

Jag har typ inga kompisar. Så det är ganska svårt för mig att träffa folk. Jag jobbar och pluggar inte heller. Jag bor hemma med mamma. :(

Ska jag ljuga ihop nån historia att jag har rika släktingar i Österrike som bor i slott och har tjänare och massvis med bilar?

Jag röker inte, tycker det är äckligt och vidrigt. Jag dricker ganska sällan. Knarkar inte, röker inte på.
Jag vill inte ha en tjej som röker, ska ja slopa det, och ta tjejer som röker också?

Ska jag satsa på äldre milfs, desperata tjockisar eller fjortislammkött?
Eller ska jag bara försöka ta allt?
Ska jag försöka på snygga tjejer, eller ska jag bara glömma dem och gå direkt på andrahandsval?

Jag vet att man absolut inte ska prata om Star Wars eller Star Trek med tjejer, och helst undvika politik.
Jag vet även att om en tjej frågar "tycker du att jag är tjock?" så är inte det någon fråga som hon vill ha ett ärligt svar på.

Om hon frågar någonting, ska jag då fråga henne "Vad du tycker du själv?", för att sedan invänta svar och svara med "Så tycker jag också!" ?

Jag gillar klassisk musik. Men om någon frågar vad jag gillar, ska jag säga "allt" så att hon tror att jag är öppen och smart, eller ska börja lyssna på MTV musik med sånger om droger, sex, våld och fuck the police?
Eller ska jag leta upp ett par band som ingen någonsin har hört talats om?

Men penis är ganska liten. Men jag tror nog att jag ska undvika att poängtera detta. Det är nog bättre om det blir en överaskningsbesvikelse.

Ibland så tycker jag att jag är bäst, snyggast, osv. Jag är nog lite narcissistisk. Men det är kanske en försvarsmekanism för att jag är så dålig?
Jag anser mig själv gärna som smart. När jag går ut, så kollar jag på andra folk och tycker att alla andra är så korkade, det är som de är får. Alla verkar bara gå utan att tänka. Alla verkar likadana, gråa, tråkiga - går runt med märkeskläder som fjortisar. Ser vuxna människor med fötterna på sätena på tåget. Ibland får jag lust att säga till dem. Jag anser mig gärna bättre än andra människor. Jag tycker att jag är trevlig, jag brukar hålla upp dörren för folk, jag är jämnt vänlig, och säger tack, osv.
Jag vill gärna anse mig själv som smart, men är nog inte så speciellt smart. Men då måste väl andra var mycket dummar. Jag vill ofta vara smartare. På forumet här blir det ganska uppenbart att jag inte är så smart, då man lätt ser att jag särskriver en del. Använder mig säkert också av tankefel och argumentationsfel.
Jag tog något högskole matteprov på någon sida på internet. Det var typ 7 frågor, jag tyckte att det verkade som om gick bra. När jag klickade på resultat så visades sig dock att jag hade alla fel. Jag är svag på mattematik. Jag skulle gärna vilja bättre förstå mig på mattematik, fysik och sådant. Kodar ibland i PHP och det går ganska bra. Tråkigt nog är jag nog inte tillräckligt smart för C, för det går ingen vidare. Python är inte heller det lättaste för den delen. Assembly förstår jag ingenting av.
Ingen i min familj är speciellt smart. Min bror har ADHD, gick särskola och gillar att röka på. Min lillasyster gillar att kolla på MTV och sitta framför Playahead. Min storasyster är övertygad om guds existens och är emot abort. Min mamma frågade min lillasyster efter en USA resa om hon såg amazonfloden, hon trodde även att Niagariafallen var i Nigeria. Hon gick även in i en datorbutik och frågade efter en trådlös sladd.

En gång så försökte jag high-fiva en tjejkompis för att hälsa. Jag gjorde det impulsivt, som om det vore en självklarhet, utan att tänka. Dålig idé, det blev bara pinsamt. Man high-fivar inte tjejer, det gör man bara med killkompisar.
Jag har också lagt fram handen för att hälsa med ett handtag, det går inte alltid så bra heller. Man ska speciellt inte göra det med tjejer som man träffat förut, för dem ska man krama. Handslag gör man med killar, inte med tjejer. Det har jag lärt mig.
Men det är lite osäkert om man ska krama när man hälsar på en tjej man inte känner. En gång så åkte jag tåg med en tjejkompis tjejkompis som jag hade träffat för första gången. När jag gick av, så ställde jag mig upp, och kramade henne när hon satt ner. Vet inte om det var okej. Kanske ansågs jag som konstig.
En annan gång när jag var på tåget med min tjejkompis, och jag skulle av, så stod jag upp, och hon satt, och sträckte ut händerna och kramade mig. Tyckte det var lite lataktigt av henne, hon kunde väl ställa sig upp?
När jag hälsar på killar, så använder jag handslag. Jag har nog ett helt okej handslag. Jag gillar inte killar som har en död hand, när man hälsar, så ska man ta tag i handen, tycker jag.

Jag vet inte om tjejer gillar filmer med sexscener. Jag tycker bara att det är jobbiga att kolla på. Jävla cocktease fan. Jag gillar porrfilmer bättre.
Tjejer ska tydligen tycka att det är jätte upphetsande att kyssas. Jag tycker bara att det verkar tråkigt och onödigt. Fast det är klart, jag vet ju inte så mycket om den saken, då jag bara tungkysst min syrra. Jag kommer på 15 sekunder, jag behöver inte kyssar eller smekningar.

Jag har aldrig druckit mig riktigt full så att jag spytt eller något sådant. Jag tycker inte att det är min stil. Jag ser ner på folk som dricker så mycket att de spyr, bajsar på sig själva, pissar ner sig själva, eller vaknar upp någonstans där de inte vet var de befinner sig.

Om man ger en tjej komplimanger, så tror dom typ att man vill ligga med dem. När jag var hos min storasyster, så kom hennes kompis över. Hennes kompis sa till min storasyster "jag är så tjock", vilket hon absolut inte var. Hon var lång och smal, så jag sade uppriktigt att hon inte alls var tjock. Hon hade fött två barn, och var inte det minsta tjock på någotvis.
Nästa sekund, kom vi på något sätt in på hennes ben eller något, kommer inte ihåg, jag kommer bara ihåg att jag uppriktigt sade att hon hade snygga ben, det hade hon, och frågade om tränade. Innan hon gick, lade jag märke till att hon hade ett par väldigt snygga boots, så jag poängterade även detta för henne. Efter att hon hade gått, frågade min syrra mig, "henne skulle du allt vilja ha va?". Men det ville jag inte, jag var inte intresserad av henne. Hon hade en fin kropp för sin ålder och med tanke på att hon hade fött två barn. Men jag är inte intresserade av tjejer som är 30+ eller vad hon var.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Det ser hopplöst ut med dina meriter, Moonsky.
Börja med att flytta hemifrån och skaffa dig ett jobb.
En normal 24-åring bor inte hemma hos mamma.
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Varför trollar du på ett forum som har kanske 10 läsare per dag? Jag gör det förstås också, men jag skriver inte milslånga inlägg som du gör.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hjälp med relationer

Post by lither »

Moonsky wrote:Jag är en kille som är 24 år gammal.
*bzz* Wrong!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Är du ute efter någon att fördriva tiden med eller något seriöst?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Som Einstein sa, flytta hemifrån och skaffa ett jobb. Då träffar man nya människor automatiskt. Att ha en egen lägenhet gör mycket, att kunna vara för sig själv med tjejen utan att ha mamma omkringspringande är väl skönt.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

böglyft wrote:Varför trollar du på ett forum som har kanske 10 läsare per dag? Jag gör det förstås också, men jag skriver inte milslånga inlägg som du gör.
Eheh. Riktigt uttråkad?
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Sätt som mål att snacka med 100 främmande brudar varje dag. Förr eller senare lär du fatta vad som är attraktivt och mindre attraktivt.

Hell, får du inte ligga, snacka med fler människor!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Den gamla klyschan "det kommer när du minst anar det" stämde faktiskt för min del. Jag var som dig och hade rätt kasst självförtroende, blev mobbad i skolan, porrsurfade och bodde hemma. Jag träffade nya vänner när jag pluggade och de förändrade mig mycket.

Eftersom du inte tatt självmord så antar jag att mobbingen har gjort dig till en starkare person, även om det kan vara lätt att ta åt sig. Det e svårt att försöka skaka av sig det och inte gräva ner sig.

Jag va 27 när jag träffade min tjej. Av en slump råkade jag titta i ett speciellt forum på myspace vid ett tillfälle och såg en söt tjej som jag skickad ett meddelande till. "Hi there cutie" började det med, och övergick till (många) telefonsamtal. Hade det inte vart via skype så skulle jag vart ruinerad ;)
Nu är detta ett långdistansförhållande, men då vi är förlovade så planerar hon att flytta hit lagom till sommaren nästa år.

Är du ute efter ligg så är ställen som Palace i göteborg rena köttmarknaden. jag och polarn höll på att få med oss tre villiga milfar hem. Om du är ute efter nåt seriöst så e kanske milfar inte det roligaste om de har barn i din ålder.

Polarn drog med mig på kristna "singelmingel" fester, men när de hade bibel-frågesporter så kände jag mig lite felplacerad.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Re: Hjälp med relationer

Post by MooDHooDs »

Moonsky wrote: då jag bara tungkysst min syrra
WHAT?
Dyslexi
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Re: Hjälp med relationer

Post by Moonsky »

Mr Einstein wrote:Det ser hopplöst ut med dina meriter, Moonsky.
Börja med att flytta hemifrån och skaffa dig ett jobb.
En normal 24-åring bor inte hemma hos mamma.
Jag antar att jag inte är normal då.
lither wrote:*bzz* Wrong!
Varför då?
ADiS wrote:Är du ute efter någon att fördriva tiden med eller något seriöst?
Både och. Först vara det bara någon att fördriva tiden med för några år sedan. Men nu börjar jag sakna att ha någon vid min sida.
AshTray wrote:Som Einstein sa, flytta hemifrån och skaffa ett jobb. Då träffar man nya människor automatiskt. Att ha en egen lägenhet gör mycket, att kunna vara för sig själv med tjejen utan att ha mamma omkringspringande är väl skönt.
Jag har aldrig haft ett jobb.
Lägenhet är nog väldigt svårt och dyrt att få tag i.
wille wrote:Sätt som mål att snacka med 100 främmande brudar varje dag. Förr eller senare lär du fatta vad som är attraktivt och mindre attraktivt.

Hell, får du inte ligga, snacka med fler människor!
100 varje dag, wow. Det var många. Jag pratar aldrig med någon främmande, speciellt inte tjej. Det verkar lite svårt.
Fenix wrote:Eftersom du inte tatt självmord så antar jag att mobbingen har gjort dig till en starkare person, även om det kan vara lätt att ta åt sig. Det e svårt att försöka skaka av sig det och inte gräva ner sig.
Det har inte alltid varit lätt och kul, vissa har haft det svårare än andra. Jag blev iaf inte nerspolad i toaletten. Man fick väl försöka att stå ut. Att behöva vara undergiven och ta skit är inte kul, och inte bra för självkänslan.
Fenix wrote:Av en slump råkade jag titta i ett speciellt forum på myspace vid ett tillfälle och såg en söt tjej som jag skickad ett meddelande till. "Hi there cutie" började det med, och övergick till (många) telefonsamtal.
Något sådant har jag aldrig gjort. Förstår inte varför man helt plötsligt skulle börja skriva til någon annan från ingenstans. Har ingen MySpace, tycker mest att det är korkat folk där.
Fenix wrote:Polarn drog med mig på kristna "singelmingel" fester, men när de hade bibel-frågesporter så kände jag mig lite felplacerad.
Hehe, kul! :)
Men, jo jag förstår. Jag är själv ateist.
MooDHooDs wrote:
Moonsky wrote: då jag bara tungkysst min syrra
WHAT?
Jo, det hände väl en gång. Men det var ett bra tag sedan. Många år.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Re: Hjälp med relationer

Post by MooDHooDs »

Moonsky wrote:
MooDHooDs wrote:
Moonsky wrote: då jag bara tungkysst min syrra
WHAT?
Jo, det hände väl en gång. Men det var ett bra tag sedan. Många år.
Creepy as hell. Hur raggade du upp syrran?
Dyslexi
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Re: Hjälp med relationer

Post by Moonsky »

MooDHooDs wrote:Creepy as hell. Hur raggade du upp syrran?
Jag vet inte, det bara blev så.
Vi skulle sova över någonstans, så vi sovde i samma rum, och sängarna var nära varandra, de var placerade som ett L.
Hon var i sin säng, jag i min.
Sen kom kyssen.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Moonsky = Robinson-Robban
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Moonsky wrote:Min mamma frågade min lillasyster efter en USA resa om hon såg amazonfloden, hon trodde även att Niagariafallen var i Nigeria. Hon gick även in i en datorbutik och frågade efter en trådlös sladd.
Image
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Re: Hjälp med relationer

Post by DeCaff »

Moonsky wrote:Jag vet inte, det bara blev så.
Vi skulle sova över någonstans, så vi sovde i samma rum, och sängarna var nära varandra, de var placerade som ett L.
Hon var i sin säng, jag i min.
Sen kom kyssen.
Image
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Å ena sidan så tror jag att genetiken talar för sig själv.

Å andra sidan så vet jag att du tänker för mycket. En person som analyserar precis allting framstår alltid som osäker - och osäkerhet är smittsamt.

Kan du inte spänna av, så läs första raden i mitt inlägg.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Ärligt mannen, kan du inte bara spänna av? =)
Känner du för att pratar om star wars med en tjej så gör det. Märker du att hon blir torterad till döds så kan du ju byta ämne. Men vad säger att tjejer ogillar star wars?
Bara gör det du känner för. Gillar hon inte det så kan du ju lika gärna dissa henne. Finns väl ingen anledning att göra sig till (för mycket).
Se tjejer som killar. För de är de, de skriker bara lite mer.
Dyslexi
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

som fisk sa, tänk inte så mycket. börja plugga eller jobba eller något annat som får dig att träffa folk. annars kan det bli lite svårt...

att tro att du inte kan hitta en tjej att prata star wars eller liknande med är bara fel. lite tålamod bara. jag och mitt ex pratade mer än en gång om star wars, liftarens guide osv. och jag vet att jag inte är ensam om att vara tjej och gilla det.

men bästa knepet: försök inte göra det du tror är rätt. för anstränger du dig för mycket så blir det lättare fel. gå på magkänsla. och willes knep är nog ett bra för att få en magkänsla att lita på.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

kajs wrote:som fisk sa, tänk inte så mycket.
fAN vad dissad jag känner mig :-/
Dyslexi
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

"jag och mitt ex pratade mer än en gång om star wars"

Vet inte vad det är för fel på mig nu men det tyckte ja va kul på något sätt ;D ;D

Försök och hitta kompisar och leta jobb eller börja plugga kanske? Börja träna eller göra något annat du tycker är roligt.

Men det finns folk till allt
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

I långa loppet, vem bryr sig?
Faktiskt.

Det är inte som att du behöver någon annan person för att förverkliga dig själv. Det är bara att leva, inte tänka på det så mycket och om det verkligen känns nödvändigt träna sig i att vara socialt gångbar och inte prata för mycket om sina obegripliga fritidsintressen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

ärligt talat, om du saknar lite av den sociala kompetens som krävs, d.v.s att du har hyfsat lätt att prata med tjejer rent naturligt, så kanske internet dejting är grejen för dig. Kör annonenser med. Funkar säkert kanon.


Det brukar nog vara lite svårare för oss yngre att säga hur det fungerar med kontaktannonerser o.s.v för yngre brukare inte göra det lika mkt som äldre. Men för äldre brukar det funka bra, även om du kanske får dejta lite olika innan du hittar någon trevlig.

Anyways goodluck, det går säkert bra, bara våga lite! (och till att börja med behöver du inte satsa på ouppnåliga tjejer)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Som sagt, klipp av strängen till moderkakan och kom loss grabben.
Läs en bok eller gå en kurs i ”bättre självförtroende” eller något i den stilen.
Men framför allt börja med någon aktivitet så att du träffar nya människor.
Sitt inte bara hemma och runka framför dator.
Lätta ankaret och ge dig mot öppet hav.
Sen håller jag många andra här, TÄNK INTE SÅ JÄVLA MYCKET.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Jag måste bara fråga er här, varför tror så många killar att tjejer inte gillar star wars, liftarens guide etc? Det kanske inte är riktigt lika vanligt att tjejer gillar sci-fi (inbillning från mitt håll?), men det är ju sådant som är bra oavsett. Men ändå så brukar killar se glatt förvånade ut när jag drar paraleller eller använder uttryck därifrån. varför? så ovanligt kan det väl inte vara?
Post Reply