Rädda världen

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Rädda världen

Post by kaufman »

Jag tycker klimatfrågan är viktig men kan hålla med om att det börjar bli lite som en trend men allt miljövänligt och kravmärkt hit och dit. Jag har två vänner som bloggar om detta för att bidra och kämpa för en förändring. Det finns en hel del intressant läsning som väcker många tankar och funderingar.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/i ... 19.4415228

Efter ett visst antal besök i månaden får de in en viss summa pengar per besökare som sedan skänks till välgörenhet. Så ta en titt och sprid gärna detta, att ha den som startsida är väldigt uppskattat :) Vi kan alla göra nått tillsammans, kom gärna med funderingar och respons på konceptet och sidan :)

Om nu detta ses som reklam så tar jag min länga tid här som skydd, sedan är det ju en god tanke bakom ;)
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

Rädda världen genom att gå in på deras sida ?
Jag tror man kan spara in på miljön på bättre sätt än gå in på deras sida.

Lite kul att det finns folk som tror dom är så bra och gör så mycket för fattiga barn i afrika/miljön bara för att dom går in på en sida :P
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Save the cheerleader.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Andrej wrote:Save the cheerleader.
Image
I'm sorry, Homer, I always loved you.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Post by kaufman »

Gebba wrote:Rädda världen genom att gå in på deras sida ?
JA, självklar inte "om jag går in på denna sida så räddas världen" utan hjälper till att rädda är nyckelordet här som du blint missat.
Gebba wrote:Jag tror man kan spara in på miljön på bättre sätt än gå in på deras sida.
Självklart kan man det, det var det mest korkade jag har hört. Men det hjälper till att rädda världen, marginellt men det är ändå ett plus. Det är inte som du behöver välja mellan att gå in på en sida eller källsortera sopor, hut tänker du egentligen?
Gebba wrote:Lite kul att det finns folk som tror dom är så bra och gör så mycket för fattiga barn i afrika/miljön bara för att dom går in på en sida :P
Stor skillnad gör man inte men det är fortfarande en plussumma, sen om man tycker att man är duktig så kan man väl få vara det. Men eftersom du vägrar se det positiva i det dessa personer gör så kan jag säga att din negativa inställning hjälper inte det minsta
[Samsung 24" LCD Syncmaster 244T] - [MSI G31M-F, 1333FSB, m-ATX, GbLAN] - [Core 2 Duo E6750 / 2.66 GHz] - [Sapphire HD 3850 512MB GDDR3] - [2x TwinMOS DDR2 Twister PC6400 1024MB] - [Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2] - [Seagate 80GB IDE]
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag vill minnas att Sverige som bidragande miljöbov i hela "An inconvenient truth"-debatten är bara en bråkdel av världen. Verkligen, en obetydande liten siffra. Jag ser helt enkelt att jag kan bespara mig den mödan att inte gå in på sidan.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

http://www.moderna-myter.se/

Enda klimatbloggen man behöver läsa.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kaufman wrote:[...]hjälper till att rädda är nyckelordet här som du blint missat.
Ett mycket intressant nyckelord "hjälper till att rädda".
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Haha.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Post by kaufman »

Fan vad alla är insnöade på detta sakta döende forum, trodde det i alla fall fanns någon vettig kvar här . . . nej, stor gäsp och suck
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kaufman wrote:Fan vad alla är insnöade på detta sakta döende forum, trodde det i alla fall fanns någon vettig kvar här . . . nej, stor gäsp och suck
Vem säger att jag inte klickar medan jag hackar på din taskiga matematik?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

kaufman wrote:Fan vad alla är insnöade på detta sakta döende forum, trodde det i alla fall fanns någon vettig kvar här . . . nej, stor gäsp och suck
Det är alltid lika roligt att läsa såna här träffsäkra personlighetsanalyser. Så fort det kommer fem inlägg som antingen inte håller med trådskaparen eller flamsar så saknar de vett och reson och är dumma i huvudet.
Särskilt ohemult blir det denna gång då du faktiskt försvarar bloggen som du själv hänvisar till i följande citat:
kaufman wrote:JA, självklar inte "om jag går in på denna sida så räddas världen" utan hjälper till att rädda är nyckelordet här som du blint missat
Nej, Gebba är inte ett dugg blind. Det står klart och tydligt "Du är bara ett klick ifrån att rädda världen" som tagline på bloggen. En sanslöst löjlig sådan. Vem är det som behöver uppsöka oftalmologen här egentligen?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

folk är bara ute efter att göra pengar på det hela. hade regeringen velat göra nåt så hade de typ sänkt skatten på biobränsle för att få folk att köpa miljöbilar.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Författarna verkar tro att ekologisk färdigmat på något sätt hjälper stävja klimatförändringen. Någonting säger mig att "naturvetenskapligt program med en estetisk profil" inte gav dem de kunskaper de behövt för att kunna tillföra något relevant till mediesfären.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Detta betyder alltså att Du, varenda gång Du klickar på vår länk, indirekt skänker 50 öre till miljöförbättring.
Detta betyder alltså att Ni, om Ni bara ockrade cronna curl att getta sidan en gång i minuten, skulle kunna skänka ganska mycket pengar.


(Alternativt skriva ett enkelt bash-script som låter curl skicka ett http get request.)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

kr1sse wrote:Detta betyder alltså att Ni, om Ni bara ockrade cronna curl att getta sidan en gång i minuten, skulle kunna skänka ganska mycket pengar.


(Alternativt skriva ett enkelt bash-script som låter curl skicka ett http get request.)
Du tror inte metrobloggen har skydd mot sånt?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Men då betyder det inte längre att Jag, varje gång Jag klickar på länken skänker pengar! D:
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

känns väldigt mycket som att jag har hört den förut.
även om folks naivitet kan vara ganska rar ibland.
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Smart sätt att skaffa pengar på. Något för mig att tänka på. Finns ingen anledning egentligen att skapa sånt. Vi har ju USA som slåss mot terrorismen och skyddar resten av världen. Vi är tryggare än vad vi tror.
Allt är som det ska vara.
Post Reply