Han har döpt sin son till Adolf Hitler

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Han har döpt sin son till Adolf Hitler

Post by Mr Einstein »

Stackars unge säger bara.
Han måste nog bli nazist för att kunna leva ett normalt liv.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete ... 4015992.ab
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Haha, roligt men stackars ungar.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Principiellt sett så tycker jag det inte är mycket värre än att döpa sitt barn till Trixie Tingeling, Love Månfare eller John Killian Supernova.
Problemet är att jag tycker föräldrar som döper sina barn allt för skojsigt och "individuellt" borde radas upp mot väggen och skjutas innan de för sina lattemammagener vidare ännu en gång.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Komiken ligger ju att när pappan blev nekad en smaskig tårta med "Happy Birthday Adolf Hitler — 3 years old" skrivet med muscovadosockrad gelehallongelatin så blev han förbannad och klagade på att han tyckte att det inskränkte på USA:s påstådda frihet.

Silly me. I thought this was a free country.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

någon som kommer bli mobbad i skolan :P
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

lite ot: men om ca 50-100 år, tror ni att det kommer komma nåt "Hitler Burning Rom"? Jag menar Nero var ju ingen ängel direkt ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Fenix wrote:lite ot: men om ca 50-100 år, tror ni att det kommer komma nåt "Hitler Burning Rom"? Jag menar Nero var ju ingen ängel direkt ;)
50-100 år? Nero var förvisso något tidigare.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Fenix wrote:lite ot: men om ca 50-100 år, tror ni att det kommer komma nåt "Hitler Burning Rom"? Jag menar Nero var ju ingen ängel direkt ;)
Visserligen, men Nero Burning Rom är i alla fall en ordvits. Om ingen uppfinner Jeotronic Encephalogram Widget som ett lagringsmedia så kommer det inte finnas någon poäng med ett bränningsprogram som heter Hitler.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Vilken dare!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Big_Bird wrote:Principiellt sett så tycker jag det inte är mycket värre än att döpa sitt barn till Trixie Tingeling, Love Månfare eller John Killian Supernova.
Problemet är att jag tycker föräldrar som döper sina barn allt för skojsigt och "individuellt" borde radas upp mot väggen och skjutas innan de för sina lattemammagener vidare ännu en gång.
Håller med, föräldrarna har ju ändå ett ansvar till sina barn, det är imho ganska själviskt att döpa dem till sådana namn som ger barnen problem.
hej.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:
Fenix wrote:lite ot: men om ca 50-100 år, tror ni att det kommer komma nåt "Hitler Burning Rom"? Jag menar Nero var ju ingen ängel direkt ;)
Visserligen, men Nero Burning Rom är i alla fall en ordvits. Om ingen uppfinner Jeotronic Encephalogram Widget som ett lagringsmedia så kommer det inte finnas någon poäng med ett bränningsprogram som heter Hitler.
Nej, mer passande vore det med en Hitler-docka som endast pruttade och med irriterande monotonisk Furbee-röst sa "here's some poisionous gases for jew (you)".
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Och nu är grabben omhändertagen av socialen ;D
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4188106.ab
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

In a completely unexpected turn of events.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Mr Einstein wrote:Och nu är grabben omhändertagen av socialen ;D
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4188106.ab
Nu vet jag visserligen inte hur det fungerar i USA, men om det fungerar som i Sverige där en myndighet måste godkänna ett namn så är det riktigt klantigt.

Myndighet 1 säger ja, myndighet 2 säger nej och de blir av med ungarna.
Post Reply