Påven är en gaylovers antites

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Påven är en gaylovers antites

Post by lither »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=867235

Image

Killing spree!
Benedictus XVI har gjort det igen. Homosexualitet är nu "ett sår". Vad är era reaktioner på dessa uttalanden? Borde påven få säga vad han vill? Borde vi bry oss? Fyller påven något syfte för andra än katoliker i Vatikanstaten? Diskutera.

Edit: Blev tvungen att ändra på topic då ≠ inte godkändes.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

"-Benedictus sa också att det är viktigt att rädda mänskligheten från transexuellt uppträdande."
Image

Det kanske inte bidrar så mkt till diskussionen, men jag tyckte att den meningen va fruktansvärt rolig.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Frågan är vem som räddar mänskligheten från Benedictus.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Påven är en gaylovers antites

Post by Raspberry »

lither wrote:Vad är era reaktioner på dessa uttalanden?
Povar brukar ju hamna i blåsvädret titt som tätt.
lither wrote:Borde påven få säga vad han vill?
Ja, han är ju vald som ledare, egentligen mer logiskt att han kan uttala som som han vill, än att vår kung gör det, om han nu får det, vet inte.
lither wrote:Borde vi bry oss?

Nej, jag frågar mig varför jag fortsätter svara?
lither wrote:Fyller påven något syfte för andra än katoliker i Vatikanstaten?
Inte egentligen?

Btw, finns det en motsvarighet till poven inom kristendomen?
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Re: Påven är en gaylovers antites

Post by HLC »

Raspberry wrote:Btw, finns det en motsvarighet till poven inom kristendomen?
Hahaha, guldstjärna för försöket.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

lol ;D
Det är ju trots allt jul :D


Ang. topic så förväntas väl på en gammal man säga lite knäppa saker då och då. Men nej. Det är uncool.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Image
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Påven har som vanligt rätt.

Homosexualitet är en biologisk defekt. Ett snedsteg i evolutionen. Homosexuella har inget syfte.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Moonsky wrote:Påven har som vanligt rätt.

Homosexualitet är en biologisk defekt. Ett snedsteg i evolutionen. Homosexuella har inget syfte.
Och vad är ditt syfte?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Naturvetenskap är såklart det givna verktyget för att analysera mänskliga beteenden i stor skala - bland annat kan vi konstatera att:

Den svenska medelklassen är ett snedsteg i evolutionen, då de sakta utrotar sig själva genom att inte föda de 2.1 barn som krävs per par.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Andrej wrote:Naturvetenskap är såklart det givna verktyget för att analysera mänskliga beteenden i stor skala - bland annat kan vi konstatera att:

Den svenska medelklassen är ett snedsteg i evolutionen, då de sakta utrotar sig själva genom att inte föda de 2.1 barn som krävs per par.

Det finns väl hopp tack vare bidragstagare som kompenserar för beteendet.
DDS for life!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

CSM101 wrote:
Moonsky wrote:Påven har som vanligt rätt.

Homosexualitet är en biologisk defekt. Ett snedsteg i evolutionen. Homosexuella har inget syfte.
Och vad är ditt syfte?
Att reproducera.
Tyvärr så misslyckas jag. :(
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Moonsky wrote:Att reproducera.
Tyvärr så misslyckas jag. :(
För att du försöker med pojkar?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

fisk wrote:För att du försöker med pojkar?
Haha, nej absolut inte!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

borz wrote:Det finns väl hopp tack vare bidragstagare som kompenserar för beteendet.
Nej, svenska bidragstagare föder även dom för få barn för att reproducera sig själva.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Andrej wrote:
borz wrote:Det finns väl hopp tack vare bidragstagare som kompenserar för beteendet.
Nej, svenska bidragstagare föder även dom för få barn för att reproducera sig själva.

Ska vi lägga så stor vikt vid enstaka ord så har du rätt!
DDS for life!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

borz wrote:Ska vi lägga så stor vikt vid enstaka ord så har du rätt!
Eftersom lösningen är invandring så tycker jag nog att vi ska lägga en del vikt vid orden annars skulle man kunna påstå att du menade att alla invandrare är bidragstagare. ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Andrej wrote:Eftersom lösningen är invandring så tycker jag nog att vi ska lägga en del vikt vid orden annars skulle man kunna påstå att du menade att alla invandrare är bidragstagare. ;)
Är dom inte det?
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Lösningen är väl att medelklassen skall utvandra och börja reproducera... det fugerar uppenbarligen.
DDS for life!
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Okej, påven gillar inte bögar, big news. Samtliga påvar har inte gillat bögar. Oh, vänta, de tillhör en religion som i alla tider har förkastat homosexualitet. Det värsta är att de har en poäng. Homosexualitet är rätt onödigt. Å andra sidan kan lesbisk homosexualitet vara rätt eggande ;)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

borz wrote:Lösningen är väl att medelklassen skall utvandra och börja reproducera... det fugerar uppenbarligen.
Ja, länder som tillhör det så kallade väst är generellt riktigt bra på det där med reproduktion.

wille: Det onödigaste med homosexualitet är att straighta har fått för sig att det är något som de ska kommentera eller bestämma över. Sexualiteten borde, utan tvekan, vara högst individuell och så länge den sker mellan samtyckande vuxna parter så är den inte något vita, reaktionära gubbar borde försöka reglera.
Last edited by Andrej on 2008-12-26 21:04:33, edited 1 time in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Kaleid999
Posts: 93
Joined: 2006-10-24 18:15:03
Location: Skövde

Post by Kaleid999 »

Låt oss skoja till det med några bra poänger

01) Being gay is not natural. Real Americans always reject unnatural things like eyeglasses, polyester, and air conditioning.

02) Gay marriage will encourage people to be gay, in the same way that hanging around tall people will make you tall.

03) Legalizing gay marriage will open the door to all kinds of crazy behavior. People may even wish to marry their pets because a dog has legal standing and can sign a marriage contract.

04) Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal.

05) Straight marriage will be less meaningful if gay marriage were allowed; the sanctity of Britney Spears' 55-hour just-for-fun marriage would be destroyed.

06) Straight marriages are valid because they produce children. Gay couples, infertile couples, and old people shouldn't be allowed to marry because our orphanages aren't full yet, and the world needs more children.

07) Obviously gay parents will raise gay children, since straight parents only raise straight children.

08) Gay marriage is not supported by religion. In a theocracy like ours, the values of one religion are imposed on the entire country. That's why we have only one religion in America.

09) Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why we as a society expressly forbid single parents to raise children.

10) Gay marriage will change the foundation of society; we could never adapt to new social norms. Just like we haven't adapted to cars, the service-sector economy, or longer life spans.

;D
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Kaleid999 wrote:Låt oss skoja till det med några bra poänger

01) Being gay is not natural. Real Americans always reject unnatural things like eyeglasses, polyester, and air conditioning.

02) Gay marriage will encourage people to be gay, in the same way that hanging around tall people will make you tall.

03) Legalizing gay marriage will open the door to all kinds of crazy behavior. People may even wish to marry their pets because a dog has legal standing and can sign a marriage contract.

04) Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal.

05) Straight marriage will be less meaningful if gay marriage were allowed; the sanctity of Britney Spears' 55-hour just-for-fun marriage would be destroyed.

06) Straight marriages are valid because they produce children. Gay couples, infertile couples, and old people shouldn't be allowed to marry because our orphanages aren't full yet, and the world needs more children.

07) Obviously gay parents will raise gay children, since straight parents only raise straight children.

08) Gay marriage is not supported by religion. In a theocracy like ours, the values of one religion are imposed on the entire country. That's why we have only one religion in America.

09) Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why we as a society expressly forbid single parents to raise children.

10) Gay marriage will change the foundation of society; we could never adapt to new social norms. Just like we haven't adapted to cars, the service-sector economy, or longer life spans.

;D

Trycker på Forward to... paven@gaylover.com
DDS for life!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Kaleid999 wrote:04) Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal.
Ja, tycker det där är lite orättvist att svarta får gifta sig med vita.

Vita tjejer är ju snygga, därför så finns det massor med svarta killar som tycker om vita tjejer.

Men svarta tjejer är fula och äckliga, så det finns nästan inga vita killar som vill ha en svart tjej.

Så svarta killar har en klar fördel här, medan vita killar har en klar nackdel.
Post Reply