vista crash

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

vista crash

Post by ooniell »

hej, jag har en HP pavilion. jag hade inget virusprogram till den, så jag skulle installera ett gratisprogram. efter att jag ahde installerat det så var jag inte nöjd utan jag avinstallerade det. ( det var avast english version)
jag började leta nytt program. stötte på PC doktorn, och var så klantig så jag lät den felsöka min dator och troligt vis elelr ja enligt den står det att jag ahr massa virus och skit, (trjoanska hästar). sen när jag avinstallerat det på råd av en kompis som säger att det inte är så bra att göra det för det kan avra mkt lur i det. så kommer det upp massor med rutor det det står att massa prog har slutat funka sen startar hela burken om. och när de ska starta igen så kommer jag bara förbi inloggningsrutan. inte längre. jag ahr en mus och en helt svart bakgrund, dock kan jag röra mkt på musen men inget annat. provade att starta den i felsäkert läge men det extremt lång tid. kom in efter tre försök elelr så. ohc så vitt jag kan se hittar jag inget från PC doktorn. provade starta upp den i normal läge. men det går fortfarande inte. snälla hjälp mig. :-[
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Nu är jag inte speciellt insatt i Vista men antar att det finns systemåterställning. Du borde kunna starta i felsäkert läge och köra en återställning.

*Edit*
Prova starta i felsäkert läge och ladda hem Spybot: Search & Destroy och kör det. En tanke bara...
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Om du fick Windows färdiginstallerat på din dator så lär det ju ha följt med en återställningsskiva du kan använda?
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

hadu det är det enda va? tror det okså men tänkte om det fanns något annat sätt. men får la köra på det då. ;( tack ändå.
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
Post Reply