Motorcyklister på 64?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Goddagens alla gamla och nya ansikten. ;)

Tänkte kolla hur om det finns några 64bitsare som kör MC. För egen del så är det en sak som jag ägnat min fritid åt för att få omväxling från IT-sidan som numera fyller arbetsdagarna.

2007 så kämpade jag till mig ett körkort för MC (har fortfarande inte körkort för bil) och senare den hösten så köpte jag mot allt ekonomiskt förnuft hojen jag blev kär i. Harley Davidson FXDF, Fat Bob.

http://www.superbike-online.cz/reposito ... 0_1200.jpg

Hur ligger det till för er andra, någon med mc-kort? Kanske till och med i göteborgsregionen?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by e99mran »

Sitter kvar på kawasaki ninja, en drömhoj som jag längtade efter sedan långt innan jag tog körkort. Har haft lite hojjar som kommit och gått senaste 7 åren men inte kunnat med att göra av mig med ninjan.

Som jag skrev i en tidigare post i höstas så brukar det bli en hel del turer när värmen slår till, dessa äger runt på lör samt söndagar och man brukar mötas upp framför poseidon kring middagstid.
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Motorcyklister på 64?

Post by walliski »

Vilken ninja?

Sitter själv bara på lätt motorcykel än så länge... Har inte hunnit köra mycket, då hösten kom emot efter att jag fått kortet.
En Kawasaki KMX är det jag kör :P
Här var det tomt...
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by e99mran »

walliski wrote:Vilken ninja?

Sitter själv bara på lätt motorcykel än så länge... Har inte hunnit köra mycket, då hösten kom emot efter att jag fått kortet.
En Kawasaki KMX är det jag kör :P
Zx9r 02:a köptes av mig när skönheten rullat sisådär 125 mil och den vart lagd kort därinnan när någon provkörde den, resultatet var ett billigt pris på en hoj som jag drömt om sedan barnaben =D.
Körde den som fighter något år innan jag åter fick den i orginalskick.
under dessa år har jag styrat :
gixxer 600
gixxer 750
gixxer 1100 fighter

Då jag är skruvkille letar jag nu efter något motorstarkt från senare 90.tal att bygga fighter av =D, dock kommer nog ninjan hänga på tills mina barn barn kan ta över den =D
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Kan tänka mig att den är rolig. Har sett att många har väldigt svårt att göra sig av med sin ninja, eller bittert ångra att de sålt den.

Har allt sett er åka från götaplatsen, men jag tror att jag har lite svårt att hänga med på era turer. ;)
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by e99mran »

Jonas Axman wrote:Kan tänka mig att den är rolig. Har sett att många har väldigt svårt att göra sig av med sin ninja, eller bittert ångra att de sålt den.

Har allt sett er åka från götaplatsen, men jag tror att jag har lite svårt att hänga med på era turer. ;)
Det som är bra med götaplatsen är att man lägger ett mål och väntar in folk som kör långsamamre på dessa etapper.
Saken med ninjan av äldre modell är nog mest komforten som inte återfinns i många varken nyare eller äldre hojjar, detta om man är som jag lång (192cm över havet).

Har dock en honda vtr750 c4 i garaget med, den kan man ta lite lugnare turer med, men den låter mer än den åker om man säger så.
Vet att även du är askimsbo då vi gjorde en affär för sisådär 9 år sedan =D så en tur någongång ibland med den bettan hade varit trevligt.
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by thimp »

Det var ett tag sedan :D

Började ta mc-kort för 2 år sedan, men hann inte med. Tänkte se om det fanns tid till sommaren :)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Hehe, vore intressant att följa med om inte annat. ;) Åker på en del turer av mer glidarkaraktär vilket vä väldigt trevligt. Men lite ombyte i tempot hade inte varit helt fel.

Har faktiskt inte så många att åka med. Det är en jobbarkompis som har en Honda CB600, annars så känner jag knappt någon.

Just ja, vi har gjort affärer, det var den lilla klockan som ringde. Men jag kan för mitt liv inte minnas vad som såldes. :-[

Thimp, tjipp :)
Ja det måste du fortsätta med. Bästa jag gjort i mitt liv!
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by übermensch »

Jag håller på med kortet. Har hållt på alldeles för länge egentligen, men det krockar alltid med jobb på sommarn och studier resten av året ;(

MC har jag redan, en olivgrön Ural 750 som bara väntar på att få sprätta grus och susa runt på skogsvägar :D
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Re: Motorcyklister på 64?

Post by fredo »

Jag tog också MC-kort 2007. Kör en Yamaha TDM 850. Väntar nu otåligt på torra vägar och någorlunda human temperatur... nån som kört vårens första runda än?
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by e99mran »

Första rundan togs förra veckan, dock oförsäkrat och oskattad, skulle bara ta en tur ner till macken och tanka 60 meter bort, fulltankat bar det av till kungsbacka och tillbaka :-X aja baja...
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Har varit ute på tre nöjesturer hitills samt kört till jobbet två gånger. (kanske 15-20 mil hitills) Man fryser ju dock arslet av dig av att åka några längre sträckor än så länge. :)

Någon som skall till västervik i sommar?

På tal om inget så kan jag ju säga att fasen vad gott det är för plånboken att fylla 30. Min försäkring sjönk med 10 000:- till 4500:-.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Hein »

Men... Yxmannen
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Motorcyklister på 64?

Post by lillis »

(förlåt för lite OT)
Hein wrote:Men... Yxmannen
Sannerligen. Kul att se att du lever Axman. Hoppas saker och ting är bra. :)

(f.d. lillis)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Big_Bird »

Tips för 64-shop:
Skinnvästar med logga på ryggen ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Big_Bird wrote:Tips för 64-shop:
Skinnvästar med logga på ryggen ;)
Åh fy fasen, du vet väl att klubbar med ryggmärke måste godkännas av Hells Angels? (åtminstone de lite skummare klubbarna)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by phastas »

The Nerd Chapter...

Joväl, mc har man kört i...18 år nu.

Maskinparken är i nuvarande form:
Honda XR 250 R -97, Får förhoppningsvis i helgen en ny kolv med nyborrad cylinder, flickvän andvänder den mest, riktigt gosig skogsmaskin. ;)
Husaberg FE 600 E -99, Enduro, Grusbus, Isbus och supermoto. Har varit ute med den ett par gånger i vinter, får se vilka hjul som åker på härnäst, men antagligen blir det crossdäcken (ser inte fram emot att kränga spikdäcken). ;D
Yamaha SZR 660 -97, flickvännens gatmaskin, kurvmaskin av rang med chassi från TZR250. Den här vill inte annat än svänga! :D
Triumph Speed Triple -95, Väntar på att få motorn i sig som har blivit renoverad. Vevaxlar är dyra saker. :-/
Ducati Monster S2R1000 -06, Buller och gatmaskin, goaste motorljudet i världen (till salu :-[ )
KTM 990 SMR -09, Buller, gat-,bus- och banmaskin. Hämtas imorgon om vädret tillåter! 8)

Jävligt svårsålda är motorcyklar.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Bra namn!

Finns ju klubbar för allahanda yrken. så varför inte för nördar?

Jag tycker mig se vissa tendenser i din maskinpark phastas. Inga glidare direkt. ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Re: Motorcyklister på 64?

Post by CSM101 »

Tog kortet -00 men tyvärr aldrig haft råd med en hoj. Hoppas på ändring den här sommaren.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Big_Bird »

Jonas Axman wrote:
Big_Bird wrote:Tips för 64-shop:
Skinnvästar med logga på ryggen ;)
Åh fy fasen, du vet väl att klubbar med ryggmärke måste godkännas av Hells Angels? (åtminstone de lite skummare klubbarna)
Det är ju en liten hake förstås, men kanske ni kan ansluta er till Bandidos istället? För skummare klubb än 64 bits har jag svårt att tänka mig ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Jo, jag hade ju själv funderat på "Axmanos" eller "Hells Axmans"
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Big_Bird »

Axmans Angels då?
Eller sparar du det till din trupp av fotomodellsdetektiver i tajta lädertrikåer?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Moonsky »

Min cykel har stödhjul men ingen motor. :(
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Explorer »

Moonsky wrote:Min cykel har stödhjul men ingen motor. :(
zzz
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by phastas »

Jonas Axman wrote:Bra namn!

Finns ju klubbar för allahanda yrken. så varför inte för nördar?

Jag tycker mig se vissa tendenser i din maskinpark phastas. Inga glidare direkt. ;)
Säg inte det, har sneglat på en Kawasaki W650 de senaste dagarna...eller en Triumph Scrambler...gillar den klassiska looken skarpt, fast glidare är det ju inte men inte långt ifrån ;)
Har fått lust att börja bygga nått med...scrambler av ovanstående W650 kanske, fixa till styret och avgassystemet, svarta ekrar och fälgar. hmm, dags att övertala flickvänom att hon vill ha en sån cykel. ::)

Annars hade jag väldigt trevligt ute på en ny Honda Shadow i höstas. Lugnt mak genom närkes små vägar gav sinnesro det med...men såg nog lite lustigt ut med racestället på den hojen.
KTM + Akrapovic = [love]
Post Reply