Motorcyklister på 64?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

W650 och liknande i den stilen är fina. Gillar själv Triumphs sådana och deras cafe racers rätt mycket. Tror en sådan kan bli ett kärt projekt att bygga om. =)

Men du, vem säger att det är lugnt tempo bara för att det är en glidare? ;D Tog med en jobbarkompis (som var ute efter en street triple) och provkörde Harley nu igår (söndag). Nu vill han ha en Harley. Närmare bestämt en Rocker med 103"-kit 8)

(nu skall han bara ha råd med, jag försöker övertala honom att hoj går före hans dotter)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Re: Motorcyklister på 64?

Post by GuessWho »

Har inte besökt 64bits på sistone och så får man för sig att göra ett återbesök och se om det händer något.
Vad ser man då, jo ny design på forumet, en framsida igen och Axman & co snackar hojar. :D


Själv tog jag MC kort 2008. Årets premiärtur för mig blev i Lördags.
Jag är inte riktigt i "göteborgsregionen" men en ledig dag med strålande väder är det inte så långt borta.
Jag var med till Götaplatsen en gång förra året, tyvärr gick det inte så bra för mig att hänga med i tempot. Men jag klarade mig bra och hojen blev inte allvarligt skadad. Jag var föresten till posten idag och hämta ut mitt paket med ny toppkåpa (bara vänster delen), motorkåpa och någon packning som ska vara innanför.
2009 kommer nog bli mitt bästa mc år hittills ;)


phastas:
Har du hämtat din KTM ? Hunnit köra något med den ännu?
Något kul att berätta? Du får skriva sagan om Kåte-em-en och hur underbar den är att köra osv efter du hämtat ut den. :P :)
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by linc »

Är detta tråden för de som diskuterade mopedtrim för 7 år sen? =)
hej.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Jonas Axman »

Tjenare!

Vad hände dig?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by phastas »

Jodå, KTM´n blev hämtad i idag i tveksamma plusgrader...har väl klämt närmare 12-13 mil (ok, det är så långt från handlaren hem till mig) men fina vägar och lite motorväg. Fina vägar och i stan, där hör den hemma, motorväg
är redrum!! I stan börjas det direkt med att smita fram emellan bilarna vid rödljusen, och kasta sig fram och tillbaks mellan luckorna, den riktigt ber om att busa!
Har en sporthojskurs-bandag inbokad med SMC på g-åsen den 18:e april, men känner på mig att den kommer trivas som fisken i vattnet på den banan. Den här hojen är grymt mycket snabbare än mig!
Just nu känns den väldigt känslig på alla sätt och vis, minsta input och den bjuder tillbaks direkt, motor, chassi och bromsar
är av toppklass och hyperkänsligt. Hjälpte ju inte att jag tog på mig alla underställ jag hade under skinnstället + nya crosskängor, man var ju som en liten michelin gubbe som knappt kunde gå...inte rätt för den här hojen!

Så just nu är det hojen i sig, för en är så sjuuukt snygg, och bromsarna, som har lämnat störst intryck. Hejdarna är inte av denna jord, och Brembo racespeccade Monoblocks är ingen dussinvara direkt, nyah nyah...
Motorn går rappt och fint, och spinner upp i varv mycket lätt. Duccen är ju rapp den med, men det här i klass med en radfyra.

Och så har jag pitchat W650 scramblern till sambon, och det var positivt, en sån ville hon ha! Så kanske tills 2010, ett vinterprojekt. Men först ska jag bli farsa, ett livstids projekt ;)

Axman: Den här ska bli klar till sommaren, trajjan som drog upp cafe rejser trenden igen för 14 år sedan. Min är oxå fireball orange, och en finns det inte så många av. Hoppas den hojen får följa med mig resten av mitt liv :D (12 år hittils!)

Image

Edit: vad-i-helvete har han gjort med sadeln...nåja, så är INTE min, den har helsvart sadel med enkelkuts kåpa...som det ska vara!
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Digbit
Posts: 172
Joined: 2005-11-25 19:31:01
Location: Nyköping

Re: Motorcyklister på 64?

Post by Digbit »

Tog hojkort sammtidigt som bil 1987, körde Kawasaki 750-81,Gpz 1100-83,1000 RX-86 under en 8 års period sen blev det barn vagn tills nu..........i höstas köpte jag en Honda VTR Firestorm -99 V-twin .....fy f-n vilket sköööönt ljud,så nu är man på nyttfödd. Ha de

http://www.vtr.nu/gallery/menu.php?gall ... lbum_id=18
"Tålamod är fiskarens bästa vän"

Antec P182 Gun Metal Black/C2D 6750 2,66GHz/Asus P5K iP35/Corsair620W/CorsairPC64002X1024MB/800Mhz/Asus GeForce8800 320Mb/Samsung S183A DVD/Samsung 320GB/Zalman CNPS9700/Vista Home Premium 32-bit
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by phastas »

Nyah Nyah

Image

Och den som är till salu...

Image
KTM + Akrapovic = [love]
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Re: Motorcyklister på 64?

Post by fredo »

KTM:en ser riktigt trevlig ut, phastas!

Nu har även jag kört vårens första runda! 3-4 mil i skön eftermiddagssol blev det. Hoppas nu att vädret står sig över påskhelgen.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by -SE- »

Hah. Din trådinledning och din frånvaro kunde inte matcha mig bättre. Jag har också varit ifrån 64bits en ganska lång tid nu, men kom tillbaka strax innan nya forumet och startsidan kom, vilket har hållit mig kvar ett tag nu. Under tiden höll jag på med mycket, bland annat inhandlade jag mig en kineskopia av en Honda Z50 Monkeybike, mopedreggad just nu (pga min ålder). Visserligen är det ingen riktig MC, men storleksmässigt och motormässigt en kopia av Hondas Z50, som var en lätt mc. Att det sedan är världens löjligaste pygmé jämfört med era hojjar behöver ni inte påpeka, men jag tycker det är ganska mycket roligare än alla tvåtakts crossmopeder och scootrar som alla andra kör runt på.

Ni har förresten en trevlig monkeyklubb i göteborg. De gånger jag har varit där uppe har jag dock inte sett någon monkey där, har ni?

För er som inte vet vad det är så får jag bjuda på en bildlänk.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorcyklister på 64?

Post by e99mran »

PROTESTDAG LÖRDAG 2 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG 09.00-12.00
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203374
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Re: Motorcyklister på 64?

Post by GuessWho »

Är det någon som ska till skaune på nationaldagen ?

Nationaldagsrundan 06 (Youtube)
Post Reply