hjälp sökes!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
emelieeee
Posts: 3
Joined: 2009-04-08 18:55:23

hjälp sökes!

Post by emelieeee »

har ett problem som bara uppstod på datorn och har ej kunnat fixa det.
tittar alltid på film via datorn, alltså en överföring från datorn till tv:n , jag sätter igång en film, ljudet fungerar, bilden fungerar på datorn, men på tv så ser man inte filmen, det är bara svart, man kan se skrivbordet och alla ikoner men inte filmen, har alltid fungerat i innan, nu när jag försökt spela upp filmer så kommer det upp ett meddelande i högra hörnet om att datorn har ändrat bildskärms inställningar, den gör det varje gång jag startar en film, försökte på egen hand att fixa detta, så jag kom fram till att om man går in på bildskärmsinställningar och trycker på "återställ tidigare drivrutin " och sedan installerar om den, så fungade filmen, men om man ska se en film direkt därefter så fungerar det inte, och så fick jag hålla på "tillfällig lösning", vilket man inte ska behöva göra.
och nu få fungerar inte det heller, för att få igång en film.
rörig historia men blir galen snart, är ingen datatekniker, men hade uppskattat hjälp från någon.

// emelie
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: hjälp sökes!

Post by Jonas Axman »

Längesedan jag pillade med det. Men tills någon har ett bättre förslag så testa med att sätta TVn som primär bildskärm. Det är ett kopieringsskydd som ligger inbakat i drivrutinerna om jag inte minns helt fel. Var några år sedan jag hade problemet så minnet sviker nu. :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
emelieeee
Posts: 3
Joined: 2009-04-08 18:55:23

Re: hjälp sökes!

Post by emelieeee »

har försökt att göra detta du sa, jag verkställer det men inställningarna går tillbaka till det normala :-/
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Re: hjälp sökes!

Post by snigel »

Det har med största sannolikhet att göra med overlay. Se om du kan välja att använda TV:n som primär bildskärm någonstans i inställningarna. Om det inte löser sig får du använda en mediaspelare där man kan inaktivera acceleration.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
emelieeee
Posts: 3
Joined: 2009-04-08 18:55:23

Re: hjälp sökes!

Post by emelieeee »

fungerar ej, vilka mediaplayers finns det med funktionen accelaration? vlc? dvix?
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: hjälp sökes!

Post by Jonas Axman »

Vad för grafikkort?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Post Reply