Världsfred, kommer det någonsin hända? (8år senare ...)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
godisrottan
Posts: 1
Joined: 2011-04-01 22:43:10

Världsfred, kommer det någonsin hända? (8år senare ...)

Post by godisrottan »

Ingen vet om det blir världsfred men som sakt så länge det finns kärlek så finns det hat
och hatet leder vidare till krig eller bråk,vi slåss för fred men det vi igentligen får är mer hat ,
eftersom de andra skadar de man älskar, men endå varför krigar vi för för så patetiska grejer
som länder medans vi alla har gott om land , istället för att kriga och sånt borde vi hjälpa varandra .
Även om FN finns så kommer allt krig och sånt fortsätta, själv så önska jag att nån eller några kunde bara
sätta stopp på allt, jag skulle kunna nästan göra vad som helst för att det ska sluta, även om jag hatar många
så måste man lära att förlåta, även hur mycket smärta den här personen har orsakat dig. Slår nån dig slå inte tillbaka
visa att du är stark och kan gå där ifrån även om du är arg på personen börjar den kalla den saker är det för att den personen mår dåligt, jag vet inte så mycket om fred och sånt men det kanske kommer en dag då freden tar slut... den dagen alla förstår varandra påriktigt och har börjt inse det, jag börjar förstå och jag hoppas hela världen kommer göra det snart de med!
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Re: Världsfred, kommer det någonsin hända?

Post by lord_vasagos »

folk är helt enkelt för giriga och alla system för korrupta
och när allt folk matas med är att rikedom och makt leder till dom snygga bilarna brudarna makt/what ever i ett mycket vill ha mer samhälle
det kommer alltid vara folk som blir nedtryckta p.g.a makt pengar mark olja vatten mat och skulle alla problem där lösas kan man ju alltid slåss om vems osynliga gubbe i himlen som är den bästa att tro på
så det kommer nog aldrig blir världsfred

personligen hade jag gärna sett ett zeitgeist liknande samhälle vilket skulle gynna väldigt många
men det tråkiga är att det skulle antagligen inte heller funka för krig ligger i människans natur

är det inte lite sjukt att nästan varenda person bryr sig mer om sin personliga status och sina status prylar
än om människor i andra länder som blir exploaterade och inte har mat för dagen
och många gånger förstör stora företag vatten och boplatser som blir nersmutsade med div kemiska substanser för att vi ska få ett bättre samhälle

http://www.youtube.com/watch?v=xPx5r35Aymc
en 12 åring som kan säga det bättre än vad jag gör :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Världsfred, kommer det någonsin hända?

Post by Raspberry »

godisrottan wrote:Ingen vet om det blir världsfred men som sakt så länge det finns kärlek så finns det hat
och hatet leder vidare till krig eller bråk,vi slåss för fred men det vi igentligen får är mer hat ,
eftersom de andra skadar de man älskar, men endå varför krigar vi för för så patetiska grejer
som länder medans vi alla har gott om land , istället för att kriga och sånt borde vi hjälpa varandra .
Även om FN finns så kommer allt krig och sånt fortsätta, själv så önska jag att nån eller några kunde bara
sätta stopp på allt, jag skulle kunna nästan göra vad som helst för att det ska sluta, även om jag hatar många
så måste man lära att förlåta, även hur mycket smärta den här personen har orsakat dig. Slår nån dig slå inte tillbaka
visa att du är stark och kan gå där ifrån även om du är arg på personen börjar den kalla den saker är det för att den personen mår dåligt, jag vet inte så mycket om fred och sånt men det kanske kommer en dag då freden tar slut... den dagen alla förstår varandra påriktigt och har börjt inse det, jag börjar förstå och jag hoppas hela världen kommer göra det snart de med!
Tack för att letade upp en 8 år gammal tråd. :-*
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Re: Världsfred, kommer det någonsin hända?

Post by lord_vasagos »

haha det var därför det var så mycket inlägg i den ;D
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Världsfred, kommer det någonsin hända?

Post by walliski »

Även jag röstade på att det ligger i människans natur att bråka och kriga med varandra. Med snart 7 miljarder invånare på denna planet, kommer det alltid att finnas folk med olika åsikter. Detta kommer att leda till bråk, kanske först på en mindre nivå, men förr eller senare växer det och blir ett fullskaligt krig.

Det är dock ingen ursäkt till att inte bry sig om detta. Genom att arbeta aktivt med problemet, tror jag att man kan undvika ganska många krig. Självklart även på mindre nivå, undvika onödiga stridigheter inom landets gränser. Till exempel här i Finland var svenskspråkiga och finskspråkiga hamnar i luven på varandra titt som tätt, helt i onödan...
Här var det tomt...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Re: Världsfred, kommer det någonsin hända? (8år senare ...)

Post by wille »

ritalin ser nog till att vi håller oss lugna.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Re: Världsfred, kommer det någonsin hända? (8år senare ...)

Post by Joel »

Om mänskligheten får fortsätta sin utveckling kommer vi dit en dag. Om alla dör blir det svårt.
meh
Post Reply