Vad definierar en påk??

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Vad definierar en påk??

Post by Hipshot »

Eftersom jag är så himmla ny i forumsvärlden så vet jag inte så mycket hur man skriver och så, så jag inleder med en lätt fråga... vad definierar en påk...

är detta en påk?

Image
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Ser ut som en yxa, är inte en påk en stor klubba?
petter

Post by petter »

en påk är i mina ögon som ett basebollträ fast knöligt ev. med en stor rostig spik igenombankad
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

håller med ponk lite, men det ska vara mycket större vid "toppen" än vid handtaget och ska vara knölig :)
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

en påk för mig är som den som Lillis beskrev. Kalle Anka style.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

hmm ser snarare ut som ett rör av ngt slag eller en yxa..en påk e juh en knölig pinne i samma form av ett baseboll trä :D e så jag ser dom iafl..
We dance to all the wrong songs
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Efinitivt en primitiv yxa ;)
Påkar är mer knöliga å feta 8)
User avatar
Megadeath
Posts: 9
Joined: 2002-07-18 2:19:09
Location: Borås
Contact:

Re: Vad definierar en påk??

Post by Megadeath »

Hipshot wrote:Eftersom jag är så himmla ny i forums världen så vet jag inte så mycket hur man skriver och så, så jag inleder med en lätt fråga... vad definierar en påk...

är detta en påk?

Image
y0u liar!!! ::)

En påk???
Smal träpinne som blir grövre längre ut.... öhhmm.. från där du håller räknat då... ska enligt serietidningar vara knölig också längst ut där den är som tjockast alltså ;D
<==== spam spam spam, eggs, sausage and spam ====>
Jar-Jar for president!
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Re: Vad definierar en påk??

Post by Hipshot »

Megadeath wrote:
Hipshot wrote:Eftersom jag är så himmla ny i forums världen så vet jag inte så mycket hur man skriver och så, så jag inleder med en lätt fråga... vad definierar en påk...

är detta en påk?

Image
y0u liar!!! ::)

En påk???
Smal träpinne som blir grövre längre ut.... öhhmm.. från där du håller räknat då... ska enligt serietidningar vara knölig också längst ut där den är som tjockast alltså ;D
vadå liar.... jag är ju ny här, bara för att swec inte fattade vad mina trådar handlade om.... 8)

Jag hittade ingen påk som jag ansåg den se ut, som dom i kalle anka, så jag tog denna i stället :D
User avatar
gottegrisen
Posts: 221
Joined: 2002-03-11 12:47:17
Location: Mölnlycke

Post by gottegrisen »

Ordet påk är ett annat ord för ben, och kanske därför den formen som ovant nämt inte är alls konstig....
packbox
Posts: 14
Joined: 2002-04-02 15:42:43

Post by packbox »

påk s. -en -ar
grov käpp;
röra på påkarna <vard.> röra på benen

Svenska Akademiens ordlista
User avatar
Megadeath
Posts: 9
Joined: 2002-07-18 2:19:09
Location: Borås
Contact:

Re: Vad definierar en påk??

Post by Megadeath »

Hipshot wrote:
Megadeath wrote:
Hipshot wrote:Eftersom jag är så himmla ny i forums världen så vet jag inte så mycket hur man skriver och så, så jag inleder med en lätt fråga... vad definierar en påk...

är detta en påk?

Image
y0u liar!!! ::)

En påk???
Smal träpinne som blir grövre längre ut.... öhhmm.. från där du håller räknat då... ska enligt serietidningar vara knölig också längst ut där den är som tjockast alltså ;D
Jag bara jäklas med dig ;D

Risken är väl att du klyver en skalle med den påken du har postat... iofs beroende på vilken sida du klappar till med ;)

vadå liar.... jag är ju ny här, bara för att swec inte fattade vad mina trådar handlade om.... 8)

Jag hittade ingen påk som jag ansåg den se ut, som dom i kalle anka, så jag tog denna i stället :D
<==== spam spam spam, eggs, sausage and spam ====>
Jar-Jar for president!
Post Reply