Detta är ett gammalt chassie som jag 'moddade' några år tidigare (målade det svart och gjorde ett fönster i det). Detta fick bli utgångsläget...

Det primära med denna modden var ju att det skulle bli tyst, sen är det ju en fördel om det bli snyggt. Så, var gör fläkten störst nytta? Jag kom fram till att en fläkt i toppen av datorn som suger ut varmluften gör stor nytta, så jag började fräsa lite...

Mätte ut lite och började borra...

Så här ska det sitta... Handtaget är väldigt viktigt, annars kan man ju inte bära den!!

Fram med sticksågen!

Bultade fast 80mm fläkten på den nyutfrästa delen..

Efter målning (Matt svart, riktigt snyggt!!) började jag montera fast sakerna igen, också satte jag på ett svart galler på framsidan (Tycker inte om plexi-glas..) och monterade en 120mm fläkt där som blåser in frisk luft till GPU samt CPUn.

Också var chassie modden klar...

---------------------
Sen tog jag en titt på nätagget, fanns knappt någon plats för luften, bara damm över allt!! :S

Så jag plockade isär det och dammsög det... Som nytt!

---------------------
Och om man ska ha en tyst dator, då måste man ju ha en fläktkontroll! Pga. tidsbristen så fick det bli en manuell linjär regulator (rättare sagt tre stycken) baserad på några LM317.

Och självklart ska man ju ha en LED för N00B-faktorn. Blev en Power LED (röd) på 1w som självklart går att stänga av (steglös) från frontpanelen.

Sen måste man ju ha en fin frontpanel till fläktkontrollen, blev att måla en 5,25" facks platta i samma matta svarta som chassiet och gravera lite...

Detta blev resultatet, helnöjd! Tror inte jag behöver beskriva vad de olika potentiometrarna är till för??

Och monterat på datorn ser det ut såhär:

Eftersom jag blev klar med modden knappt 7 minuter innan jag skulle till LANet kom jag fram till att jag inte behövde bry mig om att måla framsidan av datorn, den är ju redan svart..

Trotts att denna var den snabbaste modden jag gjort blev den lätt den bästa.
Mvh. Danne