politiskt aktiv

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

politiskt aktiv

Post by narius »

är det nån här som är aktiv inom nått parti
jag ska själv som ni kanske föärstår av min avatar gå med i grön ungdom
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Jag har funderat på att gå med i typ MUF lite grann. Men jag tror aldrig att jag kommer göra det.

Men Tänk dig för innan du går med i Grön Ungdom, barra massa luffare där ;)
De vill avskaffa betyg å fängelser. De vill förslappa sammhället känns det som. Vad hjälper det att förbättra miljö tänkandet i lilla redan rena sverige om ingen annan följer efter?
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

Twister wrote:Jag har funderat på att gå med i typ MUF lite grann. Men jag tror aldrig att jag kommer göra det.

Men Tänk dig för innan du går med i Grön Ungdom, barra massa luffare där ;)
De vill avskaffa betyg å fängelser. De vill förslappa sammhället känns det som. Vad hjälper det att förbättra miljö tänkandet i lilla redan rena sverige om ingen annan följer efter?
Vi vill göra om sverige på ett sätt som inte riktigt överenstämemr med vårt nuvarande sätt. Men som kommer att leda till det bättre.

Sverige har ren luft men inte resten av världen. Vet du varför?
Jo, för att vi inte ha nått parti som är berädda att kämpa för en global samvärkan för miljöän.
MP har den karften.

MUF:
din gävla kaptalist. Du tänker bara på individen inte på samhället i helhet
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

[ironi]Ni har båda strålande och sakliga argument...[/ironi]
-= MM =-
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Som två barn i sandlådan...
Politik är skit, det rimmar bra i min bok...
:P
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Imagine wrote:Som två barn i sandlådan...
Politik är skit, det rimmar bra i min bok...
:P
Ja, vi avskaffar all politik! Wheee! Förresten, vad ska man ha betyg till? :)

Jag är en väldigt entuisastisk miljöpartist, fast inte medlem i Grön Ungdom.. Vem vet, det kanske man borde bli?

Inte världens bästa start på en diskussion det här, men är det någon som verkligen VILL diskutera miljöpartiet, så skulle det vara rätt kul.. Känns som vi är lite missförstådda ute i stora världen.. *snyft, snyft*
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Många miljöpartister...jag trodde att jag var ensam...gött!
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Jag är inte vidare "aktiv" men jag funderar på att gå med i MUF.
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Pontarius wrote:Många miljöpartister...jag trodde att jag var ensam...gött!
w00t! ;D Kan vi inte köra miljöpartisterna mot Sverigedemokraterna om det nu blir av med paintball/annat arrangemang någon dag?
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

jag trodde oxå att jag var ensam moljöpartist
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Narius wrote:MUF:
din gävla kaptalist. Du tänker bara på individen inte på samhället i helhet
Med benägenheten att ge sådana kommentarer borde du kanske hålla dig borta från politik. Man måste vara lite smidigare och ha bredare synfält än så för att kunna föra en mogen diskussion. Du vet att han tänker så efter hans fundering om att gå med i MUF, pinsamt.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

tkh wrote:
Narius wrote:MUF:
din gävla kaptalist. Du tänker bara på individen inte på samhället i helhet
Med benägenheten att ge sådana kommentarer borde du kanske hålla dig borta från politik. Man måste vara lite smidigare och ha bredare synfält än så för att kunna föra en mogen diskussion. Du vet att han tänker så efter hans fundering om att gå med i MUF, pinsamt.
va kallar du då detta

"barra massa luffare där"
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Narius wrote:va kallar du då detta

"barra massa luffare där"
Vad kallar du ---> ;) <--- ?

Edit: Även om du tog illa vid dig så visade du verkligen inget tecken på en vilja att visa dig bättre.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

tkh wrote:
Narius wrote:va kallar du då detta

"barra massa luffare där"
Vad kallar du ---> ;) <--- ?
´Jag tog det inte som ironi

men oki
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
none

Post by none »

Spårar denna tråd ut mer så låses den.

Kan ju vara kul att vet för er naturflummare och rikemanssnobbar ;)
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Som jag ser det så är miljöpartiet något mellanting mellan sossarna och vänsterpartiet. Förutom att de bara bryr sig om miljön. Och kan inget om något annat än ovannämnda.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Jag känner inte att ag brinner så mcket för politiken att jag skulle kunna tänka mig att ägna någon större tidsmängd åt att arbetairganiserat med det hela (Vänsterpartiet i sådana fall, eller ungvänstern, fan vet vilken sida om ålderssträket man är på. Enda partiet som jag anser kombinerar en människosyn som inte är så cynisk förabannat cynisk med att inte vara allt för visionslös eller naiv, om de bara kunde vara ite mer teknikvänliga, samt släppa ett par gamla reliker från 70-talet.), däremot så snackas det ganska mycket politik i bekantskapskretsen, och där predikar man på av bästa förmåga.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
evilivar
Posts: 55
Joined: 2002-03-18 11:46:37
Location: söderhamn
Contact:

Post by evilivar »

var aktiv i muf förut men slutade eftersom jag är slö och allmänt lat. Har annars åsikter om mångt och mycket och tycker sverige styrs fel idag.
jag säger inte att du är dum, det blir bara lite fel när du tänker
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Har funderat på att bli medlem i muf, men det känns som ett fördummande - samtidigt som politik verkligen inte är något jag vill satsa på framöver...
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Jag är med i MUF fast jag är inte aktiv på nått sätt.. har funderat på att bli det men aldrig orkat..
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
nonajme
Posts: 40
Joined: 2002-03-26 20:41:48
Contact:

Post by nonajme »

Jag är aktiv inom SDU :D
Arvidos wrote:
Pontarius wrote:Många miljöpartister...jag trodde att jag var ensam...gött!
w00t! ;D Kan vi inte köra miljöpartisterna mot Sverigedemokraterna om det nu blir av med paintball/annat arrangemang någon dag?
jag är på ;D
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Narius ta det lungt :)

Jag tycker bara att Miljö Partiet bedriver en lite märklig politik, de tycker att civil olydnad är okej och att man kan få maskera sig när man ska demonstrera.

Tycker då att Moderaterna är vettigare. Sänka skatten så att tillväxten ökar. Det är väll bättre att själv kunna bestämma man vill att ens pengar ska investeras ( i vilket sjukhus tex.) i än att man ska betala för allt? Men jag vet inte om jag vill ta steget fullt ut. En blandekonomi är nog endå det som är bäst igentligen.

Tack tkh. För att du Covrade mig lite ;)
User avatar
netropa
Posts: 293
Joined: 2002-08-27 20:07:14

Post by netropa »

MEN!, kul att diskutera politik efter valet... nu kan man i lung o ro öppna en tidning utan att en jävla affish på Lasse eller Affe och inte mins gudrun slår mot en... nu kanske man kan slippa detta skitet i 4år tack, o för det andra lägg ner miljöpartiet, gå med i MUF om ni ska gå med i nått skitparti... ska nog starta ett eget parti... som heter klockarpartiet ::)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Politik löser lika mycket som våld ->inget<-
Enligt mig såklart...

Men nog är jag kanske något av en miljöpartist...

dessutom är det väl mest luffare i LUF ? ;) :P
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Twister wrote:Jag tycker bara att Miljö Partiet bedriver en lite märklig politik, de tycker att civil olydnad är okej och att man kan få maskera sig när man ska demonstrera.
JAG tycker det är helt okej att maskera sig. Anti-fascisterna gör det ju för att slippa förföljeser av fascister, och vi ska väl inte låta demokratin skrämmas bort? Civil olydnad.. Tja, den frågan ställer jag mig utanför. Vill varken säga ja eller nej. Visserligen så är lagen till för människan, och inte tvärtom, men å andra sidan finns det enklare sätt att framföra nåt.
Twister wrote:Tycker då att Moderaterna är vettigare. Sänka skatten så att tillväxten ökar.
real_Escobar wrote:Som jag ser det så är miljöpartiet något mellanting mellan sossarna och vänsterpartiet. Förutom att de bara bryr sig om miljön. Och kan inget om något annat än ovannämnda.
Miljöpartiet VILL sänka inkomstskatten, och är INTE en blandning av Socialdemokraterna och Vänstern.. Suck, måste jag disciplinera dig igen, Esco? ;) Om man t. ex delar upp högern och vänstern i "Utveckling" och "Trygghet" så blir det solklart att MP står utanför den skalan, eftersom MP:s politik är en slags synergi mellan dessa ideal; Om jag ska sammanfatta miljöpartipolitik med två punkter så blir det uppmuntran till utveckling och hållbart samhälle. Jag tror att tendensen att lägga MP i ett vänsterfack från borgerliga kommer av någon sorts vi och dom-mentalitet.. ::)

Så MP kan något förutom vänsterpolitik, och MP kan något förutom miljö. Hållbart samhälle handlar inte bara om ekologiskt hållbart, utan även hållbart för människan. MP:s poltik strävar efter politiskt aktiva, självmedvetna, uppmuntruda människor, det är därför MP är för närdemokrati och en.. "Kreativare skola", om man ska sammanfatta det.

Detta kanske man tycker låter flummigt, och det är för att MP också lägger sig på en annan skala än höger-vänster. En annan utgångspunkt vid synen på politik, så att säga.
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
Post Reply