64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag sitter och dricker kaffe, haft köpt en ny datorstol på jysk idag. Skönt som fan. Ska snart med Marre till päronen och käka mat.
iDon't care about your problems.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jahaja, då var det min tur.

Idag har varit en rätt lugn dag. Vilar ut efter en veckas hårt pluggande med fest på kvällen. Vi fick in vår hemuppgift i tid och allting verkar stämma.

Idag har jag städat lite, gått på min lektion och räknat lite kugghjulsberäkningar. Åt precis pasta och tonfisk, tänkte dra till gymet ikväll någon gång. Måste gå dit oftare om jag faktiskt ska börja bygga muskler. Känns som någon jävla halvmesyr just nu. Tänkte köra träning i princip varje dag (någon som har bra träningsschema för samtliga muskelgrupper som går mån-fre?).

Annars är det inte så mycket. Mest äta, plugga, sova, träna.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
oliolu
Posts: 112
Joined: 2006-10-31 17:29:39

Post by oliolu »

idag har jag praoat min andra dag på www.zkillz.com
nu är jag väldigt trött och vet inte vad jag ska göra...
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

-Vakna och vara galet trött.
-Matte i skolan utan att utföra en endaste uppgift.
-Reparation o ombyggnad (bygg) i skolan till klockan 4. Ganska arbetslöst i skolan idag.
-Gymma
-Komma hem o sitta vid datorn.
-Se på TV

Och så sova om nån timme.
Seg och inte helt ovanlig tisdag.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Då fortsätter vi då hålla liv i den här tråden :)

Vaknade som vanligt sent 7:30 (istället för 7:00) och fick stressa i mig frukosten. Åkte till skolan med bussen som gick 8:17 hemifrån, kom precis in genom dörren när provet skulle börja 8:30. Gjorde klart provet på en halvtimme och sen fick man åka hem (kändes ju lagom onödigt att åka dit).
När jag kom hem så satt jag mig ner vid datorn och startade igång Hammer och fortsatte mappa min HL2 map (fyfan vad kul det är). Det sysslade jag med sen hela dagen. Åt middag, fortsatte att bygga map i Hammer, tittade på tv i en timme mellan 21:00-22:00 (morsan tvingade mig att göra henne sällskap och titta på ännu en sunkig svensk kriminalare skräpserie). Nu ska jag om en stund bädda ner mig och fortsätta läsa "Änglar och Demoner" som jag tycker är fruktansvärt bra och sen någon gång slaggar jag väl ;)
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Idag gick jag faktiskt till skolan! Om ännågot sent så var jag där. Iaf, jag vaknade 07:15 som jag skulle men somnade såklart om. Runt 07:55 så ringer min moder och undrar om jag gått upp, vilket jag inte har. Så jag sätter mig vid datorn och fipplar lite. Kollar sedan tiden och upptäcker att jag är sen. Så jag skiter i Matten och satsar på Spreng ist, det gick ju jävla bra. Kommer till skolan 10:51 och går upp till Spreng-salen. Och då är det 3minuter kvar av lektionen. Min lärare tyckte att det var onödigt att jag kom dit, men vafan, jag fick ju sitta ner iaf. Sen var det lunch! Eller ja, frukost för min del. Något kycklinggryta, precis vad jag älskar! Eller inte... Kyckling gillar jag inte. Skulle kunna vara vegeterian om det inte var för att jag älskar köttfärs. Fisk, kyckling och kött klarar jag mig utan, men inte köttfärs. Mums.

Jaja, sen var det Engelska, satt där och lyssnade på musak och läste en bok vi ska läsa, om jag inte minns fel så heter den "Tunes that bears listen to", eller något i sen stilen. Inte helt fel, men författaren hoppar väldigt mycket eller så var det jag som var trött (Gissar på det sistnämda). Sen var det NO/Teknik där vi håller på med Kärnfysik och ska göra en film. Vilket jag inte är speciellt intresserad av, så jag försöker vara där och knipa käft och inte störa någon/något. Sista lektionen var Svenska, men den utgick pga av SYV/Gymnasievägledaren skulle hålla någon slags infogrejj för alla 9:or i aulan ang. gymnasieintagning.se. Så där satt man i en timme och gjorde ingenting. Jag var inte så med på vad hon sa då jag redan har anmält mig och lämnat lappen till henne. Sen var det bara att fara hemmåt. Det softaste var idag att jag inte har betalat ett skit för kollektivtrafiken till och från skolan. För jag plankade i Kista och det fanns ingen kontrollant vid Odenplan precis just då. Så det var bara att gå förbi och se glad ut.

Sen har jag varit hemma och suttit vid datorn och chillat som vanligt. Och nu ska jag sova.

Gnatt! :)

//Sebastian
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Arr arr arr aaaarrrh! Jag, Marre, Mamma och Syster har vart och bowlat. Och jag då, som inte bowlat på ptjae 6 år typ kom inte sist ^^ Yey for me!
iDon't care about your problems.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Slapp dag idag.
Började ganska lugnt med skolan och traskade hem därifrån runt klockan ett. Och eftersom jag slutade skapligt tänkte jag ta till vara på dagen och träffa Viktoria en stund.
Efter en stunds TV tittande och prat var det dags för henne att ta bussen hem och mig att byta om inför träning. Min skjuts dök upp som väntat runt halv 8, och vi begav oss mot Kuddbys konstgräshall, en resa på cirkus 5 kilometer.

Dagens träning var bra, och jag kände mig stolt efteråt. Så nu efter en skön dusch och en bit mat sitter jag här igen och varvar ner lite innan det är dags att sova igen.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

wille wrote:Tänkte köra träning i princip varje dag (någon som har bra träningsschema för samtliga muskelgrupper som går mån-fre?).
Att träna varje dag är inte bra. Man måste låta musklerna vila 2-3 dagar innan man kan träna igen.

Idag hade jag en matteföreläsning från 10.15 till 15.00, med en timmes paus däremellan. Jag trodde aldrig att jag skulle längta tillbaka till matten, men efter programmeringsmetodiken och systemeringen som jag läste förra terminen, är mattematiken rena paradiset. Senare runt 19.00 var det dags att gå och repa med bandet. Vi repade inte så länge, eftersom ena gitarristen var tvungen att dra tidigt. Men vi hann repa igenom ett par låtar i alla fall.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

Mentalt uttröttande dag.

13-17: Labb: Concurrent programming, Operating Systems, and Real-time Operating Systems. Bråkade med NachOS och bristfällig information i labbskelettet.

18-20: UppLYSning: Rekonfigurerbara superdatorer. Intressant problem och förslag på lösning.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Förutom alla gånger jag vaknade inatt pga halsont, vaknade jag 07:30 och gick upp.
Hostade upp en mängd segt slem, drack vatten och tog en Bafucin.
Snöt mig, och blödde näsblod.
Efter en stund med en tuss i näsan slutade det blöda och jag snöt ut det levrade blodet. Mmm....
Kollade mailboxarna. Ett spam totalt. Inte dåligt.
Sitter nu och beundrar mitt nyinköpta oscilloskop, och funderar på projekten "bygga tongenerator" samt "bygga frekvensräknare". :)
Lär väl inte hända så mycket idag antar jag.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

_JesteR_ wrote:Att träna varje dag är inte bra. Man måste låta musklerna vila 2-3 dagar innan man kan träna igen.
Det vet jag mycket väl. Så länge man inte tränar samma muskelgrupp för ofta ska det inte vara någon fara. Igår tog jag rygg, mage och ben. Idag tänkte jag ta axlar och armar.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Dags att lägga ner hela verksamheten, gav nyss bort mina cigg
User avatar
iXopY
Posts: 32
Joined: 2006-10-20 12:29:38
Location: Skogen
Contact:

Post by iXopY »

Nån random snubbe gav mig just sina sista cigg...
Jag har sagt nej till droger, men de lyssnar inte! =(
User avatar
oliolu
Posts: 112
Joined: 2006-10-31 17:29:39

Post by oliolu »

idag så montera jag ihop jysk kontors stolar på praon
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Jahopp. Nu kommer jag att skriva om två dagar.

Okej, börjar med igår (Torsdag).

Vaknade då jag skulle, dvs 06:15, vilket är äckligt tidigt enligt mig. SOm vanligt så snoozar jag och sover vidare runt 10minuter tills det ringer igen och jag stänger av. Sen somnar jag om och vaknar till lite när min moder ringer runt 8-tiden. Jag säger att jga har gått upp och somnar om igen. Vaknar klockan 10 och tänker: "Fan, 4timmar försenad, äsch skiter i det". Så jag ligger kvar i sängen och öppnar locket på lappyn som jag självklart har på sängkanten (Har en 120-säng för mig själv och därgenom väldigt mycket plats över, då jag ta ungefär lika mycket plats som en sticka). Vänder den åt rätt håll och startar skärmen till min wrks som står på en byrålåda brevid sängen.

Startar serien "Rescue me" som jag har sett nu i tre dagars tid och slappar. Hämtar lite mat och dricker cola. Nyttigt. Jag passade även på att hämta lite mer vin när det fortfarande fanns kvar. Det var ett halvvettigt vin sådär halv 11 på morgonen. Vitt, halvtorrt ungerskt vin, får duga. Så jag satt där och drack vin, åt cheez cruncherz och kollade på Rescue me, och såklart så är det ett sorgligt avsnitt där någon dör, så jag jag satt och grinade lite också. Kändes väldigt manligt. Jeje, kollade på serier hela dagen tills jag runt 14-tiden bestämde mig för att åka och handla lite energidryck på Netto vid Sveavägen, endast för att försöka lura min moder på att jag har varit i skolan, så jag åkte dit och köpte 4st burkar och åkte hem igen. Hon trodde inte för fem öre på att jag hade varit i skolan. Men men, hon blev inte sur. Så jag satte mig framför datorn igen och chattade med bla. 486-moddare och Steph (exet). Hon fick lust att komma till Kista för att shoppa lite och undrade om jag ville följa med och ta en fika eller något. Självklart att jag gjorde det, gillar att umgås med henne.

Iaf, vi gick omkring inne på bla. H&M och vilka butiker det nu var. Jag minns däremot allt hon köpte och allt vi pratade om. Hon kom iaf till Kista runt 18-tiden och vi gick omkring i centrum runt 2½ timme. Vi åt glass, pratade och shoppade. Väldigt mysigt. Oj, nu kom jag på, jag är skyldig henne för colan, ojsan. Det får vi göra något åt nästa gång. Sen runt 20:45 så började centrum att stänga och hon skulle åka hem. När jag sedan gick hem så var jag faktiskt väldigt glad som vanligt efter att ha träffat Steph, det är något med henne som gör mig glad.

Det sjuka är att hon är mer av en goth-människa och jag är en glad hippie som lyssnar på trance (Just nu, inriktning hardtrance/hardstyle). För övrigt så fick jag henne att lyssna på en trance-mix som hon fortfarande har kvar tydligen.

Fredag:

Vaknar 06:15 som jag skulle men orkade inte gå upp som vanligt. Runt halv åtta så kommer min moder in och väcker mig och säger åt mig att gå upp. Jag går upp runt 8 och vimlar omkring, tar en energiryck och piggnar till och borstar tänderna och klär på mig. Någon jävla gång så kommer jag iväg och lyssnar på hardstyle som jag brukar göra på mp3:n på väg till skolan. Jag är tom snel och sänker volymen på tunnelbanan när jag åker, men har på senare tid slutat med det och skiter fullständigt i om någon annan tycker att det är irriterande. För liksom, jag blir stressad utav schlager och klassikt musik, och många blir stressade utav "min" musik, så who cares? Jag kom till skolan lagomt till tredje lektionen för dagen då vi hade hemkunskap. Vilket jag tycker är roligt och inte ville missa. Jag fick vara själv den här gången, vilket jag vill vara varje gång. Älskar att vara själv.

Iaf, vi gjorde marinerade kycklingsklubbor med äppel-couscous-ruckolasallads-fetaost-grej. Det var väl sådär. Jag är mer en pasta-människa och gillar inte riktigt kyckling. Skulle kunna varit vegeterian om det inte var för att jag älskar köttfärs, allt annat som fisk, kyckling och kött skulle jag klara mig utan, men inte köttfärs. Vi åt allt detta med en sås som vargjord utav soltorkade tomater, turkisk yougurt och keso, tror jag. Detta var namnam tillsammans med kycklingen. Efter HK så skulle vi ha haft lunch, men eftersom alla redan ätit så blev det ingen lunch utan hoppade direkt på SO:n. Där satt jag och sökte lite info om buddismen och konflikter/krig, som jag även skapade en tråd om. Jag blev glad när lektionen var slut så vi kunde ha träslöjd och jag kunde rita vidare på mitt aluminium-chassi.

Chassit ska bli ett nytt chassi till min 3000+ (Mindflow i sign), som ska bli en HTPC, vilket jag använder den till nu men är lite klumpig för det. Chassit ska även vara i Desktop-utförande och ska därför bli liggandes. TS/TMS slutade 14:25 och jag rörde mig i samma takt som musiken, dvs 3steg per sekund/3 bps, till tunnelbanan. Jag kom hem runt 15:10 och satte mig framför datorn för att sedan hjälpa mamma med tvätten. Så nu har jag en massa nytvättad tvätt i en hög brevid mig i sängen. Sen dess har jag väl legat i sängen sett klart på säsong 3 utav Rescue me, och jag tänker inte göra en spoiler utav detta. Men jag kan rekommendera er att se serien, otroligt bra. Men jag tyckte att den var för sorglig ibland. Och nu i ca. 20 minuter har jag skrivit detta och chattat. :)

Ha det bra!

Ciao, Sebastian!
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Har faktiskt bakat kanelbullar idag.
Fan vad goooooa dem är ;D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mr Einstein wrote:Har faktiskt bakat kanelbullar idag.
Fan vad goooooa dem är ;D
Dela med dig på mirkken, vettja!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Bläh, nu är det dags att sova!
Varit vaken i 24h snart.. eller rättare sagt 22h..
Måste ju hinna sova så man kan sitta vid datorn hela helgen!
(Nej, jag har inget liv :P )
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Hade en ofattbart härlig tisdag den här veckan, det var nämligen studiedag!
Equals sova otroligt länge, för att sedan gå och dela ut lite CV och sånt mysigt i försök att få ett sommarjobb, lämnde bland annat på Humac, det skulle vara intressant.

I skolan gör vi världshistoriens roligaste arbete inom naturkunskap, efter en rekommendendation från min sida att bygga ett vindkraft från skisser på Internet har vi nu satt igång med det.

Och det är inget fuskbygge här inte, vi bygger ALLT från grunden, satt tex och lindade 800 varv koppartråd till generatorn förra veckan.
Själva konstruktionen är klar och den snurrar långt över förväntan, vårt enda problem är magneterna, dessa trodde vi att vi skulle kunna ta från döda hårddiskar, men +- och -sidan ligger inte i lager, utan bredvid varandra, så den idéen blev körd.
Kanske blir att köpa magneter för 300...inga kylsskåpsmagneter här inte, utan rare earth magnets.

Ska lägga upp arbetets gång och resultatet i Moddningsforumet sedan.

God kväll.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Har varit och mönstrat idag,åkte en himla lång runda för att komma till pliktverket.

Min dag började med att jag åkte buss från Ängelholm i typ 2 h (gick upp 05:20).
På bussen var det bekvämt och mysigt när tankarna fokuserade på att det var mörkt och kyligt ute.
Anlände till Hässleholm,gick ut och tyckte att det stank skit.
Tittade på klockan för att få reda på att mitt tåg gick om 1-2 minuter vilket ledde till en liten panik aktion.

Sprang på tåget i sista sekunden genom att skrika på konduktören,var på tåget nu.
Under tågresan så skulle mannen se våra biljetter men jag hade min "Mönstring kallelse lapp med mig som biljett", hmmm....var fan är lappen?
Hittade inte lappen och blev desperat,berättade för mannen vad som hade hänt och började visa upp mina Gymnasie betyg och pass som ett bevis på att jag skulle till Pliktverket för mönstring. Mannen förstod och sade att han skulle återkomma senare.

Hittade inte den förbaskade lappen som måste ha ramlat ur fickan på bussen eller ngnstans i hässleholm.
Konduktören återkom och frågade om jag istället kunde visa upp ett busskort eller ngt liknande vilket jag självklart kunde.

Allt ordnade sig. :P YAY!

Anlände till Krisitanstad,dörrarna öppnades och ett tätt moln av avgaser steg in i vagnen....vi var framme.
Sprang ut och frågade en busschafför närmaste vägen till pliktverket.
Fick direktioner och tog mig ditt genom att springa hostandes i 10 min.

Kom fram,Entrén var stängd.
Såg en lapp där det hänvisades till dörren längst bort mot kanalen,följde anvisningarna och begav mig in i byggnaden.
Inne i byggnaden kom jag till en "Ekonomi handläggare" som upplyste mig om att jag måste ha gått fel.....

Gick ut igen och tog mig in genom Entrén som nu plötsligt var öppen.
Lämnade in uppgifter i receptionen och blev hänvisad till ett skåp.
Lämnade av min utrustning och begav mig mot receptionen där en medelålders kille stod och väntade på oss. Han berättade att vi skulle få göra ett par tester med fysik,Intellegens etc.

Blev bra kompis med en kille som hette Mohammed(Blivande läkare) som också skulle mönstra samtidigt som jag.

Vi delades in i grupper,1 grupp som skulle till medicin undersökning,inskrivningsprov och psykologen.

Jag hamnade hos psykologen till att börja med.

Diskuterade en lång stund med henne där vi bland annat gick igenom mina gymnasie betyg då hon berättade att jag istället skulle satsa på min karriär som forskare eller civilingenjör framför lumpen.

Hon berättade också att jag var den som var bäst kvalificerad för lumpen men att lumpen är till för personer som istället för att satsa på akademiska finner jobb där.

Försökte att ta mig hem så gott det gick..tog en liten stund om man säger så...

Kom hem,var glad,gick och vilade/halv sov en stund,Åt en superb mat med Lax och potatis (Gi metoden),tittade en stund på My name is earl och sen så är vi ikapp.

En konstig och speciell dag....

Kommer att sova som en stock inatt.
:P
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

har fyllt hela 17 år idag, riktigt kul med lite kalas och uppmärksamhet! :)
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

krulliz wrote:har fyllt hela 17 år idag, riktigt kul med lite kalas och uppmärksamhet! :)
Congratulations!
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

Shinzu wrote:
krulliz wrote:har fyllt hela 17 år idag, riktigt kul med lite kalas och uppmärksamhet! :)
Congratulations!
tackar :)
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Sammanfattar två dagar då.

Onsdag (igår):
Vaknade i vanlig tid 07:00 och åt frukost osv, sen iväg till skolan.
En vanlig dag i skolan, inget särskilt hände förutom att vi skulle iväg till Kulturhuset och titta på en massa tråkiga tavlor och fylla i lite frågor.
Vi var bara 8pers från klassen sammanlagt så vi fick lite bonusar som att skolan bjöd på fika och att vi fick sluta tidigare (plus att vi får sluta tidigare nästa gång vi har estetisk verksamhet).
Var sen runt i stan lite och var in på HiFi klubben och Pause. På hemvägen hämtade jag en 60GB hårddisk av en kompis samt betalade av en skuld till en annan kompis på hela 600kr. När jag kom hem och skulle installera om servern så sa det poff vid 92% på debian etch installern. Servern gick aldrig igång mer efter det....
Satt uppe till 0:00 och fixade Debian Etch på min workstation burk och fick det att funka sådär, sen var det dags att sova.

Torsdag (idag):
Vaknade i tid, åt frukost osv.
Sen stack jag till Eriksdalsbadet där jag skulle möta upp resten av klassen. Vi skulle ha gympan där den här gången. Och jag har typ inte vart på ett badhus på 3år. Som vanligt var vi jättefå som deltog, resten av klassen "gick på prommenad" (i självaste verket stack dom till Matrix fick jag höra senare).
Det var väl helt ok på badet, förutom att jag inte kan stanna i klorvatten särskilt länge då jag får utslag, lite tråkigt men sant. Så vid 10:50 så dushade jag och bytte om till vanliga kläder och började gå ut, fick ett samtal från ShoGun på mobilen. Mötte upp han och en annan kompis på Matrix, gick sen till Kungshallen och käkade lunch. Åt en Mex Mix på deras Taco ställe. Smakade fantastiskt gott.
Sen var jag tvungen att åka hem för att lämna påsen med badkläderna hemma och hämta ryggsäcken (vem fan vågar lämna en laptop i ett skåp i ett omklädningsrum på en allmän badplats!?).
Kom tillbaka till skolan, hade genomgång med vår datorlärare i tråkiga Excel. Jag satt och lyssnade lite smått och dagdrömde bort mest, orkade inte höra på han. När jag kom hem sen så blev jag less på Debian Etch som började fryslagga (jag har alltid otur i Linux!).
Så jag slängde skiten åt helvete och drog in XP igen och allt var frid&fröjd, och sen det vanliga som att äta middag osv.
Nåja ska nog slagga om en stund, hej...
Post Reply