Fotbolls-VM

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag kommer att lägga detta VM på minnet, men det beror mest på att jag var där. Själv rankar jag Holland - Elfenbenskusten som den bästa matchen i VM och blev lite tårögd när Elfenbenskusten åkte ur. Det var det lag som jag vill skulle bli detta VM:s Sydkorea, om man ska göra liknelser med förra VM.

Att Italien vinner gillar jag inte och hoppas att samtliga sju lag som är med i fusket nere i Italien åker ner. Och helt rätt att Matterazzi får en skalle av Zidane, han har förtjänat den i många år nu.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Quark
Posts: 82
Joined: 2002-07-26 17:33:43
Contact:

Post by Quark »

Bra! Spaggarna vann för att de spelade bra och disciplinerad fotboll.
Undra vad Zizou reagerade så starkt på. Som toppidrottsman blir man psykad av allt och alla så fort tillfälle ges så därför är jag väldigt nyfiken på vad som fick honom ur balans.

Nu är VM är slut... ;(
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Quark wrote:Bra! Spaggarna vann för att de spelade bra och disciplinerad fotboll.
Frankrike var ju helt klart det bättre laget...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Hipshot wrote:Frankrike var ju helt klart det bättre laget...
Det beror ju på vad man bedömer. Själv anser jag att det bättre laget var italien, som hade ett mer kompakt försvarsspel (vilket betyder mest i dagens fotboll) och som dessutom hade fler duktiga spelare.

Frankrike hade skönt spel, men tyvärr vinner man inte på att spela snyggt, så som fotbollen ser ut idag.

Angående Zidanes skalle så tycker jag att det är synd att en legend som honom ska avsluta sin karriär på ett sådant barnsligt och ansvarslöst sätt.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Schysst, nu slipper man hysertin i några månader.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Aelrik
Posts: 410
Joined: 2002-03-18 8:13:03
Location: Umeå

Post by Aelrik »

wille wrote:
Hipshot wrote:Frankrike var ju helt klart det bättre laget...
Det beror ju på vad man bedömer. Själv anser jag att det bättre laget var italien, som hade ett mer kompakt försvarsspel (vilket betyder mest i dagens fotboll) och som dessutom hade fler duktiga spelare.

Frankrike hade skönt spel, men tyvärr vinner man inte på att spela snyggt, så som fotbollen ser ut idag.

Angående Zidanes skalle så tycker jag att det är synd att en legend som honom ska avsluta sin karriär på ett sådant barnsligt och ansvarslöst sätt.
Frankrike hade släppt in två mål innan finalen och Italien ett. Så det är väl klart att båda lagen hade en bra defensiv.

Frankrike hade skönt spel, från Brasilien och frammåt. Annars gjorde de faktiskt en ganska dålig turnering. Bedrövligt tråkigt att Zidane skulle avsluta sin karriär på ett sådant sätt. Han förtjänade bättre.

Jag hoppades på Italien och tycker att de gjorde en mer solid insats totalt sett i turneringen. Forza!
"When my fist clenches crack it open,
before I use it and lose my cool.
And if I swallow anything evil,
stick your finger down my throat." The Who
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Marcus.Wallen wrote:Håller med er, hipshot och m0hx, allt förutom Zidane-delen, där jag inte direkt vet vad som sades eller så...
Skulle det rättfärdiga beteendet ? ::)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Tyckte han kryddade till VM-finalen lite, kudos till Zidane :D
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

phonak wrote:Skulle det rättfärdiga beteendet ? ::)
kanske inte för oss som sitter i soffan, men när så mycket står på spel och stressen och spänningen är så hög så tänker man inte helt klart...

Och då räcker det med nåt skitsnack för att man ska få bägaren att rinna över... Kom ihåg att zidane ändå inte är en spelare som brukade göra sånt.

Onödigt? Ja.
Rätt? bara zidane och italienaren vet det...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

http://widelec.org/zidane.html

Detta spelet får ni inte missa.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Pinto wrote:http://widelec.org/zidane.html

Detta spelet får ni inte missa.
Tänkte precis tipsa om det. Helt underbart spel ju.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Hörde att Zidane om ett par dagar ska berätta vad den italienska spelaren sa, kombinerar han det med Juventus eventuella nerflyttning? :D
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

www.hein.se/zidane

Tror det finns fler dock
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

CSM101 wrote:
phonak wrote:Skulle det rättfärdiga beteendet ? ::)
kanske inte för oss som sitter i soffan, men när så mycket står på spel och stressen och spänningen är så hög så tänker man inte helt klart...

Och då räcker det med nåt skitsnack för att man ska få bägaren att rinna över... Kom ihåg att zidane ändå inte är en spelare som brukade göra sånt.

Onödigt? Ja.
Rätt? bara zidane och italienaren vet det...
hmm du behöver inte tala om för mig hur det är, jag har själv spelat fotboll i 12 år.

Men en världsspelare som står ut med så pass mycket under andra matcher borde kunna ha diciplinen att bara gå därifrån. Han förstör ju inte bara för sig själv, utan för hela laget, och jag hoppas verkligen han bad laget om ursäkt efteråt.

Och du kan aldrig komma och säga att det han gjorde var "rätt". punkt slut.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

phonak wrote:hmm du behöver inte tala om för mig hur det är, jag har själv spelat fotboll i 12 år.

Men en världsspelare som står ut med så pass mycket under andra matcher borde kunna ha diciplinen att bara gå därifrån. Han förstör ju inte bara för sig själv, utan för hela laget, och jag hoppas verkligen han bad laget om ursäkt efteråt.

Och du kan aldrig komma och säga att det han gjorde var "rätt". punkt slut.
Och du kan aldrig säga att det han gjorde var helt fel, ingen av oss var där.

Detr jag säger är _inte_ at det han gjorde var rätt, utan att jag skulle kunna förstå varför någon gör så i den situationen.
Även om han är en rutinerad superstjärna så är han ändå bara människa i grund och botten.

Och att fela är mänskligt.


Hoppas bara han är man nog att ta på sig det han gjorde och inte kommer med en massa bortförklaringar och ursäkter. Och be om ursäkt.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

CSM101 wrote:Och du kan aldrig säga att det han gjorde var helt fel, ingen av oss var där.

Detr jag säger är _inte_ at det han gjorde var rätt, utan att jag skulle kunna förstå varför någon gör så i den situationen.
Även om han är en rutinerad superstjärna så är han ändå bara människa i grund och botten.

Och att fela är mänskligt.


Hoppas bara han är man nog att ta på sig det han gjorde och inte kommer med en massa bortförklaringar och ursäkter. Och be om ursäkt.
Det är precis det jag säger.
Det han gjorde var fel ! Man ska inte behöva ta till våld för att försvara sig mot ett verbalt angrepp. Det är min åsikt, och den kan du inte ändra på.

Javisst, att fela är mänskligt, och han gjorde ju precis det.

Jaa det är vi överens om, han bör be om ursäkt, annars sjunker han rejält i mina ögon !
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

phonak wrote:Det är precis det jag säger.
Det han gjorde var fel ! Man ska inte behöva ta till våld för att försvara sig mot ett verbalt angrepp. Det är min åsikt, och den kan du inte ändra på.

Javisst, att fela är mänskligt, och han gjorde ju precis det.

Jaa det är vi överens om, han bör be om ursäkt, annars sjunker han rejält i mina ögon !
nej då, var ju inte meningen att ändra på din åsikt. Det jag sa var bara att det är lätt att döma när man inte är där själv.


Vi får se vad som händer ikväll, det var väl ikväll han skulle berätta om händelsen?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag tittar aldrig på tv annars men vet någon när 4an eller svt kommer sända ett "efter vm sammafattingnbbalblabl"? Gillar sådana, som det var efter OS men men ,,,
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

CSM101 wrote:nej då, var ju inte meningen att ändra på din åsikt. Det jag sa var bara att det är lätt att döma när man inte är där själv.


Vi får se vad som händer ikväll, det var väl ikväll han skulle berätta om händelsen?
Väldigt intresant faktiskt.
Post Reply