Var skaffar jag en sedelklämma?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

pync wrote:Jag skrattar mig fördärvad när jag ser kidsen springa omkring med centimetertjocka kedjor som går från jeans till plånbok. Jo du lither, den
västerländska ekonomin skulle haverera om någon stal ditt busskort och
bibliotekskort.
Man har ju inte en kedja för att ha den i plånboken, man har en kedja som hänger ner på sidan av de slitna jeansen för att det är tufft. Rock 'n' roll -attribut du vet.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

egar wrote:
pync wrote:Jag skrattar mig fördärvad när jag ser kidsen springa omkring med centimetertjocka kedjor som går från jeans till plånbok. Jo du lither, den
västerländska ekonomin skulle haverera om någon stal ditt busskort och
bibliotekskort.
Man har ju inte en kedja för att ha den i plånboken, man har en kedja som hänger ner på sidan av de slitna jeansen för att det är tufft. Rock 'n' roll -attribut du vet.
Människor som bär kedja av estetiska skäl kan jag respektera mer än människor som gör det av utilitaristiska skäl.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Image
Appropå kedjor i plånböcker
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

pync wrote:
egar wrote:
pync wrote:Jag skrattar mig fördärvad när jag ser kidsen springa omkring med centimetertjocka kedjor som går från jeans till plånbok. Jo du lither, den
västerländska ekonomin skulle haverera om någon stal ditt busskort och
bibliotekskort.
Man har ju inte en kedja för att ha den i plånboken, man har en kedja som hänger ner på sidan av de slitna jeansen för att det är tufft. Rock 'n' roll -attribut du vet.
Människor som bär kedja av estetiska skäl kan jag respektera mer än människor som gör det av utilitaristiska skäl.
Håller med dig på den punkten faktiskt.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Ghlargh wrote:[bild]
Appropå kedjor i plånböcker
Jag visste att jag stulit busskortskämtet, men jag mindes inte varifrån, tack.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

pync wrote:
Ghlargh wrote:[bild]
Appropå kedjor i plånböcker
Jag visste att jag stulit busskortskämtet, men jag mindes inte varifrån, tack.
Vi visste.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Pync, du är lägre än ett ångvältsöverkört kräldjur, och innerst inne vet du det.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Ghlargh wrote:Själv föredrar jag en normal plånbok av ordentligt läder, stoppad i en djup bakficka (om jag själv har svårt att få upp den så tror jag inte att ficktjuvar har så stor chans utan att jag upptäcker dom).
Precis, jag köpte mig för över 3år sen nu en liten trevlig plånbok i äkta skinn, håller fan fortfarande lika bra, och tack vare att den inte är så står så måste man rensa lite i den då och då.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

elvenman wrote:
Ghlargh wrote:Själv föredrar jag en normal plånbok av ordentligt läder, stoppad i en djup bakficka (om jag själv har svårt att få upp den så tror jag inte att ficktjuvar har så stor chans utan att jag upptäcker dom).
Precis, jag köpte mig för över 3år sen nu en liten trevlig plånbok i äkta skinn, håller fan fortfarande lika bra, och tack vare att den inte är så står så måste man rensa lite i den då och då.
Samma här, har en skinnplånbok som jag köpte runt -00 eller nåt, ser som ny ut fortfarande. Inget myntfack har den heller, det har ju sina för och nackdelar..=)
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Finns Sedelklämmor med Pentagram och sånt på Shock-store.com ;)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

fisk wrote:Pync, du är lägre än ett ångvältsöverkört kräldjur, och innerst inne vet du det.
;( ;( ;(
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

pync wrote:Impala i Lund har några av de vackraste sedelklämmorna på jorden.


Bawahahahaha..

Jag skrattar mig fördärvad när jag ser kidsen springa omkring med
centimetertjocka kedjor som går från jeans till plånbok. Jo du lither, den
västerländska ekonomin skulle haverera om någon stal ditt busskort och
bibliotekskort.
den västerländska raserar inte, men ens egen... jag har i vart fall inte råd med att klämma ut 1000 spänn på busskort vilket jag skulle bli tvungen till om jaag blev av med terminskortet nu... skulle det försvunnit i början av terminen hade det blivit 3000... man blir riktigt hypokondrisk över sånt...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

elvenman wrote:
Ghlargh wrote:Själv föredrar jag en normal plånbok av ordentligt läder, stoppad i en djup bakficka (om jag själv har svårt att få upp den så tror jag inte att ficktjuvar har så stor chans utan att jag upptäcker dom).
Precis, jag köpte mig för över 3år sen nu en liten trevlig plånbok i äkta skinn, håller fan fortfarande lika bra, och tack vare att den inte är så står så måste man rensa lite i den då och då.
jag köpte mig en 50kr plånbok i nått konstigt plastmatrial för minst 6 årsedan... den är fortfarande lika "fin"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Pync, du är lägre än ett ångvältsöverkört kräldjur, och innerst inne vet du det.
WTF?!

/hug pync ;(






Vad är det för skillnad på en sedelklämma och plånbok som skulle göra det mindre ont i din rygg? I am not kvaaajjt following you.
User avatar
Kaah
Posts: 9
Joined: 2004-02-08 8:39:58

Post by Kaah »

Baah, jag kör med kedja.. dock en tunnare sådan, med nycklarna på ena sidan och börsen på andra 8)
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Har du nån polare som gör lumpen så be han fixa en namnbricka. Det är gratis och fungerar hur som helst som en sedelklämma.
Jag är bättre än dig.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag har mina nycklar i en kedja som hänger längs mina byxor. Jag är as cool.
We dance to all the wrong songs
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Pappa-Scan wrote:Har du nån polare som gör lumpen så be han fixa en namnbricka. Det är gratis och fungerar hur som helst som en sedelklämma.
Hur då?

OT: Det heter "only dumbasses quote".
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Be han gå till adjutanten och fixa en tom namnbricka, alla som frågar får en sådan. Dom ser ungefär ut som silverklämmorna på bilderna som ligger i denna tråd.

OT: Jag ändrar ;)
Jag är bättre än dig.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Hur fan gör de i mafiafilmer när de har sina sedlar i en rulle? Det är ju omöjligt.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Kan du inte ha en sådan där liten metallplånbok? Har en sådan själv som fungerar grymt bra - se till att köpa en lite dyrare variant då de billigare ofta skriker dålig kvalité.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

dpinto wrote:Jag har mina nycklar i en kedja som hänger längs mina byxor. Jag är as cool.
Samma här, men jag är en nörd, så jag kan inte vara cool.
Dissident wrote:Hur fan gör de i mafiafilmer när de har sina sedlar i en rulle? Det är ju omöjligt.
på det man ser av det verkar dom har ett metallclips runt pengarna, man tar tag i ett hörn på en sedel och drar så får man ut den. Det förutsätter dock att du bara har en valör på dig, eller har en fruktansvärd känsla för ordning.

En rulle är dock till för att betala med, inte för att stoppa tillbaks växel i.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Ghlargh wrote:på det man ser av det verkar dom har ett metallclips runt pengarna, man tar tag i ett hörn på en sedel och drar så får man ut den. Det förutsätter dock att du bara har en valör på dig, eller har en fruktansvärd känsla för ordning.

En rulle är dock till för att betala med, inte för att stoppa tillbaks växel i.
Men visst måste det finnas en hel hög med pengar däri för att få den snygga rullen? (många sedlar, inte nödvändigtvis högt värde. men de går ofta hand i hand vad gäller mafiafilmer)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

tkh wrote:Men visst måste det finnas en hel hög med pengar däri för att få den snygga rullen? (många sedlar, inte nödvändigtvis högt värde. men de går ofta hand i hand vad gäller mafiafilmer)
Du kan göra en rätt imponerande rulle av inte allt för mycket pengar i tjugor.

Men som sagt, i maffiafilmer används ju pengarna i rullen till att kasta på folk som behöver mutas.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply