CeBIT 2002 - nu med bilder (uppdaterat 20/3)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

*djup suck* så mycket man vill ha, så lite pengar man har :P
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Tänk den som hade lite peningar i pungen, själv har jag bara ca1500nu och det ska räcka till en dator???
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Illuwatar wrote: Ni som känner för att besöka mig kan ringa min mobil på +46 8 4222003 (går via jobbet - lägre kostnad för den som ringer).
Det är bäst att ni ringer så jag kan krypa fram ur mitt gömställe (sitter normal i serverrummet och läser 64bits eller spelar CIV3 när inget händer). Eller så är jag ute och tittar runt. Jag är på plats tills mässan slutar (20/3) och under hela dagarna.

Hoppas vi ses!
har tyvärr redan varit nere, var vid ericssons monter men när jag såg hur stor den var så la jag ner tanken efter att leta efter dig, det hade tagit minst sagt en vecka :)
men ericsson har många trevliga nyheter nu. var tom med i eran tävling men det var korrumperad eftersom jag inte vann ;D
User avatar
Ancalagon
Posts: 550
Joined: 2002-03-08 14:16:41
Location: Stockholm

Post by Ancalagon »

hehe Cool!
a big thx to Illuwatar! :D
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Fan, jag dreglade på bordet ...

Om man ändå hade haft lite pengar :[ :[ :[ ... Kunne ju vunnit någon miljon på lotto :D
Smwis
Posts: 51
Joined: 2002-03-07 22:49:55
Location: Vänersborg

Post by Smwis »

Dom hade inte några snygga brudar som stod o visade upp saker eller??
;D ;D ;D
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Tyvärr - det var dåligt med det. Tidigare år har det varit fler (det är inte mitt första CeBIT-besök). Vill ni se brudar som visar saker skall ni gå till någon bilmässa ;D

Edit: lade till lite fler bilder - http://www.eframes.com/default.asp?gues ... 26618.7119

Detta är sista dagen så det lär inte bli så mycket mer bilder. Det som jag tycker varit intressant har jag lyckats besöka.

För att få en liten avslutning på det hela (idag är det sista dagen) så kan man sammanfatta mässan som följer:

* Överklockning och moddning har blivit business från att ha varit en hobbygrej. Tidigare CeBIT visade knappt neon och fönstermoddningar. I år fanns det överallt. Över huvud taget fanns det mycket produkter som var riktade till oss som vill få ut det lilla extra ur våra maskiner. Alla företag vi har lärt oss att älska och hata var där.

* GeForce 4 är inne - antalet varianter på dessa kort och antalet tillverkare är enormt. Bara en liten del av dessa kommer till Sverige (som vanligt). Alla stora tillverkare hade GF4-kort i sitt produktsortiment.

* ATI kör hårt med sitt Radeon 8500 och även detta görs av flera tillverkare. Vissa tillverkare har både Radeon och GeFroce 4 på sitt program.

* Mobiltelefonerna blir bara fler - men äntligen har Ericsson (tack vare sammarbetet med Sony) fått fram telefoner som även kan ge Nokia en match - till Ericssons fördel ;).

* DDR får högre hastighet - DDR333 fanns hos de flesta moderkortstillverkarna, men vissa hade även DDR400 att visa upp.

* Dual-AMD blir vanligare - inte bara Tyan hade dual-AMD att visa upp.

* Tack vare Sony har nu MiniDisc fått USB-anslutning. Nu kan man lätt redigera sina MD-skivor från en PC.

* Vart tog Creative Labs vägen? Dom var inte på mässan i alla fall.

Detta var lite av det mässan hade att visa - och enbart ur oss PC-användares synvinkel. Det finns mycket annat som är direkt inriktade på företag och business som skulle bara tråka ut oss (hur kul är det att stirra på kopiatorer och kassaapparater?).
User avatar
ted baker
Posts: 12
Joined: 2002-03-22 1:08:29
Location: Bromma
Contact:

Post by ted baker »

Denna bild är inte en dvd med plexi utan sonys nya cd med inbyggd 40 gig hårddisk (om jag läst rätt sparas musiken i atrac format och inte mp3), man kan dock föra över mp3 or till hårddisken tror jag, uppskattat pris ca 8000 VILL HA...

http://www.eframes.com/ef-cgi/i/illuwat ... cn1998.jpg
Ted Baker is a larger than life character who is as mysterious as he is enigmatic
Ted Baker... The Enigma . . . He will always remain a mystery
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Tackar för infon - jag läste inte så noga innantill. Det finns så mycket att se på en sådan mässa att man lätt missar detaljerna.

Nu är annars allt över och jag är tillbaka till Sverige igen. Dock blev det ett tillskott till datorparken hemma - en lite FlexATX-maskin i aluminiumchassi. Denna såldes sista dagen på mässan (ett tips till framtida besökare: sista dagen säljer alla taiwaneser ut sina prylar till bra priser) och eftersom jag var ute efter en kompakt maskin för videoredigering kunde jag inte låta bli. 270 Euro kostade underverket komplett med moderkort och nätagg. Jag tänkte knåpa ihop en liten artikel/recension av denna maskin när jag har fått hem de delar som fattas (CPU, RAM och HD). När artikeln blir klar kan jag inte svara på - det beror på när jag får delarna (beställde idag från Datorbutiken) och när jag får lite tid över. Håll ut - den som väntar... ;)
Post Reply