Därför tycker jag om fotboll.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

EZA wrote:Problemet är att en fotbolls match är 90 min lång och hur ofta händer det nått sånt där ?
Lika ofta som damfotboll lyckas få fram en passning?

Fotboll är nog värdens mest överskattade lagsport.
Testa med att kolla på matchen i alla 90 minuter så kanske du ser nåt snyggt! ;)

Sen vill jag bara tillägga att jag själv kan finten där han med hjälp av hälen klackar bollen på stödjebenet så bollen antingen går rakt upp i luften, eller blir till en passning beroende på var man träffar på foten, och så finten som chippen gör vid kortlinjen på filmen! :-*
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Hade det varit jag som postade länken skulle tråden nog ha hetat, "därför hatar jag fotboll"
Så bra att det inte var jag antar ja...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

egar wrote:
lither wrote:
Bad_and_ugly wrote:Hockey och motorsport har bättre underhållningsvärde.
Sluta ljug. Kollar du på trav också? :)
Jag måste säga att hockey är mycket roligare, framför allt att spela, men det kanske beror på att jag spelat hockey i 13 år?
Helt klart miljöskadad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Hipshot wrote:Helt klart miljöskadad.
Underbart.
Life's a joke, yuk it up.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

när trådet ändå är uppe undrar jag bara varför filmen får konstiga färger när jag försöker titta på den? Kan någon visa vägen till lösningen vore det mycket snällt, tack!!
x-axeln vs y-axeln
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det där är så underbart att titta på. Jag minns när jag var stor, då kunde jag mycket sådant ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

phonak wrote:
EZA wrote:Problemet är att en fotbolls match är 90 min lång och hur ofta händer det nått sånt där ?
Lika ofta som damfotboll lyckas få fram en passning?

Fotboll är nog värdens mest överskattade lagsport.
Testa med att kolla på matchen i alla 90 minuter så kanske du ser nåt snyggt! ;)

Sen vill jag bara tillägga att jag själv kan finten där han med hjälp av hälen klackar bollen på stödjebenet så bollen antingen går rakt upp i luften, eller blir till en passning beroende på var man träffar på foten, och så finten som chippen gör vid kortlinjen på filmen! :-*
Jo men då måste man ju se alla fula saker alla fotbollsspelare sysslar med så då kan man ju lika gärna låta bli och titta.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

EZA wrote:
phonak wrote:
EZA wrote:Problemet är att en fotbolls match är 90 min lång och hur ofta händer det nått sånt där ?
Lika ofta som damfotboll lyckas få fram en passning?

Fotboll är nog värdens mest överskattade lagsport.
Testa med att kolla på matchen i alla 90 minuter så kanske du ser nåt snyggt! ;)

Sen vill jag bara tillägga att jag själv kan finten där han med hjälp av hälen klackar bollen på stödjebenet så bollen antingen går rakt upp i luften, eller blir till en passning beroende på var man träffar på foten, och så finten som chippen gör vid kortlinjen på filmen! :-*
Jo men då måste man ju se alla fula saker alla fotbollsspelare sysslar med så då kan man ju lika gärna låta bli och titta.
Vad syftar du på när du säger fula saker?
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Själv fattar jag inte vad som är så kul med fotboll?
Det är så passivt spel och utan särskild närkontakt, man passar bakåt hela tiden och slänger sig så fort någon nuddar en, var är det underhållande?
Tackar vet jag hockey! Snabbt och alltid anfall åt något håll, sköna tacklingar m.m. ;D
Tidigare calle909
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

calle909 wrote:Själv fattar jag inte vad som är så kul med fotboll?
Det är så passivt spel och utan särskild närkontakt, man passar bakåt hela tiden och slänger sig så fort någon nuddar en, var är det underhållande?
Tackar vet jag hockey! Snabbt och alltid anfall åt något håll, sköna tacklingar m.m. ;D
Fotboll är mer taktiskt!
Och vart får du att det inte är någon speciell närkontakt ifrån? Testa med att kolla på ett derby i Premier League, eller Irland - Nordirland t.ex så får du se på närkontakt!

Edit: Hocket är ju fjantigt med alla dessa skydd!..Hoppa över dom flesta och det blir brutalt och mycket roligare! :-* ;)
Last edited by phonak on 2005-12-04 17:43:37, edited 1 time in total.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Jag har sett en bild på när vinnie jones med en sammanbiten min mosar [scrotum] med handen på en annan spelare, offret å andra sidan ser inte ut att må så bra :P

http://vinniejones.istheshit.net/
Kan inget om mycket
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

calle909 wrote:Själv fattar jag inte vad som är så kul med fotboll?
Det är så passivt spel och utan särskild närkontakt, man passar bakåt hela tiden och slänger sig så fort någon nuddar en, var är det underhållande?
Tackar vet jag hockey! Snabbt och alltid anfall åt något håll, sköna tacklingar m.m. ;D
Fotboll eller organiserad sport handlar det om att folk vill delta i en oftast ofarlig masspsykos, från betraktar sidan.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

jag väntar fortfarande på mitt svar så att jag också kan kolla filmen och delta i diskussionen angående detta eftersom jag är en fotbollsälskare!!!!!!!!!!
x-axeln vs y-axeln
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

:deep: wrote:Haha.. Fan.

Måste medge att det var en jävla bra tråd.

Jag har en sån jävla familj igentligen...
Min ena bror spelar hockey, fotboll, fiskar etc.
Min andra fiskar, fotboll.
Min lådsasfarsa håller å på med massa jävla sporter och fiskar.
Min morsa hejar på alla, rider.

:-/

Min ena bror kunde inte slå på videon själv, kunde inte koppla in ett playstation 2.
Min andra bror vet inte hur man spelar en låt på en dator, och vet inte vad "mapp" betyder.
Min lådsasfarsa vet minst av alla.
Min morsa håller inte med nånting tekniskt. Behöver inte hjälp då heller.


Så jag måste hålla med er alla, hockey, fotboll, ridning etc, suger helt enkelt. ;D
...och du kan inte stava. Betyder det att du vet minst i familjen? :-*
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Tourni
Posts: 26
Joined: 2002-08-21 16:32:32
Location: Bålsta

Post by Tourni »

Riktigt grymma trix. Måste ändå säga att det är en fröjd att se Ronaldinho under hans bästa stunder. Hans mål mot ärkerivalerna Real Madrid bevisar vilken klasslirare han är.
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Varifrån jag får att det inte är någon närkontakt?
Jag är ju inte så insatt men i de flesta matcher som visas på TV ramlar de flesta väldigt lätt!

Mesigt med skydd?
Frågan är om det hade varit några spelare kvar annars


Men smaken är som baken!
Tidigare calle909
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

calle909 wrote:Varifrån jag får att det inte är någon närkontakt?
Jag är ju inte så insatt men i de flesta matcher som visas på TV ramlar de flesta väldigt lätt!

Mesigt med skydd?
Frågan är om det hade varit några spelare kvar annars


Men smaken är som baken!
Men om vi säger så här istället:
Testa att springa i full fart, och sedan kommer någon annan och låt oss säga bara touchar till dina hasor! Det är inte så himla lätt att stå på benen då!
Sen att många väljer att lägga sig lätter i spelförstörande moment tycker jag är helt rätt! Vad jag förstår så är du inte så insatt i sport, men enligt mig är det att göra något spelförstörande i en fotbollsmatch detsamma som att tex som tjaa, fuska så man är odödlig i t.ex counter-strike eller liknande!
Det är ingen som vill ge sin motståndare fördelar!

Sen tror jag att du missade min poäng i mitt förra inlägg! Jag vill inte plocka bort alla skydd som en Ishockeyspelare har på sig, jag skulle vilja göra dom mindre! Det ska kännas att spela en sån fysisk sport som ishockey! Nuförtiden blir skydden större och mer, reglerna blir hårdare. Nästa steg blir väl att packa in spelarna i bommull och gladpack.. :-*
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

phonak wrote:Sen tror jag att du missade min poäng i mitt förra inlägg! Jag vill inte plocka bort alla skydd som en Ishockeyspelare har på sig, jag skulle vilja göra dom mindre! Det ska kännas att spela en sån fysisk sport som ishockey! Nuförtiden blir skydden större och mer, reglerna blir hårdare. Nästa steg blir väl att packa in spelarna i bommull och gladpack.. :-*
Det är ju ungefär 2-3 pers om året som får halsen avskuren av en skridskoskena, jag skulle vilja påstå att skydden i ishockey är motiverade.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Visst ramlar man lätt när man springer och så men du måste erkänna att det är grymt mycket filmningar! Inte i alla ligor men man ser ju det ett par gånger per match om man kollar på t.ex. spanska ligan!

Inte insatt i sport? Näe inte i fotboll men jag har gått på samtliga Frölundas hemmamatcher de senaste 3 åren ::)
Last edited by Ijey on 2005-12-05 22:07:01, edited 1 time in total.
Tidigare calle909
Zhaozhou
Posts: 150
Joined: 2005-06-25 14:32:20
Contact:

Post by Zhaozhou »

Tossefar wrote:
:deep: wrote:Haha.. Fan.

Måste medge att det var en jävla bra tråd.

Jag har en sån jävla familj igentligen...
Min ena bror spelar hockey, fotboll, fiskar etc.
Min andra fiskar, fotboll.
Min lådsasfarsa håller å på med massa jävla sporter och fiskar.
Min morsa hejar på alla, rider.

:-/

Min ena bror kunde inte slå på videon själv, kunde inte koppla in ett playstation 2.
Min andra bror vet inte hur man spelar en låt på en dator, och vet inte vad "mapp" betyder.
Min lådsasfarsa vet minst av alla.
Min morsa håller inte med nånting tekniskt. Behöver inte hjälp då heller.


Så jag måste hålla med er alla, hockey, fotboll, ridning etc, suger helt enkelt. ;D
...och du kan inte stava. Betyder det att du vet minst i familjen? :-*
Haha! =D
Ja jo, kanske nått stavfel här och där, men jag va liten och dum när jag skrev inlägget...
Det va länge sen ;)
"Only after disaster can we be resurrected"
- Must be a level 8 issue.
Post Reply