Pride-festivaler

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

coin wrote:
egar wrote:Vad är det för skillnad om ett heterosexuellt par grovhånglar på stan än om ett homosexuellt par gör det?
Det heterosexuella paret trotsar inte naturen.
Snälla.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

coin wrote:Det heterosexuella paret trotsar inte naturen.
Singlar har sex med sig själva för att föröka sig. Med andra ord så har de en penis och en vagina, om en männsika hade haft det. Hade hon då varit en med naturen?
We dance to all the wrong songs
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Coin: Det är tur att gaia har en så tapper kämpe som du att försvara henne.

Image
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

dpinto wrote:
coin wrote:Det heterosexuella paret trotsar inte naturen.
Singlar har sex med sig själva för att föröka sig. Med andra ord så har de en penis och en vagina, om en männsika hade haft det. Hade hon då varit en med naturen?
På samma sätt som en snigel med bara ett könsorgan.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

coin wrote:Jag förstår inte dina kloka ord alls. Kan du omformulera/utveckla det det hela. "Singlar har sex med sig själva för att föröka sig." hur bra lyckas de med det då?
Det är ju det den gör, vissa sniglar kan föröka sig utan någon hona eller hane, eftersom de kan göra det själva, samma sak med en del grodor. Och du menar att just hetrosexualitet är så normalt det kan bli, pga att det finns inga homosexuella djur. Det finns värre djur, och en del ormar har två penisar tex huggormen.


Jag försöker inte komma nån stans med det här, men bara så du vet.

;P
We dance to all the wrong songs
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

coin wrote: Dock tycker jag fortfarande att det är trotsar naturen. Människan kan inte fortplanta sig genom två karlar eller en för den sakens skull.
Är det fel att ha sex med preventivmedel i ett straigt förhållande? Då kan man ju inte fortplanta sig heller.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Eruku wrote:
coin wrote: Dock tycker jag fortfarande att det är trotsar naturen. Människan kan inte fortplanta sig genom två karlar eller en för den sakens skull.
Är det fel att ha sex med preventivmedel i ett straigt förhållande? Då kan man ju inte fortplanta sig heller.
Det handlade väll inte om att fortplanta sig det handlade väll om vad som är naturligt? och vad folk än säger så kan man väll inte påstå att ett homosexuellt förhållande är naturligt, jag har dock inget emot homosexuella eller ngt men helt naturligt ska ingen påstå att det är.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Tja, det är "naturligt" med AIDS, "naturligt" med parasitinfektioner som Twar (som förtär köttet) på människor. Om vad som är "naturligt" styr i den här världen så tror jag inte att det mår dåligt av sällskap varken från paranoida heterosexuella, eller homosexuella för den delen.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

coin wrote:
egar wrote:Vad är det för skillnad om ett heterosexuellt par grovhånglar på stan än om ett homosexuellt par gör det?
Det heterosexuella paret trotsar inte naturen.
Du har kläder va?
...
...
Tack för att du ville vara med att spela.
Kom tillbaka när du vill förlora igen 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

fisk wrote:(...) "naturligt" med parasitinfektioner som Twar (som förtär köttet) på människor. (...)
<offtopic>
Går bara lite offtopic, men sen när förtär Twar köttet? Har själv blivit behandlat för det. Och vad jag vet så förtär inte Twar köttet. Eller är det nåt jag missat? Sen är väl Twar en bakterie och inte en parasit. Det finns likheter mellan Twar och en bakterietyp (Mykoplasma), men ingen av dem är varken parasit eller köttätare.
</offtopic>
Nu har jag gått så långt bort från trådens ursprung så jag får väl reparera skadan lite då ::)

Varför är folk så skeptiska till det alternativa, utan alla måste vara så mainstream. Heterosexuella (som jag är) brukar ju påpeka att homosexualitet är onaturligt och att det är en form av genetisk defekt. Om nu det inte är möjligt att fortplanta sig( av naturliga orsaker) när man är homosexuell.

Nu är jag ganska trött och argumentera och komma till kärnfrågan är svårt, men har suttit och diskuterat med en av mina kompisar (som är erkänt homosexuell) och vi kom fram till ungefär det jag skrev nyss. (Fast bättre förklarat)

Nåväl, luddigt skrivit av en kille som precis har fått semester =)
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Tjacke wrote:<offtopic>
Går bara lite offtopic, men sen när förtär Twar köttet? Har själv blivit behandlat för det. Och vad jag vet så förtär inte Twar köttet. Eller är det nåt jag missat? Sen är väl Twar en bakterie och inte en parasit. Det finns likheter mellan Twar och en bakterietyp (Mykoplasma), men ingen av dem är varken parasit eller köttätare.
</offtopic>
Ah. jag har fel - jag hade för mig att det var den sjukdomen som förtärde kroppens celler.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Det är naturligt att tycka illa om homosexuella. .theend. mF OmGZ!!!1gg w00t! 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

egar wrote:Anledningen till att de homosexuella håller på med sådana här festivaler måste väl vara ursprunget utifrån det motstånd de mött av samhället? Visst, det är alltid kul att provocera (80-talets "satanistiska" hårdrockare någon?) men samtidigt så måste man på något sätt slå sönder normen om att det endast finns en sexuell läggning. Så länge man möter folk som gör motstånd mot homosexualitet så behövs det väl ändå arbetas på hur man ser på den mänskliga sexualiteten.
Det va ju precis det jag skrev, eller åtminstonde försökte skriva ;)
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

coin wrote:HAHAHAAHAH =)

Du skrev ju singlar! Jag vet om det där med sniglar. Och att det finns homosexuella djur. Jag vill inte direkt heller komma någonstans med mitt inlägg. Jag bryr mig knappt alls om folk är homosexuella eller ej.

Dock tycker jag fortfarande att det är trotsar naturen. Människan kan inte fortplanta sig genom två karlar eller en för den sakens skull.
Själv brukar jag inte ha sex för att fortplanta mig men det är jag kanske ensam om. ?!?
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Kläder skulle väl kunna ses som en del av människans naturliga utveckling, som ett slags väderskydd, för jag tror inte neanderthalarna stod och gjorde helikoptern i snöstormarna precis.
Kan inget om mycket
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

egar wrote:Så länge man möter folk som gör motstånd mot homosexualitet så behövs det väl ändå arbetas på hur man ser på den mänskliga sexualiteten.
Det där är ju inget annat än en moralistisk kliché som dessutom förutsätter att motstånd mot homosexualitet är fel. Men du kanske menade ur de homosexuellas synvinkel, då håller jag med dig.

Fast jag tror fortfarande att pride-parader skapar mer fientlighet än de motarbetar. Hur tror du att någon som hyser ett djupt hat mot homosexuella reagerar när han ser ett av dessa "titta på mig"-spektakel? Blir han helt plötsligt vänligt sinnad? Orange Order-marscherna genom katolska områden i Nordirland har inte direkt verkat för fred och förståelse.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

coin wrote:
Big_Bird wrote: Du har kläder va?
Vad exakt menar du? Att kläder är mot naturen gör inte att homosexuella inte skulle vara det.
Det finns mycket i värden som trotsar naturen, jag säger inte att det är fel, utan bara att det är onaturligt.
Vart fick du luft ifrån?

Hade inte du slängt in handuken?
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

syntetisk wrote:
coin wrote:
Big_Bird wrote: Du har kläder va?
Vad exakt menar du? Att kläder är mot naturen gör inte att homosexuella inte skulle vara det.
Det finns mycket i värden som trotsar naturen, jag säger inte att det är fel, utan bara att det är onaturligt.
Vart fick du luft ifrån?

Hade inte du slängt in handuken?
Han svarade bara på ett inlägg som troligen var riktat mot han.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

coin wrote:
Big_Bird wrote: Du har kläder va?
Vad exakt menar du? Att kläder är mot naturen gör inte att homosexuella inte skulle vara det.
Det finns mycket i värden som trotsar naturen, jag säger inte att det är fel, utan bara att det är onaturligt.
Jag aser bara att det är så ofantligt korkat att argumentera om vad som är "naturligt" då hela den mänskliga utvecklingen strider så våldsamt mot just naturen. Det är inte naturligt att ha kläder, det är inte naturligt att ha bilar, det är inte naturligt att ha datorer och det är banne mig inte naturligt att sjuka, vanskapta och svaga individer ska klemas med så som vi gör.
Därmed inte sagt att det är fel.
Jag gillar mina kläder, datorer och glasögon. Men i jämförelse med dessa är homosexualitet faktiskt bra mycket mer naturligt och kan iakttas hos många djurarter ute i det fria.

Varje gång någon kommer med "Naturlighets"-argumentet har denne förlorat, för det är så in i bängen befängt. Det är som att vara för dödsstraff men mot abort.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mazda
Posts: 32
Joined: 2005-07-20 7:56:58
Location: Enköping

Post by Mazda »

Den där naturlighets-grejjen är ju så jävla idiotisk från första början! Frågan är om det existerar nånting som är onaturligt över huvud taget? Bilen tex är en uppfinning av en hjärna skapad av naturen, skulle d vara onaturligt? Jag kan gå med på att det är en NATURLIG utveckling som inte är till naturens största fördel... Det är ju som om naturen råkade slå sej på tummen, den får skylla sej själv att den råkade göra människan så pass arrogant...Ordet "onaturligt" borde strykas ur det svenska språket, och alla andra språk oxå för den delen

För övrigt så har jag inget emot homosexuella, trots att jag själv är hetero, en av mina barndomskompisar är tex bög
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det är det andra sättet att se på det. :)
Antingen är allt naturligt, eller så är det mesta onaturligt. I vilket fall äger inte naturlighetsargumentet någon större giltighet.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mazda
Posts: 32
Joined: 2005-07-20 7:56:58
Location: Enköping

Post by Mazda »

Spola ner skiten i toaletten säger jag :P

Trots att jag inte har något emot homosexuella så vänder sej magen när jag ser två killar stå och hångla... jag tror inte det har något att göra med inställningen till homosexualitet, utan helt enkelt att jag är hetero... Jag har inget emot att andra är homosexuella, men jag mår ärligt talat illa vid tanken att jag själv skulle göra något homo :-/

Tror att jag till och med snackade bort mej själv där :P Det jag vill komma fram till är att jag inte bryr mej d minsta om vad homosexuella gör, så länga jag själv slipper ha något med de homosexuella handlingarna eller vad man nu ska kalla dom för personligen
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Homofili är onaturligt eftersom det inte gynnar artens fortsatta överlevnad. Det är därför som homofili är en defekt/ en störning. Att jämföra en uppfinning som t.ex. bilen med homofili är bara löjligt.

Det som betyder något i dagens samhälle är huruvida ett förargelseväckande beteende från en minoritet skall tolereras av en majoritet. Minoritetens rättigheter kontra flertalets väl. Var går gränsen? Är det staten som bestämmer vad som är provocerande och perverst? Samma människor som anser att det är helt OK att våldta sina husdjur...?
(Låt aldrig en riksdagsledamot nära din katt, hund eller pony.)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Mazda
Posts: 32
Joined: 2005-07-20 7:56:58
Location: Enköping

Post by Mazda »

Jag jämförde aldrig bilen med homofili, jag tog bilen som ett exempel för att påvisa att det inte finns något som heter "naturligt" eller "onaturligt". Om bara saker som gynnar artens fortsatta överlevnad är naturligt så är ju för fan endast äta, sova, knulla naturligt! Hur jävla naturligt är det att sitta och diskutera på ett datorforum på en skala isåfall???

Homofili är precis lika naturligt som ALLT annat här i världen, även om du är för trångsynt för att inse det.

Dessutom kan jag påpeka att onani enligt dina argument är jävligt onaturligt eftersom att det verkligen inte gynnar artens fortsatta överlevnad, snarare tvärtom: massmord ;)
//Mazda aiming high ;D
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Mazda wrote:Jag jämförde aldrig bilen med homofili, jag tog bilen som ett exempel för att påvisa att det inte finns något som heter "naturligt" eller "onaturligt". Om bara saker som gynnar artens fortsatta överlevnad är naturligt så är ju för fan endast äta, sova, knulla naturligt! Hur jävla naturligt är det att sitta och diskutera på ett datorforum på en skala isåfall???

Homofili är precis lika naturligt som ALLT annat här i världen, även om du är för trångsynt för att inse det.

Dessutom kan jag påpeka att onani enligt dina argument är jävligt onaturligt eftersom att det verkligen inte gynnar artens fortsatta överlevnad, snarare tvärtom: massmord ;)
Homosexualitet gynnar inte artens fortsatta överlevnad i förhållande till heterosexualitet; så vida du inte insinuerar att homosexualitet är en livsstil snarare än en sexuell läggning?

I tidigare debatter om homofili har alltid ordet/begreppet "naturligt" vållat störst debatt, vi har fortfarande inte kommit överens om en gemensam definition av det. Därför känns det löjligt när du kallar mig trångsynt. Din definition av homofili tar ju bort betydelsen i och användningen av ordet: om allt är naturligt så finns det inget onaturligt. Förmodligen är det snarare så att "naturligt" och "onaturligt" är värdeladdade ord för dig.

I övrigt: onani är bara en del i människans sexuella drift och fortplantningsförmåga, du måste se till helhetsbilden. Homosexuellas sexuella drift fyller ingen funktion eftersom den inte syftar på något (fortplantning) som gynnar artens fortsatta överlevnad.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
Post Reply