Bra ungdoms film ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Big_Bird wrote:KIDS var bra, Ken Park kändes som om Larry Clark bara ville försöka chocka med att exponera sina pedofila voyeurismfantasier utan att ha en egentlig handling att rättfärdiga det med.
Jag håller med. Den blev snarare mer äcklig och motbjudande än provokativ.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Big_Bird wrote:
syntetisk wrote:
Samme wrote:KIDS
Ken Parks
Bully(tror jag den heter)
Word på KIDS och Ken Park.

Bully beställde jag precis från ginza för 10:- :D Hoppas den är sevärd!
KIDS var bra, Ken Park kändes som om Larry Clark bara ville försöka chocka med att exponera sina pedofila voyeurismfantasier utan att ha en egentlig handling att rättfärdiga det med.
Det kan jag iofs hålla med om. Men jag tycker fortfarande att Ken Park helt klart är sevärd även om KIDS är betydligt bättre.
palindrom wrote:Den blev snarare mer äcklig och motbjudande ...
Är det inte bl.a. det som gör den provokativ då?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det är ruskigt lätt att vara "provokativ" genom att bara hänge sig åt det motbjudande, men provokation utan tanke är inte konst, det är bara konstigt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Jag säger bara:

Stockholmsnatt

Case closed
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
Post Reply