Onödigaste föremålet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Fluffy wrote:Caps Lock är som sagt helt onödig.
Mina föräldrar använder/har använt caps lock :D
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Orangea lysdioder och automatiska kortblandare.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
pimen

Post by pimen »

davi wrote:Jag tycker fortfarande att Eject-knappen på fjärrkontrollen är väldigt onödig, då man ändå måste gå fram till vhs/dvd/cd/etc-spelaren och ta ut "innehållet".
De är perfekta när man har småbarn som har såpass bra motorik att de kan ta ut en dvdskiva men inte trycka ut den, då trycker man ut den och ber ungen hämta skivan åt en... like elakt kanske, men småsyskon får man väl vara elak mot i viss mån?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ejektknapp på fjärrkontrollen är jättebekvämt om spelaren står långt ner mot golvet under TVn.

Man slipper böja sig ned och försöka hitta den lilla jävla knappen på spelaren, man bara plockar skivan ur trayen och lägger i nästa.

På VHS är det också bra att ha då den tar en stund på sig att spotta ut bandet, man tjänar säkert 5-6 sekunders filmtittande på att spelaren arbetar med utmatningen medan man går fram till den :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

MadModder wrote:Vänta här nu lite. Jag kan inte se att den ursprungliga frågan gällde saker vi köpt, utan som vi har. Jag tolkar "vi" som vi människor, och "saker vi har" som sådant som finns att få tag i.

Hur ska det vara nu? :)
Du behöver inte äga saken i fråga, bara tycka att den är extremt onödig. Gärna från mångas ögon sett, inte bara från ditt egna, bara för att, som i fallet med PSP:n, du inte använder det. Läs mitt exempel med pausknappen igen, så förstår ni stilen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Knark och tobak. De kanske inte är föremål, men bra mycket onödiga är de i alla fall.
Carpe Diem
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

snusdosor i metall som man ska slänga över snuset i för att det ska vara "coolt" eller nått.

ni vet sådana där med vikingamotiv och strunt.

onödigt ting!
Last edited by maciato on 2006-09-07 15:47:03, edited 1 time in total.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

phastas wrote:
davi wrote:Jag tycker fortfarande att Eject-knappen på fjärrkontrollen är väldigt onödig, då man ändå måste gå fram till vhs/dvd/cd/etc-spelaren och ta ut "innehållet".
apap...då måste man ju stå där framme och vänta på att innehållet kommr ut Image
Det fungerar som att ringa och beställa pizza i förväg. Ungefär.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Päsa_ wrote:Knark och tobak. De kanske inte är föremål, men bra mycket onödiga är de i alla fall.
Nehejdu. Knark är the shit, som staten säger.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Folk som inte använder bilbälte!
KTM + Akrapovic = [love]
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

"Varför måste jag ha bilbälte för? Vi har ju ändå aldrig krockat."

Så resonerade jag när jag var yngre.
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

varför skall man ha ryggskydd när man kör motorcykel?? int kör man juh omkull nån gång...
Här var det tomt...
User avatar
sae
Posts: 61
Joined: 2005-03-24 15:13:00
Location: Lund
Contact:

Post by sae »

...stringkalsong...?
Casio fx-3900P
User avatar
davi
Posts: 93
Joined: 2003-07-01 19:44:40

Post by davi »

Nu kom jag på det! Även om det inte är nån riktig pryl...
I skyltfönster som visar villor och lägenheter till salu finns det också bilder med hus och lägenheter med en stor röd ruta där det står såld.
Varför? Varför sätta upp bilder på sålda hus bland hus som är till salu?

Okej, för att visa att man kan sälja hus kanske... hmmm, äsch får ta å leta vidare...

fick faktiskt idén från vadargrejen.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Det mest onördiga som finns måste vara en sak som jag såg på tvshop förra veckan.

Table mate! 18 bord i ett!
Image

;D
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

davi wrote:Nu kom jag på det! Även om det inte är nån riktig pryl...
I skyltfönster som visar villor och lägenheter till salu finns det också bilder med hus och lägenheter med en stor röd ruta där det står såld.
Varför? Varför sätta upp bilder på sålda hus bland hus som är till salu?
Det är roligare med företag som sätter ut annonser i tidningen för att tala om att en föreställning är slutsåld.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
pimen

Post by pimen »

Det är förmodligen väldigt bra reklam för nästa evenemang, "ja, förra gången blev det slutsålt, vi kanske ska köpa nu å se"
User avatar
davi
Posts: 93
Joined: 2003-07-01 19:44:40

Post by davi »

pimen wrote:Det är förmodligen väldigt bra reklam för nästa evenemang, "ja, förra gången blev det slutsålt, vi kanske ska köpa nu å se"
Samma med husannonser?
"-Jamen vad bra, det huset är sålt, då är det lika bra att slå till direkt nästa gång det är till salu."
:P
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

davi wrote:Samma med husannonser?
"-Jamen vad bra, det huset är sålt, då är det lika bra att slå till direkt nästa gång det är till salu."
:P
Snarare "Titta vilka fina hus/lägenheter vi säljer!".
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
davi
Posts: 93
Joined: 2003-07-01 19:44:40

Post by davi »

Andrej wrote:
davi wrote:Samma med husannonser?
"-Jamen vad bra, det huset är sålt, då är det lika bra att slå till direkt nästa gång det är till salu."
:P
Snarare "Titta vilka fina hus/lägenheter vi säljer!".
Jo, jag förstod det, försökte bara göra mig lite lustig. Men jag är och förblir oförståbar :)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Magsår är onödigt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Päsa_ är onödig.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Archie Winemaster

Det är bara att kolla på tvshops sida, 99.99% av alla saker där är onödiga :P
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

jallabert wrote:Päsa_ är onödig.
Tack :D

För dig kanske inte tobak är onödigt, men jag själv kan inte se någon vits med det :)
Carpe Diem
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Päsa_ wrote:För dig kanske inte tobak är onödigt, men jag själv kan inte se någon vits med det :)
Är det onödigt då?
Post Reply