Svenska företag hotas..

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

fisk wrote:Värderingar etniciteter emellan känns överflödiga (men förutsägbara). Summa summarum: Orsak, Verkan (och sedan en hög med människor som gnäller över hur dessa korresponderar gentemot varandra).
Vilken repris det här känns som, men absolut: Orsak, Verkan.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Min kompis väckte en idiotisk frågeställning. Det är inte tillåtet att avbilda Mohammed va? Hur kan muslimer isf. veta att han inte var en rondellhund? ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

fisk wrote:Värderingar etniciteter emellan känns överflödiga (men förutsägbara). Summa summarum: Orsak, Verkan (och sedan en hög med människor som gnäller över hur dessa korresponderar gentemot varandra).
Typ du, uppenbarligen?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:
_JesteR_ wrote:Det är inte riktigt samma sak, det borde väl du veta. Att ha en Rolex eller att gå runt i kortkort, behöver nödvändigtvis inte provocera fram ett rånmord respektive våldtäkt. Om man däremot som Lars tar sig friheten att måla en "skämtteckning" med avsikten att provocera, så får man skylla sig själv.
Men det fungerar inte så. Man får inte skylla sig själv. Om Lars Vilks blir mördad så kommer polisen inte att lägga ner utredningen och säga att han får skylla sig själv. Du har fel rent objektivt.
Till skillnad från om en tjej hade klätt sig i kortkort. 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply