Svenska flaggan förbjuden?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

staretsen wrote:Btw, vad är det som nationalisterna är så stolta över?
Vårt historiska värv och vår rasliga överhöghet.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Dissident wrote:
staretsen wrote:Btw, vad är det som nationalisterna är så stolta över?
Vårt historiska värv och vår rasliga överhöghet.
Ja, de som är av nynazistisk börd verkar funtade på det viset.

Fast ser man till kultur så finns det så mycket mer än midsommarstången och sånt som kan te sig idiotiskt, även för en svensk. Det är stor skillnad på sverige nu och för 20 år sen, rent kulturellt osv och den förändringen har väl varit mest till det sämre.

Sedan finns det hembyggden, landsbyggd och trevligt landskap.

Men för all del, Sverige är ju mångkulturellt nu, det bestämde väl mona sahlin för många år sen? Skrota den svenska kulturen och kör en mix av de kulturer som importerats med massinvandringen istället, det är bättre att vi ändrar oss än att det satsas på integration.

Funkar ju bra i Storbrittannien.
Kan inget om mycket
User avatar
Joe_Baker
Posts: 613
Joined: 2006-10-31 17:52:36
Location: 101:sta luftburna, 502 regementet

Post by Joe_Baker »

_JesteR_ wrote:
Joe_Baker wrote: Det ligger något i det....

Sverige har ändå inte mycket historiskt(triumfer osv.) att fira.
Och inte mycket att vara stolt över, snarare många saker att skämmas för.
Vikingarna FTW! Karl X Gustav FTW!
Ja, och dem endast. ::)

Så då skulle man i så fall upprätta dagar för dem(t.ex. vikingens dag), som det är i andra kulturer.
"Bunch of slack-jawed faggots around here."

My preasures: AMD X2 3800+ 2.0ghz(65W), MSI K9N NEO-F 550, Corsair 667mhz 2048MB,GeForce NX7800GT, NorthQ 400W ATX2.0, 250GB Samsung Spin Point.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Bad_and_ugly wrote:Alltså, jag sa det där mest på skoj, för att vara lite överdrivet politiskt korrekt, intressant reaktion dock för det verkar som vi svenskar inte har särskillt mycket till övers för Sverige som nation. Jag antar att det är den politiskt korrekta inskolningen som gjort det så och att man till viss del avskräcks att se positivt till nationen och svenska kulturen då nynazister och rasister vill roffa åt sig det.
Masspykosen vi kallar för nationalism frodas i stater som är i krig eller i kriser, Sverige har det gått ganska bra för dom sista hundra åren och vi har därför passivt nästan utrotat cancesvulsten.

Nationalism är en del av ens identitet och därför så manifesteras det mest här i Sverige hos vilsna ungdomar som desperat söker efter en identitet att kalla sin egen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Dissident wrote:Vårt historiska värv och vår rasliga överhöghet.
Nej men allvarligt... (Och nu är jag allvarlig.)

Jag kan förstå att man var stolta eller i alla fall upplevde en känsla av storhet som väl ligger ganska nära stolthet i Kina på 1000-talet, i Storbritannien på 1800-talet osv. Men vad har vi för kvaliteter som ställer oss över andra länder? Jag kan inte se mycket som Sverige har bidragit med som varit bestående, utan snarare mer sådant har upprätthållit lyckan för individen för tillfället - när man ställer frågan som jag gjorde brukar man anföra just saker som en "yttrandefrihet" som ändå är så begränsad att andra länder är långt före och att vi har en "allemansrätt" och ett "solidariskt folkhem". Man brukar med andra ord vara stolta över saker som att Sverige inte har slagit andra länder på över 400 år och därmed är ett snällt eller - ännu värre - "civiliserat" land. Jag kan inte vara stolt över en sådan sak, för mig är Sverige bara en blek och medioker kopia av först Frankrike, sedan Tyskland och nu USA. (Glöm förresten islam.)
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

staretsen wrote:
Dissident wrote:Vårt historiska värv och vår rasliga överhöghet.
Nej men allvarligt... (Och nu är jag allvarlig.)

Jag kan förstå att man var stolta eller i alla fall upplevde en känsla av storhet som väl ligger ganska nära stolthet i Kina på 1000-talet, i Storbritannien på 1800-talet osv. Men vad har vi för kvaliteter som ställer oss över andra länder? Jag kan inte se mycket som Sverige har bidragit med som varit bestående, utan snarare mer sådant har upprätthållit lyckan för individen för tillfället - när man ställer frågan som jag gjorde brukar man anföra just saker som en "yttrandefrihet" som ändå är så begränsad att andra länder är långt före och att vi har en "allemansrätt" och ett "solidariskt folkhem". Man brukar med andra ord vara stolta över saker som att Sverige inte har slagit andra länder på över 400 år och därmed är ett snällt eller - ännu värre - "civiliserat" land. Jag kan inte vara stolt över en sådan sak, för mig är Sverige bara en blek och medioker kopia av först Frankrike, sedan Tyskland och nu USA. (Glöm förresten islam.)
Behöver en nationalist verkligen vara stolt över något i presens? De är mer ett tecken på att de vill framnå förändring, att jämra sig över hur illa det är nu. Som jag skrev tidigare, att bära svenska flaggan är stort snedsteg. Att vara svensk på det sättet som Fredrik Lindström gått igenom i sina sju episoder är verkligen inget att vara stolt över i en nationalist ögon.
Alltså: de kan mycket väl vara stolta över Sveriges dåtid, inte nutid.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Men vad är poängen med att kalla sig nationalist om man inte är stolt över något som finns i landet utan bara vill uppnå förändring? Är man inte bara en vanlig agitator då? Jag vill också förändra kulturen men jag klär det väl inte i sådana ord för det.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

om det är något man ska va stolt över tycker jag det är hur bra vårat samhälle fungerar idag.
att vi inte var med i andra världskriget kan vi också va stålta över.
att alla får gå i skolan och våran sjukvård kan vi va stålta över också.


vikingarna är ju gamla så det är väl inte direkt så mycket o skryta över =/
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Dissident, hoppas du skämtade med "raslig överhöghet".
Rasen spelar ingen roll för en nationalist, utan folket.

En nationalist vill i första hand se sitt land innehålla enbart dess folk.
De är inte på något sätt emot andra länder utan vill bara värna om sitt land och dess framtid.
Stolthet är en stor del av Nationalismen, eller en strävan efter att kunna bli stolta över det.

Och bara för att Sverige som många säger inte gjort enorma världsliga framsteg eller vunnit stora krig på sistone så finns det ingen anledning att inte vara stolt.
Vi har det bra, är ett av världens rikaste länder (per invånare) och har mycket storartad historia att se tillbaka till..

Så jag skulle vilja säga att jag är stolt över landet, kanske inte allt, såsom nuvarande regering och så vidare, men landet i helhet.
Sen får väl de som vill skämmas men det är ju bara jobbigt för dem själva.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

d4kanale wrote: ...och har mycket storartad historia att se tillbaka till.
Det där kan man ju tvista om.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

d4kanale wrote:Vi har det bra, är ett av världens rikaste länder (per invånare)
Feta Ohioamerikaner hör till de mest välbeställda människorna i världen. De skapar till skillnad från Mayaindianerna ingenting som eftervärlden kommer komma ihåg dem för men de har en fin bil och är säkert lyckliga framför TV:n. De är dessutom mycket stolta över sitt land.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

staretsen wrote:
d4kanale wrote:Vi har det bra, är ett av världens rikaste länder (per invånare)
Feta Ohioamerikaner hör till de mest välbeställda människorna i världen. De skapar till skillnad från Mayaindianerna ingenting som eftervärlden kommer komma ihåg dem för men de har en fin bil och är säkert lyckliga framför TV:n. De är dessutom mycket stolta över sitt land.
Förutom ett par av dem, som för ett gäng år sedan uppfann flygplanet.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

nem wrote:Förutom ett par av dem, som för ett gäng år sedan uppfann flygplanet.
Ja, men när dagens Ohioamerikan tittar på TV så höll de på med cyklar.
Life's a joke, yuk it up.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

staretsen wrote:
nem wrote:Förutom ett par av dem, som för ett gäng år sedan uppfann flygplanet.
Ja, men när dagens Ohioamerikan tittar på TV så höll de på med cyklar.
Inget fel med TV väl? Håller folk i schack medans religionen försvinner.
Sen är det väl mer patriotism än nationalism i USA ?
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

nem wrote:Sensmoralen är snarare att man inte bör lita på föreläsare från Chalmers.
Det är väl fullt möjligt att han har fått riktlinjer eller blivit felinformerad.
Jag hade faktiskt inte varit förvånad om det hade skapats någon lag som gjorde att lärare inte fick visa nationalistiska symboler så rädda som vi är för rasism.

Kul att se de andra förslagen på flaggor i tråden, fast vi har ingen med köttbullar på ;)
Känns lite löjligt att vi inte ska kunna flagga utan att någon blir livrädd, spelar ju ingen roll varifrån man kommer, borde vara fritt fram att flagga på.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Japp, märkligt att människor blir så skrämda och illa till mods av att se svenska flaggan så att den måste censureras.. Eller är det inte bara enstaka moralmorsor eller personer från AFA som reagerar?

Att invandrare skulle ta illa upp av att se svenska flaggan har jag svårt att tänka mig, annat än när nynazister springer viftandes med den och häver ur sig slagordsramsor. Tyvärr är det ju de bilderna som syns i TV och tidningar..
Kan inget om mycket
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Bad_and_ugly wrote:Skrota den svenska kulturen och kör en mix av de kulturer som importerats med massinvandringen istället
Det där va fan det värsta jag hört!! :[
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Bad_and_ugly wrote:Skrota den svenska kulturen och kör en mix av de kulturer som importerats med massinvandringen istället
Och hur skulle det se ut då?
Pizza på jultallriken och ingen julskinka?
Fy fan!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Ärligt talat, hur kul är julmat?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Big_Bird wrote:Ärligt talat, hur kul är julmat?
Jag påstår inte att den är kul utan tradition ;D
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Så om det vore tradition att ha sandpapper i näven när du masturberade så skulle du förespråka det med? ;D
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:Så om det vore tradition att ha sandpapper i näven när du masturberade så skulle du förespråka det med? ;D
Nej, det skulle bara vara kul.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Big_Bird wrote:Så om det vore tradition att ha sandpapper i näven när du masturberade så skulle du förespråka det med? ;D
Så om du håller kuken med högerhanden och sandpappret med vänstern...vad tänker du egentligen använda sandpappret till :P
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Mr Einstein wrote:
Big_Bird wrote:Så om det vore tradition att ha sandpapper i näven när du masturberade så skulle du förespråka det med? ;D
Så om du håller kuken med högerhanden och sandpappret med vänstern...vad tänker du egentligen använda sandpappret till :P
Du klarar av att runka med bara en hand? Du vet att man kan köpa piller på internet som åtgärdar det tillståndet va? I alla fall om man ska tro min inbox...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Big_Bird wrote:Ärligt talat, hur kul är julmat?
Inte kul, men gott
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
Post Reply