Den absolut sämsta film ni någonsin sett?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Den absolut sämsta film ni någonsin sett?

Post by Big_Bird »

Jag hittade en gammal filmrecension jag skrev på ett forum och började minnas filmen. Var bara tvungen att delge er den här skräprullen eftersom den nästa är klassiskt dålig.

Vad är den sämsta film folk här någonsin sett? (Bidrag gärna med lite motiveringar, bara en filmtitel är rätt så lamt)

OBS! den här texten är totalt okorrad och hastigt skriven... bered er på fel och buggar.
Deadly Terror 0

Ja så har man då sett den sämsta film man någonsin kommer att se.
Den film som man helt enkelt kan ta och frångå de heliga principerna och sätta betyget 0 (noll, nil, zilch, zip, zero, nada, rien, absolutely motherfuckin´ nothing) på.


Det här var en film som var så banal på alla sätt och vis och som hade en så värdelös plot att det är slöseri med digitala enheter att ens skriva om den.
Men jag måste ju motivera mig... så here goes:
Den tvärgalne adressboksmördaren har fått för sig att han skall mörda Terry, och av någon underlig anledning även alla som finns i hennes adressbok. Därför scannar han in hennes adressbok men en scanner i en dataaffär. Sedan går han iväg för att tjäna sina kacklande psykopatpoäng men blir påkörd av en truck fullastad med dynga (nja.. men som filmen är så kan man ju improvisera lite) väl på sjukhuset slår en blixt ner och slungar pyskopatböslets själ ut på det fantastiska "Datanet" *fanfar* där börjar han leva rövare längs telefonledningar och elledningar och allt tänkbart. Och så börjar han med sitt larviga mördande. Han spränger en mikrovågsung (och boostar förmodligen upp dess strålkapacitet med ett par tiopotenser) så den kokar en kille som står på andra sidan köket. Han Får en diskmaskin att gå över i programmläge explodera (för att sedan byta till "die") och grillar en halvpromiskuös barnvakt som just innan, för 37 dollar, visat minimalt med tuttar och BH för de två aptöntiga tonnårskillarna med kläder som i en åttiotals Beastie Boys-video.
Han skickar meddelanden med telefonnätet och lever allsjöns trams.

Om detta inte vore illa nog så kan man inte bestämma sig för om det är en skräckfilm eller en Povel Rammel fars. Scener som när Terry (töntigt namn på en brud) kommer in i datorbutiken och världens mest helyllevävda koftakvinna säger:
"Ja det är ju hemskt att ha förlorat adressboken efter allt som hänt här."
"Vadå?"
"Ja, adressboksmördaren jobbade ju här."
Klipp till Terry som vrider på huvudet men en fånig min.
Klipp till En polis som tittar ut från en lucka och frågar vilket skåp som var mördarens.
Den salige Nils Poppe skulle ha varit stolt över den scenen.

Om ni någonsin har retat er på hur datorer beter sig (rent grafiskt eller bara användningsområdemässigt) i en film så hittar ni alla era favoritklychor i den här stinkande skithögen till kalkon:
Rutor som förklarar exakt vad datorns inre systemprocesser håller på med just nu. Text som skrivs fram med ett tecken i taget och ett käckt knattrande ljud. Idiotisk bergreppsförvirring. (Dödlig terrors definition på e-mail slår till och med Cod Mercurys mest märkliga funderingar kring ämnet med ett par hästkilometer)

Efter att ha fått ur mig lite av den bittraste gallan så kan jag bara säga att vem det än var som skrev manus och regisserade den här, med bibliska mått, katastrofalt dåliga imbecilliteten så har han förvaltat Ed Wood Juniors arv på ett sätt som vi kanske hade önskat oss hade förblivit ogjort.
För att rättvist betygsätta detta skammverk behövs en negativ betygsskalapå DMDB så det får bli betyget NOLL!

Extra lågvatenmärken:

Filmens mest urbota korkade replik: "Jag kallar hennes arsle för ´löken´, för det får en att gråta."
(om en tydligen snygg brud i ett porrdataspel på "datanet")

Gissa förresten hur dom dödar skurken på slutet?
Dom skjuter sönder ett fönster så han sugs iväg av magnetismen i det intilliggande rummet och in i en partikelaccelerator...
Ni kanske förstår vad jag menade om Ed Wood?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
pozz2
Posts: 412
Joined: 2002-03-08 10:38:39
Contact:

Post by pozz2 »

Henry en massmördare
på fodralet står de att denna filmen får hannibal att likna en mysig lekfarbror
detta e kanske sant men filmen liknar en hemma rulle me 2 ner knarkade psykopater som e jävligt uttråkade o springer på stan o mördar o håller på me incest och nekrofilism

skitrulle som borde brännas på offentligt bål på torget eller nåt
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

The Exterminator
User avatar
chaos
Hedersbit
Posts: 287
Joined: 2002-02-19 21:12:56
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chaos »

hmm.. minns inte riktigt vad den hette men typ "the story of Rickey" lr något sånt..

Gillar specielt scenen där han skär upp sin egen buk för att försöka strypa den andra med tarmarna
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

mitt liv skulle nog klassas som den sämsta filmen någonsin... :(
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Stoneman
Posts: 1072
Joined: 2002-03-08 11:16:52
Location: Sollentuna (Stockholm)
Contact:

Post by Stoneman »

Vanilla Sky

Klart mysko film. Det är nog den sämsta jag sett.

Efter det kommer nog The Beach med Leonardo DiCaprio.
Intel P4 2.4B GHz 533 MHz buss | ASUS P4T533-C | 512Mb Kingston PC1066 RDRAM | 3 st 80 Gb, 1 st 60 Gb, 1 st 30 Gb, 1 st 180 Gb | Promise Ultra100TX2 | CL GeForce 4 Ti4600 | LG 52x CD-ROM | Plextor 16/10/40 | XP Pro | Chieftec FullTower | Antec 550 Watt |
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Little Devils: The birth

Den är verkligen skitkasss, och det pinsamma är att det, som väntat, aldrig kom en uppföljare på den, så "The birth" är ju lite onödigt...
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

hmm den lr en av de sämsta filmerna jag kommer ihåg och minns är nån film där typ telefonsladdaran börjar leva och börjar stypa folk sv. hmm kanske itne var det filmen handla om men det hända iaf. skit dålig var den. kommer ej ihåg titlen.
PS: fan vanilla sky var ju bra.. inte super men hlet ok. Sen The beach var ju ingen höjdare men om man jäämför med så mkt skit som man sätt på tv och video osv så är den ju itne ens nära de sämsta filemrna man sätt.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

Grim wrote:Little Devils: The birth

Den är verkligen skitkasss, och det pinsamma är att det, som väntat, aldrig kom en uppföljare på den, så "The birth" är ju lite onödigt...
little devils filmen är det den som handlar om nån som gör små demoner av lera och typ sen ska de döda dem med läsk lr nåt sånt? hmm har ett svagt minne utav det. hmm isf är den oxå riktigt usel
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Corrupt.
Med Ice Cube i huvudrollen...

..eller sett och sett, vi stängde av efter en kvart.
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

scary movie 2... urusel
Nån gammal jackie chan film minns jag var SÅÅÅÅÅÅ dålig...den e dessutom på en dåligt dubbad chinesiska.
Och den absolut dummaste och tråkigaste och mest meningslösa film jag har sett, Legend Of Zu .... nån koreansk film om nåra gudaliknande människor som ska slåss mot andra onda gudar o demoner med jättekonstiga makter och dum handling som är omöjlig att hänga med.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Nån gammal B-skräckis som jag knappt kommer ihåg något av(är väl bara tur det), "handlingen" kretsar iaf kring ett hus ute i ett träsk där det bor en gammal gubbe som har en krokodil i källaren. Kan inte komma på något som var bra med den. Gamla b-skräckisar brukar iaf vara lite roliga ibland, den var inte ens det.

Det är det sämsta jag kan komma på för tillfället.
Lantash
Posts: 486
Joined: 2002-09-08 20:50:19

Post by Lantash »

Åhhh vad hette den nu igen. Det var med Nolte samt Streisand i huvudrollen och handlande om en psykiatriker och hans patient. Släpptes i början av 90-talet.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

kommer ihåg en annan riktigt dålig film. Lr jag tyckte den var rätt äcklig just då men nu när jag tänkler efter så sög den som fan.
Den gick på femman när jag giock typ i trean lr så.
Det handel om en galen psykiatriker som samlar in folk och leker med dem och sen ddar dem. Sen iaf så försöker nån rymma och psykiatrikerna kör i en bil med en metall grej som fälls ut och hugar av huvet på de som försker rymma. Den var jätte knäpp
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Lazr
Posts: 233
Joined: 2002-06-27 0:10:02

Post by Lazr »

PI är en film som jag somnade framför och blev sur på mig själv att jag hyrde...även Signs tyckte jag sög rätt hårt..det var ju ingen riktig action..bara fula monster som inte tålde vatten...jag ville se mer Independence Day aktiga slag utkämpade mot inkräktarna typ...:D
Give me a phatt BEAT!
petter

Post by petter »

PI är bra , däremot är independence day ruggigt dålig.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Egentligen kan man ju inte uttala sig om en film om man inte har sett hela... ;)

En av de sämsta som jag har sett är.. gah! kommer inte ihåg namnet, men det var en rymdparodi med Leslie Nilsen i huvudrollen. Det var något monster med som såg ut att vara gjort av förskolebarn, humorn var så låg att jag log en gång under halva filmen, sedan bestämde vi oss för att aldrig se den igen och bytte kanal. (Här kommer vi till det jag sa tidigare, men jag kunde inte stå ut)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
CJ
Posts: 167
Joined: 2002-03-07 22:44:10
Location: Mölndal

Post by CJ »

tkh wrote:Egentligen kan man ju inte uttala sig om en film om man inte har sett hela... ;)

En av de sämsta som jag har sett är.. gah! kommer inte ihåg namnet, men det var en rymdparodi med Leslie Nilsen i huvudrollen. Det var något monster med som såg ut att vara gjort av förskolebarn, humorn var så låg att jag log en gång under halva filmen, sedan bestämde vi oss för att aldrig se den igen och bytte kanal. (Här kommer vi till det jag sa tidigare, men jag kunde inte stå ut)
Naked Space!
Ruskigt dålig ;D
62.51 | 1 - 0 EQ | Frölunda | 24. ANDERSSON, Niklas | (44. SALO, Sami)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Deadalus wrote:
tkh wrote:en rymdparodi med Leslie Nilsen i huvudrollen. Det var något monster med som såg ut att vara gjort av förskolebarn, humorn var så låg att jag log en gång under halva filmen, sedan bestämde vi oss för att aldrig se den igen och bytte kanal.
Naked Space!
Ruskigt dålig ;D
Så var det! :) Orkade du se hela? :o
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
evilivar
Posts: 55
Joined: 2002-03-18 11:46:37
Location: söderhamn
Contact:

Post by evilivar »

jason X som jag just sett, de andra filmerna om jason var säkert lika usla men man undrar varför dom gör sånna här filmer
jag säger inte att du är dum, det blir bara lite fel när du tänker
User avatar
CJ
Posts: 167
Joined: 2002-03-07 22:44:10
Location: Mölndal

Post by CJ »

tkh wrote:
Deadalus wrote:
tkh wrote:en rymdparodi med Leslie Nilsen i huvudrollen. Det var något monster med som såg ut att vara gjort av förskolebarn, humorn var så låg att jag log en gång under halva filmen, sedan bestämde vi oss för att aldrig se den igen och bytte kanal.
Naked Space!
Ruskigt dålig ;D
Så var det! :) Orkade du se hela? :o
Självklart 8)
62.51 | 1 - 0 EQ | Frölunda | 24. ANDERSSON, Niklas | (44. SALO, Sami)
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Natural Born Killers - större skitfilm får man leta efter. Våld må vara kul men det här är bara för patetiskt.
Last edited by ZUdchu on 2002-10-12 22:11:39, edited 1 time in total.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Deadalus wrote:
tkh wrote:Egentligen kan man ju inte uttala sig om en film om man inte har sett hela... ;)

En av de sämsta som jag har sett är.. gah! kommer inte ihåg namnet, men det var en rymdparodi med Leslie Nilsen i huvudrollen. Det var något monster med som såg ut att vara gjort av förskolebarn, humorn var så låg att jag log en gång under halva filmen, sedan bestämde vi oss för att aldrig se den igen och bytte kanal. (Här kommer vi till det jag sa tidigare, men jag kunde inte stå ut)
Naked Space!
Ruskigt dålig ;D
Bah, varför ska alla klaga på Naked Space?
DEN ÄR BRA!
Kom och gråt i cirkelsågen!!
petter

Post by petter »

jag tror att ZUdminaTor bara flamear då natural born killers är en av dom bästa filmerna som gjorts. (reg.1 directorscut i hyllan)

jag ser det så här när det gäller filmer numera att antigen är det DVD-köp eller så är det inte det. alla skalor har sina fel o brister samt att alla kör med sina egna.
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

ponk4130 wrote:jag tror att ZUdminaTor bara flamear då natural born killers är en av dom bästa filmerna som gjorts. (reg.1 directorscut i hyllan)

jag ser det så här när det gäller filmer numera att antigen är det DVD-köp eller så är det inte det. alla skalor har sina fel o brister samt att alla kör med sina egna.
Nej!
Förstår inte innebörden med filmen, som sagt, våld må vara skoj men tycker den filmen överdriver. Att uttrycka hur folk lider och är rädda tycker inte jag är så där jätteskoj att titta på. Usch, skitfilm!
Kom och gråt i cirkelsågen!!
Locked