ett lite skumt problem

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

ett lite skumt problem

Post by Grim »

helt plötsligt så har IE6 blivit cp...varje gång jag startar datorn och öppnar IE så spelar det ingen roll hur man har ställt in verktygsfältet, små ikoner, vart länkarna ska ligga etc., de återställs hela tiden till inställningar som jag inte vill ha...! typ stora ikoner o.s.v.

nån som vet hur fan man löser det här? det funkar ju inte med att kryssa för "lås verktygsfältet" iaf...jag är förbryllad...
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Jag har också problem med IE.
IE envisas med att ställa om teckenstorleken till antingen Minst eller störst. När den är på minst jag får svårt att läsa texten och med störst ser allt konstigt ut.
Någon som har en lösning?
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
zebulba
Posts: 360
Joined: 2002-03-18 11:58:12
Location: Stockholm,Sweden

Post by zebulba »

hum ett mysko prob som jag har stött på är att när några kunder som jag jobbar åt ändrar storleken på sina skärmar, så försvinner bredden på tex aftonbladets text till 3/4 delar av vad det var innan, detta sker bara när de höjer upplösningen.

tex:

denna rad som är en test rad är lika kort som den rad jag skriver härnere

"bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla" (här ute är det bara vitt)


detta mysko fenomen (att det blir ett vitt fält ute till höger när man höjer upplösningen är det knepigaste jag stött på).
2 olika personer, det ända de har gemensamt är skärmen...kan detta vara anlednigen måntro?
P4 1,6 Ghz AsusP4S333 moderkort, 256 ddr333, Gf2gts 32mb leadtek kort :D.
fisk

Post by fisk »

Stötte på PRECIS samma problem, det sätt jag avhjälpte det med var att avinstallera IE6 och sedan ominstallera det... känns ju jävligt onödigt, men det har tickat på bra sedan dess.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

ok, jag är inne på pyttemjuks hemsida nu och ska ladda ner skiten igen...tack för svar
Post Reply