64bits LAN

LAN, Demoparty och allt som rör området.
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

64bits LAN

Post by Gosman »

Finns det nått intresse av att man skulle skapa ett 64bits LAN? tänkt då på Göteborg som stad. Vad jag vet så finns det utbildade Elektriker- och nätverkssnubbar... och folk som har switchar mm. Kanske skulle nån admin kunna se om man kan få det till en omröstning: "Vill du åka på 64bits LAN i göteborg?" bara en fundering...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Flyttar...
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

En omröstning kanske inte är rätt väg att gå.

Jag kommer antagligen om det blir något, men jag orkar nog inte hjälpa till att anordna. Men visst, kniper det så ställer jag självklart upp.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Vi har haft denna diskuss tidigare, och vad jag minns så kom vi inte fram till något... jag vägrar åka ner till göteborg för ett litet lan bara... jag ska ju till dh och de kostar ju multimum för mig som bor i luleå... jag tycker ett lan längre upp skulle vara passande med typ 100 pers eller liknande... de skrapar man ihop lätt...
D0GG3
Posts: 312
Joined: 2002-03-10 12:29:13
Location: Kalmar
Contact:

Post by D0GG3 »

Altså 200 pers eller mer är ju ett måste om folk från 64 ska åka hela vägen dit. Högre upp är åxå ett måste med tanke på att folk bor överallt i sverige. Det bästa hade vart runt jönköping då det är lite mer "centralare" obs det är inte för min skulle, jag har 20 mil dit, och sen dra på en 500 pers... det hade vart fet me kul ;D
Hade antalet vart så många me så hade massa folk kommit... dock massa folk utanför 64bits. Men Då skulle man kunna införa att alla som har vart medlemmar sen 2 månader innan lanet på 64 bits har företräde =)
Aja teorirer finns alltid.... hade bra alla ;)
Gammal geek
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag har snackat lite med Axman och i hans egenskap av ägare av 64bits så kommer nog hans åskikt att snart att uppkomma i denna tråd efter hans uppmärksammande av tråden.

Btw, jag skulle gärna dra mitt strå till stacken.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Evilghozt: Längre norrut sabbar ju för alla som bor söderut. Ska det bli någonting får det ju bli ganska centralt jämfört med var alla bor. GBG tycker jag låter bra.
hej.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Jag är inte främmande för tanken i vart fall.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

linc wrote:Evilghozt: Längre norrut sabbar ju för alla som bor söderut. Ska det bli någonting får det ju bli ganska centralt jämfört med var alla bor. GBG tycker jag låter bra.
Jag vet, men de är ju ändå skit långt bort om ni ska ha i typ jönköping... och de är ju ganska många från 64bits som är lite norr ifrån. men typ.. de behöver ju inte vara i luleå precis, de kan ju vara typ sundsvall eller liknande. de är ju inte så farligt att betala resan dit i så fall, för de kostar mig 1600kr att åka till jönköping och de vill jag inte betala (förutom när jag ska till DH :P ).
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

EvilGhozt wrote:Jag vet, men de är ju ändå skit långt bort om ni ska ha i typ jönköping... och de är ju ganska många från 64bits som är lite norr ifrån. men typ.. de behöver ju inte vara i luleå precis, de kan ju vara typ sundsvall eller liknande. de är ju inte så farligt att betala resan dit i så fall, för de kostar mig 1600kr att åka till jönköping och de vill jag inte betala (förutom när jag ska till DH :P ).
Jag åker iaf inte längre än till gbg för ett lan, det är tillräckligt långt.
hej.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

linc wrote:
EvilGhozt wrote:Jag vet, men de är ju ändå skit långt bort om ni ska ha i typ jönköping... och de är ju ganska många från 64bits som är lite norr ifrån. men typ.. de behöver ju inte vara i luleå precis, de kan ju vara typ sundsvall eller liknande. de är ju inte så farligt att betala resan dit i så fall, för de kostar mig 1600kr att åka till jönköping och de vill jag inte betala (förutom när jag ska till DH :P ).
Jag åker iaf inte längre än till gbg för ett lan, det är tillräckligt långt.
Sant Göteborg är lagom långt bort. (bor i Götet alltså)

Men ni som "bestämmer" inom vilken tidram snackar vi om? månader? år? eller mer?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

gbg är helt ok för mig. kommer gärna bara det blir lite folk. inget kul att åka till gbg och så är det kanske bara 10 pers.

men jag åker inte på nått innan dh.
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Det är nog tyvärr omöjligt att göra alla nöjda och glada. Om (eller snarare OM) det ska bli något av ett sådant LAN måste vi nog bestämma oss för att göra det i Göteborg (eller dess omnejd) om vi (Jonas & Co.) ska kunna administrera allt. :)

Å andra sidan är det ett gäng som bor i Sundsvall som kanske vill anordna LAN norröver? :)

Alla kan tyvärr inte bli nöjda.
» the empire never ended
User avatar
Johan_vii
Hedersbit
Posts: 217
Joined: 2002-02-17 17:56:11
Location: Matfors - Sweden
Contact:

Post by Johan_vii »

whiz wrote:
Å andra sidan är det ett gäng som bor i Sundsvall som kanske vill anordna LAN norröver? :)
Vi har ju vårat krang varje år i maj/juni :) Men visst kan man väl anordna ett 64bitslan här uppe med, de som är intresserad kan ju alltid snacka med mig.
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Som jag ser det så e det Göteborg som gäller för ett LAN... jag tycker att 50 - 70pers e lagom som ett första LAN... jag tror att det enda problemet är att fixa en lokal för alla.. Om någon har nån idë om lokal så kan ni kanske posta tråden här... även om nån vill va med och arrangera... nån med switchar nån som kan hjälpa till med bord stolar nån som känner nån som vi sponsra eller känner någon? nått?
Last edited by Gosman on 2002-10-15 18:55:35, edited 1 time in total.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

whiz wrote:Det är nog tyvärr omöjligt att göra alla nöjda och glada. Om (eller snarare OM) det ska bli något av ett sådant LAN måste vi nog bestämma oss för att göra det i Göteborg (eller dess omnejd) om vi (Jonas & Co.) ska kunna administrera allt. :)

Å andra sidan är det ett gäng som bor i Sundsvall som kanske vill anordna LAN norröver? :)

Alla kan tyvärr inte bli nöjda.

okey, vilka är de då? och hur stort blir de då?

--
De jag tycker är så dåligt är att de nästan aldrig är lan här, de är bara där nere för att alla där nere bara tänker på sig själv och vill ha lanet utanför dörren så dom slipper betala något själv... men men, de kommer nog inte att bli något här hur som helst, så de är ingen ide att klaga. Jag kan ju fara till Bodenlan 2 gånger om året :)
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Skulle vara kul med ett 64 lan, Jag skulle givitvis komma men helst så skulle det ju vara så att bara 64 medlemmar får komma
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

bor 90% av alla är i gbg
ett sätt är ju att ha flera små lan som ligger sammankopplade så attd det fungerar som ett lan men med folk från flera små lan
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

här följer de frågor jag ser är en början... om det ska bli av dvs.

1, Finns det någon som vill anordra det?

2, Finns det en lokal?

3, Finns det resurser?

4, Finns intresset?

5, När skall det hållas?



1, Jag tror att det finns folk som vill hjälpa till att anordna det...

2, Lokal? är det nån som är lite hemma på det i Göteborgs området?

3, resurser: finns det någon som kanske vill sponsra eller kanske känner nån som vill sponsra...

4, Jepp, jag tror absolut att ddet finns folk som vill LANa ;-)

5, Min idé är under jul lovet... efter julafton då alla fått sina nya datorer?


Kom med idéer.... nån?
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

wz_sgf wrote:Min idé är under jul lovet... efter julafton då alla fått sina nya datorer?
betyder det att jag ska få en ny dator!? wohoo! ;D
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Hej hej, nu har jag kollat upp lite om switcharna.. jag kan fixa switchar till LANet.. så det är inga problem... nu e det en LOKAL som sökes... stor lokal under en helg t.ex! för upp till 100 personer... nån som känner nån? *hoppas* ::)
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

wz_sgf wrote:Hej hej, nu har jag kollat upp lite om switcharna.. jag kan fixa switchar till LANet.. så det är inga problem... nu e det en LOKAL som sökes... stor lokal under en helg t.ex! för upp till 100 personer... nån som känner nån? *hoppas* ::)
Borde gå att fixa någon gympasal i gbg?

Hur gör man med elen då?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Elen går nog att fixa på nått vänster... vi får la hoppas att "Fireman" kommer han va ju elektriker... ;D
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

zinko wrote:Borde gå att fixa någon gympasal i gbg?

Hur gör man med elen då?
Det jobbiga med gympasalar är att man får fixa bord & stolar själv. :-/
hej.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

linc wrote:
zinko wrote:Borde gå att fixa någon gympasal i gbg?

Hur gör man med elen då?
Det jobbiga med gympasalar är att man får fixa bord & stolar själv. :-/
Jo det är sant men vad finns det för bra altenativ?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Post Reply