För er som tror att vi ljuger

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Skywalker[TSG]
Posts: 227
Joined: 2002-03-08 2:11:37
Location: stockholm
Contact:

För er som tror att vi ljuger

Post by Skywalker[TSG] »

Många tror att vi nationella ljuger när vi säger att andelen invandrare som begår brott är högre än för svenskar.

Kolla gärna här

http://www.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html

skriven av Mr kommunist herr guillou själv.

"Men rent faktiskt så förhåller det sig alltså så att risken att en invandrare skall begå brott är ungefär dubbelt så stor som att en svensk skall begå brott. Låt oss säga att 88 procent av alla invandrare är laglydiga och 94 procent av alla svenskar; med brott menas då inte felparkering . Men statistiskt är risken att en invandrare skall begå brott större än att en svensk skall göra det och det är detta förhållande som har förändrats under de senast 25 åren."


Kan ju lägga till att inom de 94% som är svenskar så ingår också en drös med invandrare vilket gör att delen av "riktiga" svenskar i den gruppen minskar.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag har inte sett så många som förnekat statistiken här, tvärtom. Däremot kunde du ha nytta av att läsa hela artikeln.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ok, det finns invandrare som kommer hit för att begå brott, andra som har svårt att leva på bidragen och därför begår brott, detta är ingen anledning att sluta ta emot invandrare, det är ju trots allt 84% som uppför sig fint :)

Jag skulle däremot inte vara förvånad om polisen bestämmde sig för att titta mer på invandrare än på "svenskar", det är ju enbart logiskt att man kollar mer på dom grupper som statistiskt begår fler brott.

Ang. begreppet invandrare, efter hur många generationer anses man inte längre vara invandrare? anledningen till denna fråga är att alla människor i sverige har kommit hit som invandrare efter att landet var täckt av is för ett antal tio tusen år sen.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

Fakta som enbart pekar på att invandrare får det allt sämre ställt i det svenska samhället och att klyftorna ökar. :(

Vilket f.ö. är författarens poäng med hela artikeln .... !!! ::)

Snacka om att rycka fakta ur sitt sammanhang för att bevisa sin sak ... ::) ::)

Förresten, vilka är "vi nationella" och "riktiga svenskar"???? :P
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Skywalker, det var en väldigt dålig artikel ifall du vill söka stöd för dina nationalistiska åsikter. Jag har läst hela artikeln nu, och det hela handlar bara om att den svenska integrationen har misslyckats. Ifall invandrarna hade kommit in i samhället och inte utsatts för diskriminering hade en stor del av brottslingarna varit laglydiga, produktiva svenska medborgare istället för pundar-araber på kumla. Det är de misslyckade, underklassen som begår brotten. Det hade fortfarande varit underklassen som begått brotten, även om den bestått av skåningar istället för invandrare.

Och jag vet fortfarande att ni ljuger. Varför har just det här forumet blivit en samlingspunkt för främlingsfientliga åsikter? Förstår inte riktigt det.


Jag är inte rasist, jag värnar bara om den svenska kulturen. Även om jag vill ha ut alla invandrare.
Dölj det inte, säg vad ni är. Använd rasist istället för nationalist-meseriet.
tobad
Posts: 161
Joined: 2002-03-08 15:34:55
Location: Göteborg
Contact:

Post by tobad »

för att ni ska få ett verklighetsbegrepp om detta så ta och titta på programet efterlyst.

i vartenda program beskrivs alla (förutom ett par) såhär:

mörk, pratar med brytning etc.


tror det säger det mesta!

tack o hej
"Om man blir som man umgås måste ju jag vara underbar!"
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

tobad wrote:för att ni ska få ett verklighetsbegrepp om detta så ta och titta på programet efterlyst.

i vartenda program beskrivs alla (förutom ett par) såhär:

mörk, pratar med brytning etc.


tror det säger det mesta!

tack o hej
Men varför kollar du på ett sånt program? Du kan knappast grunda dina åsikter på ett program som går på tv3(!) Och jag vet att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken. Kan det ha något samband med att de är överrepresenterade bland de arbetslösa? Och även de som lever under existensminimum?
User avatar
Skywalker[TSG]
Posts: 227
Joined: 2002-03-08 2:11:37
Location: stockholm
Contact:

Post by Skywalker[TSG] »

real_Escobar wrote:
tobad wrote:för att ni ska få ett verklighetsbegrepp om detta så ta och titta på programet efterlyst.

i vartenda program beskrivs alla (förutom ett par) såhär:

mörk, pratar med brytning etc.


tror det säger det mesta!

tack o hej
Men varför kollar du på ett sånt program? Du kan knappast grunda dina åsikter på ett program som går på tv3(!) Och jag vet att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken. Kan det ha något samband med att de är överrepresenterade bland de arbetslösa? Och även de som lever under existensminimum?
Dom skulle inte vara det om vi skötte politiken bättre
vi nationella vill inte helt stänga sverige ! vi vill bara inte ha hit dom som inte sköter sig.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Skywalker[TSG] wrote:vi nationella vill inte helt stänga sverige ! vi vill bara inte ha hit dom som inte sköter sig.
är det verkligen bara "ni nationella" som inte vill det?
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Grim wrote:
Skywalker[TSG] wrote:vi nationella vill inte helt stänga sverige ! vi vill bara inte ha hit dom som inte sköter sig.
är det verkligen bara "ni nationella" som inte vill det?
Det är dom som står för det...
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Bry om det är invandrare som gör brotten, det som jag är arg över är att över 80% av alla som avsitter straff i sverige aldrig lär sig och alltid åker in och ut... Och inte fan blir rättssystemet bättre, dom bara låter det händer och sätter inte ett maxstraff efter 3 ggr eller liknande. Och då spelar det ingen roll om det är en invandrare eller "riktig svensk" som är den fällda, då är det är det en brottsling
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Jaja, den dagen nån här lyssnar e väl när han/hon ligger knivstucken på gatan rånad på sin mobil av nåt kosovogäng... :(
tobad
Posts: 161
Joined: 2002-03-08 15:34:55
Location: Göteborg
Contact:

Post by tobad »

real_Escobar:

Självklart inte! Det är bara ett extremt bra exempel!

Spelar det någon som helst roll att dom är arbetslösa? Ger det dom någon slags rätt att begå brott? Och vadå lever under existensminimum?!

Dom har det så mkt bättre i Sverige att dom inte vill åka hem!

Gratis bostad, alla möjliga bidrag, sedan dom som jobbar svart dessutom.

Visst visst innan ngn börjar tjata så är inte alla sådana... Men majoriteten!

real_Escobar får jag fråga i vilken stad du bor?
"Om man blir som man umgås måste ju jag vara underbar!"
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag gillar inte när folk börjar prata om "dom" och "vi", det skapar i sig en klyfta. Det här är inte bara politikernas problem, det är vårat problem också! Sedan så verkar ni inte förstå att fattigdom och brottslighet ofta hör ihop. Desto sämre ekonomiskt ställt man har det, desto mer lockande är det att göra brott.

Jag blir väldigt orolig när skywalker börjar snacka om "riktiga" svenskar, vem fan har rätt att avgöra vem som är riktig svensk eller inte?!?!?! idag har du just gett "ni nationella" ett ännu sämre rykte än va ni hade innan :P

Aja, om det är vad du vill syssla med så varsågod.[/quote]
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

Största delen av allt detta är bara för att integrationen har gått rent ut sagt åt helvete.
Jag fattar inte vad som är så svårt att fatta med det?
Dessutom är de flesta invandrare FLYKTINGAR... det innebär att dom antagligen har bott i krig eller politisk oro i sina länder. Det gör också att de flesta är ganska vana till mer eller mindre kaos.
Och genom att sätta alla invandrare tillsammans i en förort så ser dom inte så stor skillnad från sina egna länder. Dom fortsätter sina liv precis som dom hade det förut.

Tack vare detta så får unga invandrares föräldrar också sämre jobb/lön. Sedan ser de på "normala svenssons" i skolan, som av någon anledning har det mycket bättre. De blir mer och mer avundsjuka, och bildar gäng och går runt o slår ner svennar och begår brott.

Då kommer 2 sorters "svenskar" in i bilden. De som drar alla invandrare över en kamm, och anser att "det är deras kultur att vara sådana"... dessa svenskar vill ha ut invandrarna, men vill oftast inte göra något åt saken för att inte kallas för rasist.
Sen, de som tycker sig vara medvetna om att sverige har misslyckats med integrationen, och "förstår" invandrare och tycker till och med synd om dem och tycker att invandrare bara är bra för sverige. Dessa brukar ofta neka existensen av olika raser här i världen.. (trots att dom själva ser uppenbara fysiska skillnader hos olika folkgrupper)

hehehe.... både invandrare och svenskar tar motsatt grupp över en o samma kamm. Det finns lika många "undantagspersoner" hos båda grupperna och det är just undantagspersonerna som lever i ganska bra harmoni med varandra. Otur är det att dom som inte är undantag, gör så mycket uppror att dom tar åt sig all uppmärksamhet
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Den_Onda_Apan wrote:UTVISA DOM!!!
Varför importera mer skit när vi har tillräckligt med problem?

Jag håller med Apan att de som begår brott har inget här att göra och skall utvisas samma som att svenskar som begår brott skall det fan inte daltas med..

Har polisen inga resurser blir det pannkaka :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Phobics bror
Posts: 6
Joined: 2002-10-17 0:35:57
Location: Lund
Contact:

Post by Phobics bror »

Såg Kalla fakta för ett tag sedan och det handlade om invandrare som utbildat sig i Sverige till tandläkare, apotekare o.s.v. Dessa akademiker fick trots att sin svenska universitets/högskole utbildning inga jobb i Sverige. De immigrerade därför till England där de fick välbetalda jobb med en gång... Inte vidare ekonomiskt för Sverige, när vi bekostar deras utbildning för att sedan inte låte dem betala tillbaka genom att arbeta. I alla fall tycker jag efter att ha sett denna dokumentär att det inte är konstigt om det förekommer en viss cynism och känsla av utanförskap hos dagens nya svenskar och deras barn, som kan leda till en högre frekvens av brottslighet.

Det skulle dock vara intressant att göra en jämförelse mellan invandrare och en grupp "äkta" svenskar, de nationellas stormtrupper skinnskallarna. Dessa har i likhet med invandrarna antagligen (har ingen statistik att hänvisa till) högre arbetslöshets tal än genomsnitts svensken. Det är heller inte ovanligt att dessa har socialbidrag, många bor i arbetarklassområden o.s.v. Detta stämmer ju inte in på alla skinnskallar men inte heller på alla invandrare så en jämförelse är väl inte helt omöjlig. Det som är av intresse är då hur stor andel av dessa "äkta" svenskar som har begått brott. Jag skulle inte bli förvånad om det var mer än 12% i alla fall.
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

tobad wrote:real_Escobar:
Dom har det så mkt bättre i Sverige att dom inte vill åka hem!
Gratis bostad, alla möjliga bidrag, sedan dom som jobbar svart dessutom.
Visst visst innan ngn börjar tjata så är inte alla sådana... Men majoriteten!
Så därför är det OK att hata invandrare??!!!
För att en majoritet, OCH INTE ALLA, begår brott??!!
Du borde slå upp ordet rasism och försöka tänka varför det är så att fler invandrare begår brott istället för att dra förhastade slutsatser.... :[
User avatar
chaos
Hedersbit
Posts: 287
Joined: 2002-02-19 21:12:56
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chaos »

varför inte göra något åt det istället för att tjaffsa om vems fel det är?
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Det finns säkert förklaringar till varför man tittar mer noggrant på an zigenar tant än en "Britta" i in tex ICA affär. Och svaret är relativt enkelt: De har blivit stämplade för att det har hänt åtskilliga gånger att en zigenare snattar jämfört med Britta som är hyper-hysteriskt rädd för minsta lagbrott. Zigenare klingar inte bra i många öron...

Hur som helst så gäller det nästan samma sak för invandrare, mest pga att det är en sån stor grupp av olika under-grupper av folk och typer av invandrare. Det är inte mer än rätt att man verkligen har rätten att kunna se ner på en grupp som har blivit stämplad mer benägen att begå brott.

Det är vad jag tycker iaf, även om jag inte ser högre på vanliga svenskar utan att känna individen. Det finns många som behandlas orättvist, men vad ska man göra?
Last edited by Ramza on 2002-10-27 18:39:51, edited 2 times in total.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Vissa flyktingar/invandrare har det 1000 ggr bättre i svenska fängelsen än där dom kommer ifrån...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

En kul detalj att notera är ju att även bland dom som är aktiva i främlingsfientliga grupper är andelen brottslingar över genomsnittet, antagligen högre än andelen av invandrarna, sug på den.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Phobics bror
Posts: 6
Joined: 2002-10-17 0:35:57
Location: Lund
Contact:

Post by Phobics bror »

Fireman, det var ju ett lite mer kortfattat sätt att skriva det jag försökte få fram. Att jag alltid skall krångla till allt ;D

Man kanske borde ta och slänga ut alla brottslingar, då hade man ju blivit av med många rasister också, vilket jag inte tror Sverige skulle lida så mycket av, i alla fall inte jag. Vem vet, kanske kan rasisterna immigrera till ett land som inte tar emot invandrare. ::) Såg ett ljushuvud till skinnskalle som utryckte ett sådant önskemål i tv för länge sedan. ;D
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Om vi räknar till antalet politiker dömda för grova brott, så ligger Nationaldemokraterna i den absoluta toppen av de svenska partierna, tätt följda av Sverigedemokraterna.

Innan de "nationella" (vilket oerhört töntigt begrepp för övrigt) börjar kaxa sig och tala om att deportera kriminella invandrare så borde de ta kvasten och sopa framför egen dörr. Den dagen ingen dömd brottsling återfinns på partiernas riksdagslistor så skall jag börja lyssna på deras argument innan jag förkastar dem.

God natt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Nu kommer jag att säga något som gör många säkert upprörda.
men kom inte hit om ni inte kan uppföra er,
själv så har jag inte gjort något brott o tänker inte göra det heller, så jag förstår inte varför någon annan ska göra det heller. tycker det är patetiskt o dumdristigt när man håller på att förstöra för andra, våldtäkt, inbrott, stöld m.m..... vansinnigt..... (Detta gäller alla förstås)
men allvarligt till er invandrare som lever för att stjäla stick härifrån vill inte ha er här inte er andra heller som håller på med liknande saker.
om man inte kan respektera lagen, när man kommer hit åk någon annanstans där lagen är på något annat vis......
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
Post Reply