Ang. Chassigalleri

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Ang. Chassigalleri

Post by poller »

Tänkte att vi kanske ville ha något ställa att diskutera våra fina chassin som vi (förhoppningsvis) har slängt upp bilder på.

Jag gillar Illuwatars burk, den är ren. Gussoh är också väldigt söt, jag har ju sett den irl. :) Ska smeka fluffys burk på dh och se om den är något att ha.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Blev mkt inspirerad av Fredriks LAN-burk och hade en sådan verktygslåda liggande, likadan som Fredriks men lite mindre, mitt EPoX 8kha+ passar perfekt :D

Så nu ska det börjas moddas - givetvis så slänger jag upp bilder när jag är färdig :)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

zinko wrote:Blev mkt inspirerad av Fredriks LAN-burk och hade en sådan verktygslåda liggande, likadan som Fredriks men lite mindre, mitt EPoX 8kha+ passar perfekt :D

Så nu ska det börjas moddas - givetvis så slänger jag upp bilder när jag är färdig :)
Jää, vilket flyt.

Jag har lite planer på en modd jag tänkte kalla för "twin case", en väska med datorn (som det är nu) och en väska med vattentank, pump, radiator etc. Sen 2 slangar mellan med lite söta kontakter.

Vi får se hur det blir med det. :)

Sen har jag planer på att byta ut väskan (igen, är på nummer 2 nu) mot en lite "bättre" och stabilare. Fast dom kostar lite mer än ~200 som den här gör. :P
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Wow... Illuwatars modd är style, dock lite för många prylar som är specialbyggda för moddning (LCD, termometer, genomskinliga fläktar) för att jag ska tycka den är perfekt :)

Men en eloge för att det är redigt snyggt, hoppas den lyckas fortsätta vara så snygg när du får i CDläsare och liknande.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Fireman wrote:Men en eloge för att det är redigt snyggt, hoppas den lyckas fortsätta vara så snygg när du får i CDläsare och liknande.
CD-läsaren är redan på plats när bliden togs - översta 5.25"-platsen sitter den på. Stealthmoddad förstås (fick tipset här på 64bits.se).

LCD'n köpte jag för många år sedan, långt innan Lian-Li över huvud taget fanns i Sverige. Front och ram fixade jag själv utifrån det som fanns hemma.

Dessutom finns den en inbyggd USB-hub som går till kontakterna på fronten (sitter bakom LCDn).
Post Reply