WinXP Infinite Loop MM.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
RiLLE
Posts: 4
Joined: 2002-03-20 15:45:44
Contact:

WinXP Infinite Loop MM.

Post by RiLLE »

Hej,

Har kört XP nu ett par veckor. Men nu så börjar det strula lite. Vet inte om ni tagit upp detta innan, men när jag spelar så fryser datorn efter ett tag och en blåskärm dyker upp "Infinite Loop in Nv4.dll".

Lätt att räkna ut att det har med Nvidia Driversen att göra. Jag kör 23.12, alltså de certifierade av Microsoft driversen. Då tycker man ju det borde fungera. Såg att det kommit nya Nividia 28.32. Har inte testat dessa ännu.

Egentligen kanske man skulle gå tillbaka till ME igen, för det känns ibland som XP inte är redigt klart. Men ME känns ganska så ute. Visst allting fungerar väl under ME, men tekniken är ju gammal.

En sak till som jag märkt i XP. Det är att det är segt som satan ibland när man kopierar lite större filer och försöker göra saker i bakgrunden. Jag har ju 512Mb ram, det borde vel räcka. Inte ens under ME är det så segt. Eller var det det? :-)

Vill gärna ha ett bra spel och surf OS, eftersom jag kör mina tyngre program på en win2000 maskin bredvid.

Jaja, detta var bara lite funderingar.. Kommentera gärna.

/RiLLE
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Ska bara säga att Nvidia hänvisar att dessa Loop felen ligger i grunden hos Xp systemet. kortfattat det är Xp som är grunden till att dessa fel uppstår.
det man kan göra är ju att fixa hem alla uppdateringar till sakerna man har. nvidia drivare uppdateringar till systmet. ljudkort m.m via4-1 drivarna m.m
ska tillägga att datorn kan bli ostabil av många små program m.m
det ha jag fått erfara många gånger.

använder själv Win98se och WinXp Pro
jag börjar bli ganska less på alla dessa operativ system ändå.
men visst jag skulle ändå inte klara mig utan dom..
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det är svårt att säga vad kraschen kan ha berott på, men Infinite Loop är inget specifikt fel i sig utan bara ett felmeddelande som visar att något gick snett. Vad som gjorde systemet stabilt går inte att säga utifrån det.

Tycks hårddiskhantering dra mycket processorkraft så kanske inte DMA är aktiverat. Se i enhetshanteraren och under styrkort för att se om det finns någon information om det där. Det brukar det göra.
Post Reply