tjuveri

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

tjuveri

Post by Mitra »

ussh idag hände något tråkigt.
jag hade ett moderkort och en cpu (+ ett ljudkort som han skulle få utav mig) som jag fått låna av min polare. visserlign fungerar itne grejerna överhuvudtaget de var paj alltså. men iaf han vill ha tillbaka grejerna eftersom han kudne göra en nyckelring utav cpun och lite annat smått och gott. så gick jag till skolan vid 11.20 tiden eftersom jag ahde sovmorgon. jag sulle då äta lunch och hängde av mig alla grejer vid ingågn. påsen med grejerna i. över det hängde jag min väska och över det hängde jag min jacka(plus jag ahde plånbok i väskan med 70kr+ i). när jag ätit färdigt och skulle ta grejerna så var påsen stulen. allt annat var kvar.
alltså jag ahr ju hört talas om att folk blir rånade och bestulna i skolan men har aldrig riktigt tänk på det till det hände mig. det värsta var ju att det itne var mina grjer hellet. visserligen fungerade inte grejerna men ändå. jajaj får la ordna upp det hela med polaren först sen vet jag itne vad man ska göra. jajaj tycker det är tråkigt att det är så här att folk stjäl från varandra osv.
jajja från och med nu får man vara mer försiktigt med var man ställer sina grejer.
vile bara dela med mig utav min sorg
varför 100% när 60% duger mer än väl?
petter

Post by petter »

det var en jäkel som stal min parkeringsplats idag :(
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Folk som snor eller köper snott medvetet är allmänt sjuka.

...
Guest

Post by Guest »

Fluffy wrote:Folk som snor eller köper snott medvetet är allmänt sjuka.

...
där slog du huvudet på spiken Fluffy :)
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Synd att sånt ska hända, det är problem med sånt på vår skola med, men då mest i omklädningsrummen till gympan... min bror blev av med en jacka och flera jag känner har blivit av med pengar. En gång stog det en jävel och rotade i min väska när jag kom in. Fan vad rädd an blev när jag undra va fan han höll på med ;)
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Vad skall man då kalla de som köper stulet och förfasar sig över kriminella på samma gång? Det tycks finnas gott om så'na. ::)
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

t3o wrote:Synd att sånt ska hända, det är problem med sånt på vår skola med, men då mest i omklädningsrummen till gympan... min bror blev av med en jacka och flera jag känner har blivit av med pengar. En gång stog det en jävel och rotade i min väska när jag kom in. Fan vad rädd an blev när jag undra va fan han höll på med ;)
Min polare vart av med sin MD i omklädningsrummet när jag gick på högstadiet...mycket trist...
(detta var på den tiden då Sonys MZ-R30 kostade ~4-5000)
apapap
Posts: 510
Joined: 2002-03-08 16:42:11

Post by apapap »

Jag avskyr oärliga människor jag fattar inte hur fan man kan göra nått sånt. Dom borde fan tänka hur det skulle kännas för dem själva om de blev bestulna.
.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

En farbror till mig hade 2 trasiga videobandspelare av nyare modell i en väska som han ställde vid en bänk på järnvägsstationen, den blev stulen fast han höll sig inom 10 meter från den...

Det skulle dock ha varit kul att se tjuven försöka få videobandspelarna att fungera
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
fisk

Post by fisk »

Det luktar dubbelmoral i den här tråden... *sniff sniff* ... mycket starkt dessutom, vet inte vem eller vilka, men doften är där.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

fisk wrote:Det luktar dubbelmoral i den här tråden... *sniff sniff* ... mycket starkt dessutom, vet inte vem eller vilka, men doften är där.
Fisk luktar, det vet ju alla :)

Nee, alla har väl snattat nån gång i sitt liv, och frånsett piratkopiering så har vi nog inte alltförmånga brottslingar på forumet
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Åtminstonne jag har aldrig stulit någon annans saker. Dock har jag blivit bestulen på en del saker. Bland annat, parfym, plånbok (har inte haft plånbok sen dess), deo (vem snor någon annans deo?!), pengar m.m. Men det är väl sånt man får leva med, rötägg kommer ju alltid att finnas.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Fireman wrote:
fisk wrote:Det luktar dubbelmoral i den här tråden... *sniff sniff* ... mycket starkt dessutom, vet inte vem eller vilka, men doften är där.
Fisk luktar, det vet ju alla :)

Nee, alla har väl snattat nån gång i sitt liv, och frånsett piratkopiering så har vi nog inte alltförmånga brottslingar på forumet
Tror inte att alla, eller ens de allra flesta har snattat. Har aldrig gjort det själv och känner få som gjort det. Bara faktumet att det skulle vara oerhört pinsamt att åka dit för en sån grej.. nä tack...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Guest

Post by Guest »

ballkula wrote:
Fireman wrote:
fisk wrote:Det luktar dubbelmoral i den här tråden... *sniff sniff* ... mycket starkt dessutom, vet inte vem eller vilka, men doften är där.
Fisk luktar, det vet ju alla :)

Nee, alla har väl snattat nån gång i sitt liv, och frånsett piratkopiering så har vi nog inte alltförmånga brottslingar på forumet
Tror inte att alla, eller ens de allra flesta har snattat. Har aldrig gjort det själv och känner få som gjort det. Bara faktumet att det skulle vara oerhört pinsamt att åka dit för en sån grej.. nä tack...

Känner ingen som har snattat och har inte gjort det själv :)
User avatar
3L1T
Posts: 94
Joined: 2002-04-14 10:35:32
Contact:

Post by 3L1T »

HAALOJA!
Du kan ju inte bara lägga det sådär ju!
Jag tycker du ska köpa nya grojor till killen!
Tänk om sakerna hade funkat, o du hade gjort lia dant typ...

Ganska synd om kille (mer) om grajorna har pajjat!
Har hört att det var du som tala om för honnom hur han skulle pajja dom typ... (Genom att kocka typ...)

Sen har han ju futt köpa nya grajor typ...
O om han då preziz har köpt ett Gf 4 Ti 42 SE (tv-out-in) o inte har några pengar kvar så har han blivit tvungen o köpa nya grajor. O då futt sattsa på något buddget skit som typ en AMD xp 1800 + typ... (inte så skoj o köpa ny nu typ...)

Menmen tycker att det är synd om killen...
Så du ska nog vara lite extra snällor mit han!
O kanske ge han lite små grajor o kanske en liten (liten) peng...

Men du gör nog det hela bra Pixter!
(Har hört att du heter pixter på redigt osso men det gör du kanske inte typ...)

Lycka till!
/!\Hide from Flash
Or Burn to Ash /!\
bman
Posts: 582
Joined: 2002-04-03 15:42:31

Post by bman »

LillebrorFlash wrote:HAALOJA!
Du kan ju inte bara lägga det sådär ju!
Jag tycker du ska köpa nya grojor till killen!
Tänk om sakerna hade funkat, o du hade gjort lia dant typ...

Ganska synd om kille (mer) om grajorna har pajjat!
Har hört att det var du som tala om för honnom hur han skulle pajja dom typ... (Genom att kocka typ...)

Sen har han ju futt köpa nya grajor typ...
O om han då preziz har köpt ett Gf 4 Ti 42 SE (tv-out-in) o inte har några pengar kvar så har han blivit tvungen o köpa nya grajor. O då futt sattsa på något buddget skit som typ en AMD xp 1800 + typ... (inte så skoj o köpa ny nu typ...)

Menmen tycker att det är synd om killen...
Så du ska nog vara lite extra snällor mit han!
O kanske ge han lite små grajor o kanske en liten (liten) peng...

Men du gör nog det hela bra Pixter!
(Har hört att du heter pixter på redigt osso men det gör du kanske inte typ...)

Lycka till!
Pixter (glasögonormen =) ) du kan ju ge LillebrorFlash din dator, typ samma moderkort, låter väldigt bra ;D
Fast den var ju paj ..aja ge han lite pengar så man kan få mer godis :)
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

Har aldrig stulit från en privatperson eller gjort så att någon enskild person drabbats av det.

Större butikskedjor däremot.......
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
Post Reply