Lagliga droger?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Lagliga droger?

Post by 4432174644 »

Någon som provat några av de lagliga droger på http://www.naturensdroger.com/??

Vilka å med vilka resultat isf?? Allmänt nyfiken på om det är skojeri lr om de funkar..

Och lås inte tråden, det är ju lagligt. ;)
CH
Hedersbit
Posts: 1189
Joined: 2002-02-17 11:01:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by CH »

Har inte provat själv, men det brukar sägas att deras grejer i allmänhet håller rätt låg kvalité. Fast nåt av det blir du säkert hög på, även om han som driver sidan verkar minst sagt opålitlig.

Även om det är lagligt så ligger det på gränsen till vad vi tillåter här i forumet, men så länge det inte urartar tror jag nog att det får vara kvar, om ingen av mina kollegor misstycker.
/CH
Hexan
Posts: 9
Joined: 2002-11-13 0:44:52

Re: Lagliga droger?

Post by Hexan »

j0ch0z wrote:Någon som provat några av de lagliga droger på http://www.naturensdroger.com/??

Vilka å med vilka resultat isf?? Allmänt nyfiken på om det är skojeri lr om de funkar..

Och lås inte tråden, det är ju lagligt. ;)
Jag har testat en laglig drog som heter kava kava och är släkt med peppar
"atjooooo" men har en lite annorlunda effekt.
Effekten är som alkohol, dvs narkotisk med den skillnaden att man inte får någon baksmälla. Men det kommer nog inte dröja länge förrän våra politiker narkotikaklassar även detta som använts av söderhavsfolk i tusentals år. Det talas nämligen om att man i Sverige kommer att införa en lag om alla medel som ger eufori skall klassas som narkotika.
Så mår du bra av att äta pölsa kan det bli förbjudet ;)
/Benke
none

Post by none »

Rensat lite i tråden nu.

Kanske kan vi hålla oss till topic?
:)

-


Svar på din fråga.

Naturensdroger är mer eller mindre bluff.
Det enda som han har, som kan tänkas "fungera" är Efidrinpreparaten.

Det som fungerar bäst är att inte ödsla varken tid eller pengar på hans otvivelaktiga produkter.
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Köte ett herbsmokers explorer bigpack. Ingen vidare drag i grejerna, CO2 oljan blir man lite seg å lullig av, Indian tobaccon blev man ganska rofylld av, grejjen e nog den att man får nog röka jävligt mycke av detta för de ska bli nån riktig effekt, har ett helt gäng me olika sorter, men många kräver blowtorch tändare för å funka så har inte provat. Inte för ja trodde de skulle va nåt, men man kan ju testa för skojs skulle... Wild dagga smakade precis som Marijuana, dock uteblev effekten. ;D
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Sjuk jävla sida ;D Hah
Inte normal affär det där inte ....
User avatar
SUBPL8
Generös bit
Posts: 308
Joined: 2002-04-11 22:29:55
Location: Göteborg/Angered
Contact:

Post by SUBPL8 »

min mor är sjuksköterska sedan ca 20år tillbaka... när jag skulle ut till en rejvfest frågade jag henne lite ang efedrin... det blir man ofta bjuden på om man e rädd för xtc mm...

efedrin finns att köpa på www.naturensdroger.se eller .nu what ever... och min polare berättade för mig att det är värsta grejjer, ta några sånna piller, blanda ut med öl och man är borta hela natten... och nu till bi effekterna...

man kan få problem att kissa... man får sprängade huvudvärk utan vidare... man tappas på ryggmärjsvätska, vilket innebär att man kan få skador på hjärnan...

detta är den lilla kicken inte värd...
skall man på rejv så går man dit utan droger... kan man inte släppa loss så får man fan hitta på något annat... och bara för att drogerna är naturliga detyder d inte att dom inte är farliga...

//sub
Citat: "Kunskap får du inte av att läsa böcker, kunskap erhåller du när du läser människor". - Tomas M Nilsson | www.nucca.se | tomas@nucca.se
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

SUBPL8 wrote: skall man på rejv så går man dit utan droger... kan man inte släppa loss så får man fan hitta på något annat... och bara för att drogerna är naturliga detyder d inte att dom inte är farliga...

//sub
Bra sagt
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
TomatVadå
Posts: 518
Joined: 2002-03-31 16:33:07
Location: Kungsör
Contact:

Post by TomatVadå »

phett, måste skaffa mej lite lagliga droger ;)
Hasta la victoria siempre
none

Post by none »

SUBPL8 wrote:min mor är sjuksköterska sedan ca 20år tillbaka... när jag skulle ut till en rejvfest frågade jag henne lite ang efedrin... det blir man ofta bjuden på om man e rädd för xtc mm...

efedrin finns att köpa på www.naturensdroger.se eller .nu what ever... och min polare berättade för mig att det är värsta grejjer, ta några sånna piller, blanda ut med öl och man är borta hela natten... och nu till bi effekterna...

man kan få problem att kissa... man får sprängade huvudvärk utan vidare... man tappas på ryggmärjsvätska, vilket innebär att man kan få skador på hjärnan...

detta är den lilla kicken inte värd...
skall man på rejv så går man dit utan droger... kan man inte släppa loss så får man fan hitta på något annat... och bara för att drogerna är naturliga detyder d inte att dom inte är farliga...

//sub
Ta reda på vad du pratar om innan du pratar.

Man blir inte helt borta.
Efidrin är starkt upppiggande, plus att du bli på ett ganska bra humör av det.
Man blir varken hög eller borta.
De sk biefekterna är avtändningen som man känner av. Dvs en baksmälla, precis som den man får om man super för mycket.

Vidare tappas man inte på ryggmärgsvätska.
Efedrin frigör en del av av de naturliga endorfineran du har i kroppen, notera att det frigörs endorfiner från hela kroppen, därav kan man ha muskelvärk dagen efter.

Din mor borde läsa på lite mer om sakerna hon pratar om. Inget illa menat :)

Dock rekommenderar jag, precis som du säger, att gå på rejv utan att vara drogad :)
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

det där låter lite hmmm konstigt.. men om man får köpa "lagliga droger" om man är under 18år så skulle pröva på nått sånt tror jag.. ;)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

zeux wrote:
SUBPL8 wrote:min mor är sjuksköterska sedan ca 20år tillbaka... när jag skulle ut till en rejvfest frågade jag henne lite ang efedrin... det blir man ofta bjuden på om man e rädd för xtc mm...

efedrin finns att köpa på www.naturensdroger.se eller .nu what ever... och min polare berättade för mig att det är värsta grejjer, ta några sånna piller, blanda ut med öl och man är borta hela natten... och nu till bi effekterna...

man kan få problem att kissa... man får sprängade huvudvärk utan vidare... man tappas på ryggmärjsvätska, vilket innebär att man kan få skador på hjärnan...

detta är den lilla kicken inte värd...
skall man på rejv så går man dit utan droger... kan man inte släppa loss så får man fan hitta på något annat... och bara för att drogerna är naturliga detyder d inte att dom inte är farliga...

//sub
Ta reda på vad du pratar om innan du pratar.

Man blir inte helt borta.
Efidrin är starkt upppiggande, plus att du bli på ett ganska bra humör av det.
Man blir varken hög eller borta.
De sk biefekterna är avtändningen som man känner av. Dvs en baksmälla, precis som den man får om man super för mycket.

Vidare tappas man inte på ryggmärgsvätska.
Efedrin frigör en del av av de naturliga endorfineran du har i kroppen, notera att det frigörs endorfiner från hela kroppen, därav kan man ha muskelvärk dagen efter.

Din mor borde läsa på lite mer om sakerna hon pratar om. Inget illa menat :)

Dock rekommenderar jag, precis som du säger, att gå på rejv utan att vara drogad :)
zeux, jag misstänker att han menade om man blandar grejerna med alkohol, var iaf så jag uppfattade det. Vorde kanske lite bra me background info + nårra länkar här :)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

Det verkar lite skumt

Jag skulel då inte välja sånt för att pigga upp mig.
Då dricker jag istället(Helt lagliga, illa smackande, men uppigande) kaffe.

Men då ska det å andra sidan vara kris. Men måste jag bli pig så funkar.

Så det är mitt tips om man vill "droga sig"


/Narius
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
kaktus
Posts: 368
Joined: 2002-08-07 22:23:38
Location: Gbg
Contact:

Post by kaktus »

mina kompisar testade några fräer där ifrån som man skulle få hallucinationer av med lsn tror jag det var, det stod att de skulle funka som lsd fast de funkade inte så bra... de blev lite berusade sega (typ kröp runt på golvet), konstiga och måde ila sen... :)
Last edited by kaktus on 2002-11-22 22:28:11, edited 1 time in total.
User avatar
SUBPL8
Generös bit
Posts: 308
Joined: 2002-04-11 22:29:55
Location: Göteborg/Angered
Contact:

Post by SUBPL8 »

zeux wrote:
SUBPL8 wrote:min mor är sjuksköterska sedan ca 20år tillbaka... när jag skulle ut till en rejvfest frågade jag henne lite ang efedrin... det blir man ofta bjuden på om man e rädd för xtc mm...

efedrin finns att köpa på www.naturensdroger.se eller .nu what ever... och min polare berättade för mig att det är värsta grejjer, ta några sånna piller, blanda ut med öl och man är borta hela natten... och nu till bi effekterna...

man kan få problem att kissa... man får sprängade huvudvärk utan vidare... man tappas på ryggmärjsvätska, vilket innebär att man kan få skador på hjärnan...

detta är den lilla kicken inte värd...
skall man på rejv så går man dit utan droger... kan man inte släppa loss så får man fan hitta på något annat... och bara för att drogerna är naturliga detyder d inte att dom inte är farliga...

//sub
Ta reda på vad du pratar om innan du pratar.

Man blir inte helt borta.
Efidrin är starkt upppiggande, plus att du bli på ett ganska bra humör av det.
Man blir varken hög eller borta.
De sk biefekterna är avtändningen som man känner av. Dvs en baksmälla, precis som den man får om man super för mycket.

Vidare tappas man inte på ryggmärgsvätska.
Efedrin frigör en del av av de naturliga endorfineran du har i kroppen, notera att det frigörs endorfiner från hela kroppen, därav kan man ha muskelvärk dagen efter.

Din mor borde läsa på lite mer om sakerna hon pratar om. Inget illa menat :)

Dock rekommenderar jag, precis som du säger, att gå på rejv utan att vara drogad :)

detta läste min mor direkt ur stora läkarboken... som ges ut varje år... det är inte nå skitsnack... sedan kanske jag inte förklara till 100% rätt... men något i den stilen...

men som sagt... droger e för töntar som inte kan slappna av...

droger gör du bara bort di gmed... vågar du inte göra saker utan att vara drogad/full, då skall man låta bli... man blir inte tuffare/modigare... man skiter dock i att det är pinsamt...
Citat: "Kunskap får du inte av att läsa böcker, kunskap erhåller du när du läser människor". - Tomas M Nilsson | www.nucca.se | tomas@nucca.se
User avatar
Crown
Posts: 126
Joined: 2002-03-11 22:43:54
Location: Borås
Contact:

Post by Crown »

Kan påpeka att en del av sakerna det säljer kan man känna av, men det finns iget som ger effekten av andra saker man kan köpa. Själv så skulle jag inte rekomendera att du köper sådan skit. Sattsa hellre pengarna på lite saker med mer "kvalite" i sig, lite dyrare men helt klart värt pengarna.

Men det är bara min åsikt, du gör som du vill.
Trust is a weakness
Of all the things I lost, I miss my mind the most
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Crown wrote:Kan påpeka att en del av sakerna det säljer kan man känna av, men det finns iget som ger effekten av andra saker man kan köpa. Själv så skulle jag inte rekomendera att du köper sådan skit. Sattsa hellre pengarna på lite saker med mer "kvalite" i sig, lite dyrare men helt klart värt pengarna.

Men det är bara min åsikt, du gör som du vill.

Nee de va inga höjdar grejer kan ja säga nu på efterhand, trodde iofs inte värst mycke på de... Får la hänga lite på swecan å spana lite odlingstips... ;D
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag gillar lustgas, har inte koll på lagligheten, men den används ju dagligen i medecinska ändamål, och i stora mängder.

Lustgas är HELT ofarligt vid användning då och då, vid konstant användning i någon månad så löses fettet funt nervtrådarna upp och det börjar bli kortslutning, men detta är som sagt vid extrem användning.

En annan fara är att man kan få sytrebrist om man inte har syrgas till lustgasen utan bara blandar den med luft, då går syrenivån under den livsuppehållande nivån, detta kan ge upphov till att hjärnceller dör.

Så det jag måste ha tag på är en stor tub syrgas, en stor tub lustgas och en ställbar gasblandare... det bär vara den idéala festdrogen... ingen baksmälla, inget våldsamt betéende, bara ett kraftigt bommullslikt rus :)

Effekten liknar en råfylla, men utan att man mår dåligt, och när man slutar andas in lustgasen så försvinner ruset på någon minut, kan även blandas med lite alkohol för häftigare effekt, ser inte någon fara i detta heller då det inte bör bli några kemiska effekter mellan alkoholen och lustgasen, men detta bör självklart kollas upp av läkare innan man börjar rekommendera det :P.
En annan kul sak med lustgas är att man har det mesta av känseln kvar, men man är så borta att man fullständigt skiter i att det gör ont... detta är nog varför tandläkare använder just lustgas.

Kort sagt, legalisera lustgas för festanvändning!
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
none

Post by none »

SUBPL8 wrote:
zeux wrote:
SUBPL8 wrote:min mor är sjuksköterska sedan ca 20år tillbaka... när jag skulle ut till en rejvfest frågade jag henne lite ang efedrin... det blir man ofta bjuden på om man e rädd för xtc mm...

efedrin finns att köpa på www.naturensdroger.se eller .nu what ever... och min polare berättade för mig att det är värsta grejjer, ta några sånna piller, blanda ut med öl och man är borta hela natten... och nu till bi effekterna...

man kan få problem att kissa... man får sprängade huvudvärk utan vidare... man tappas på ryggmärjsvätska, vilket innebär att man kan få skador på hjärnan...

detta är den lilla kicken inte värd...
skall man på rejv så går man dit utan droger... kan man inte släppa loss så får man fan hitta på något annat... och bara för att drogerna är naturliga detyder d inte att dom inte är farliga...

//sub
Ta reda på vad du pratar om innan du pratar.

Man blir inte helt borta.
Efidrin är starkt upppiggande, plus att du bli på ett ganska bra humör av det.
Man blir varken hög eller borta.
De sk biefekterna är avtändningen som man känner av. Dvs en baksmälla, precis som den man får om man super för mycket.

Vidare tappas man inte på ryggmärgsvätska.
Efedrin frigör en del av av de naturliga endorfineran du har i kroppen, notera att det frigörs endorfiner från hela kroppen, därav kan man ha muskelvärk dagen efter.

Din mor borde läsa på lite mer om sakerna hon pratar om. Inget illa menat :)

Dock rekommenderar jag, precis som du säger, att gå på rejv utan att vara drogad :)

detta läste min mor direkt ur stora läkarboken... som ges ut varje år... det är inte nå skitsnack...
Nej, men då har den boken fel.
Så är det.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Fireman wrote:Lustgas är HELT ofarligt vid användning då och då!
Så har man trott om väldigt många saker som sedan visar sig vara ohälsosamt. Sen så tror jag knappast att det är helt ofarligt att leka med lustgas.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

zeux wrote:Nej, men då har den boken fel.
Så är det.
Jag är inte insatt i ämnet, så jag kan inte uttala mig. Men efter ett sådant påstående som totalt motsäger läkarboken så måste du nog hänvisa till något som styrker ditt påstående. :)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
none

Post by none »

tkh wrote:
zeux wrote:Nej, men då har den boken fel.
Så är det.
Jag är inte insatt i ämnet, så jag kan inte uttala mig. Men efter ett sådant påstående som totalt motsäger läkarboken så måste du nog hänvisa till något som styrker ditt påstående. :)
Vet inte, men jag har läst diverse läkarböcker, litteratur på internet, egna erfarenheter, sen drar jag min slutsats och kommer således fram till resultatet.

Har inget att referera till, men jag vet att jag har rätt. Låter lite dumt, men man behöver ju inte tro på mig för den delen :)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

zinko wrote:
Fireman wrote:Lustgas är HELT ofarligt vid användning då och då!
Så har man trott om väldigt många saker som sedan visar sig vara ohälsosamt. Sen så tror jag knappast att det är helt ofarligt att leka med lustgas.
Många droger är helt ofarliga vid användning då och då, problemet är att väldigt många inte klarar av att hålla sig till det.
Jag dricker alkohol kanske 6 gånger per år, detta förorsakar ingen direkt skada...
Likaså har väldigt många provat droger någon gång och inte farit illa av det...

Lustgas har egenheten mot många andra droger att den går ur kroppen av sig själv genom utandningsluften utan att behöva filtreras ut av levern... Den effekt lustgas ger beror på att den är fettlösande, sama som alkohol, den rogivande bedövande effekten får genom att fettlagret runt nerverna mjukas upp lite. det gerupphov till upplösning av nervernas isolation vid extrem användning i någon månad i streck.
Men lustgasen skiljer sig från alkohol genom att kroppen tar skada av att göra sig av med alkoholen, plus att alkoholen är giftig, det är inte lustgasen...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
CH
Hedersbit
Posts: 1189
Joined: 2002-02-17 11:01:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by CH »

Vad gäller lustgas så används det som drivgas i åtminstone den vanligaste sortens (Chantilly, eller liknande) färdigvispad grädde. Bara att hålla en plastpåse över en oskakad burk sådan, så har man lustgas i en påse färdigt för inandning ;). Kan också tillägga att min farbror, som var narkosläkare, sa att lustgas är ofarligt så länge det inte brukas alltför flitigt.

För övrigt så håller jag med om att det mesta som säljs på naturensdroger verkar vara ganska verkningslöst, med undantag för efedrinet och kanske de minnesförbättrande och koncentrationshöjande preparaten, som åtminstone teoretiskt verkar kunna fungera.
/CH
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

En detalj med lustgas är att man bör blanda den med 30-40% ren syrgas, ren lustgas blandad med luft får syrenivån under den livsuppehållande nivån, även om det är under en kort stund så är det inte bra.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply