Recensioners trovärdighet

Kommentera och läs våra kolumner. Endast skribenter kan skapa nya trådar här.
lumpa
Posts: 16
Joined: 2002-03-08 20:18:38
Contact:

Post by lumpa »

Bra att någon fler reflekterat över den "bortglömda" kritiken i de flesta recensioner. Själv har jag blivit förbannad flera gånger efter att ha läst recensioner av b.l.a Creatives Labs hårdvara hos en viss hårdvarusajt. I princip alla klagade över att GF4 ti4400 fläkt lät fruktansvärt illa, recensenten nämde det knappt. Audigy2's recension var "cut and paste" från Creatives hemsida, bilderna var dessutom gjorda av Creative.

Jag litar enbart på Tomshardware och Anandtech.
Av de svenska sidorna tycker jag nordichardware är väldigt bra. Mikrodatorn och M3 kan göra bra recensioner också.(ibland iaf)
User avatar
ashtar
Posts: 30
Joined: 2002-09-09 12:15:34
Location: Göteborg
Contact:

64bits inflation

Post by ashtar »

Ni kommer (om ni överhuvudtaget läser det här inlägget) antagligen inte att hålla med. Jag Tycker att även Ni ängnar Er åt förskönande omskrivningar av de produkter Ni recenserar. T.ex "datormarknaden", i en marknad bestående av likartade produkter tycker jag inte att man kan säga att ett moderkort som ligger under toppskiktet (beroende på det perspektiv man ser ifrån, pris, prestanda, support, funktioner etc.) kan anses vara en hyfsad produkt. Produkten är tvärt om, meningslös. Varför skall man köpa den överhuvudtaget, när det finns andra som är bättre ur alla synvinklar, oavsett hur marginell skillnaden är.

Ni kanske tycker att jag är överdrivet negativ, eller korkad? Men faktum är att det flesta "Riktiga tidningar" "Dmz, Mikrodatorn etc" inte är lika frikostiga med sina komplimager som ni och många andra hårdvarusidor.

Hoppas ni kan ta lite konstruktiv kritik, tack för en bra artikel.
User avatar
pwm
Skribent
Posts: 1261
Joined: 2003-11-22 15:51:44
Location: Umeå

Post by pwm »

1 - jättebump

2 - en del av de där "riktiga" tidningarna har tyvärr en kompetensnivå som ibland får en att kikna av skratt.
User avatar
ashtar
Posts: 30
Joined: 2002-09-09 12:15:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by ashtar »

Vilken tidning jag nämde lider av kompetensbrist, Dmz eller Mikrodatorn? *Vilken kompetens krävs för att montera ett moderkort märka att det går stabilt och sen köra några olika prestandatester? De har inte samma behov av att tillfredställa företagen som skickar produkter, det är väl där skon klämmer hos många hårdvarusidor.

*Egentligen har jag lite svårt att bedöma vilken kompetens som krävs eftersom jag inte är insatt inom alla områdena.

"en del av de där "riktiga" tidningarna har tyvärr en kompetensnivå som ibland får en att kikna av skratt."

Har du lust att utveckla ditt påstående?
Post Reply