Utomhuslan. Någon som är intresserad?

LAN, Demoparty och allt som rör området.
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Utomhuslan. Någon som är intresserad?

Post by uchman »

Ett lan utomhus? tänker du. Ja tänker jag. Ni tar med er tält och dator så fixar jag nätverk och ström till tältet. Det skulle nog inte bli så mycket gaymerlan av det. Men verkligen ett lan för *nix-intresserade att träffas och umgås på ett lite udda sätt.
Sitta i solen och mirrka. Grilla och dricka bira.
För er som inte hört talas om HAL (ett utomhuslan/mässa i holland) så finns en länk med lite bilder.
http://hal2001.leech.net/ito/?mode=albu ... 01&start=0
Kolla också http://www.hal2001.org/

Oj jag glömde nästan. Vad jag vill veta är om någon är intresserad av att åka på detta? Eftersom jag inte vill arrangera något som ingen åker på.
Så om det verkar intressant så kan ni ju tala om det för mig.

Tack.
Last edited by uchman on 2003-03-21 17:35:01, edited 1 time in total.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

häftig idé.
jag skulle någ vilja.
DEt våre ju ass ballt.
Men en nackdel.
deyt är att det blir så lusty och mycket ljus reflexer i skärmen.
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Hehe. Du får väl gömma dig i tältet då? =). Nää. Vi skall ju grilla och snacka bsd hela dagarna såklart. :P.
Och räjv på nätterna. Det verkar ändå som att det är rätt mycket folk som är intresserade av detta. Så det finns en bra chans att det blir av.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Var någonstans isåfall?
hej.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Göteborg?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Blir det i göteborg är jag nog intresserad. Om jag inte blir själv. :)
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Hah. Chansen att det blir i göteborg är nog minimal. Men att inte åka bara för att det är en bit verkar ju tråkigt? Ta med fem polare och dela på ett tält? =).
Jag vet inte var det skulle bli av ännu. Men antagligen någonstans nära mig som arrangör. dvs Ljusdal. 34mil norr om sthlm.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

uchman wrote:Hah. Chansen att det blir i göteborg är nog minimal. Men att inte åka bara för att det är en bit verkar ju tråkigt? Ta med fem polare och dela på ett tält? =).
Jag vet inte var det skulle bli av ännu. Men antagligen någonstans nära mig som arrangör. dvs Ljusdal. 34mil norr om sthlm.
Det är lite långt. I och för sig åker vi ju på krang så. :)
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Ja, men det är värt tror jag. Sitta i solnedgången ta en bira grilla lite kanske och mirrka. Kan det bli bättre? =).
Jag åker rätt långt för att ta mig till DH också.
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Jag kanske att säga att det var tänkt att ha ett stort tält med djs och dans också. :).
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Det är helt klart något att fundera på.

Btw, känner igen ditt nick. Från var?
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Jag hänger på efnet. #FreeBSD.se och så har jag ett eget nät. www.lwnet.org.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Undrar vad brandskyddsmyndigheten och elsäkerhetsverket tycker om kombinationen tält och 230V dator...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ghlargh wrote:Undrar vad brandskyddsmyndigheten och elsäkerhetsverket tycker om kombinationen tält och 230V dator...
Undra vad antipiratbyrån tycker om tillgången till olagligt material på DH.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

brandskyddsmyndigheten har nog fler befogenheter än antipiratbyrån ;)

edit: jag skulle lätt åka om jag tiden och ekonomin stämde..
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
P-chan
Posts: 54
Joined: 2003-02-14 18:17:25
Contact:

Post by P-chan »

Sounds like a cool idea! However, unless its close to göteborg, i cant come :/
Yes, i understand Shwedish.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Helt seriöst dock, det kan bli stora problem med brandsäkerhetsverket, man får ju inte ens sova under borden på DH för dom, så att tälta med dator är nog ganska döfött att få tillstånd till... om man inte gör det till ett closed event...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

HAL e coolt. en tjejkompis till mig ville att vi skulle åka i somras men vi hade inga laptopar så det var lite svårt ;) så ja. samma problem är det nu med. jobbigt med tält om man inte har laptop. grejen med hal är ju att de som anordnar det sätter upp lite stora tält.. det är ju svårt att göra som privatperson, så isf får man ju knö i sitt eget tält.. å då är det extra svårt med stationär. sen är det ju också lite klurigare med stölder och liknande på sånna här grejer. men.. ja. det funkar nog ;) mysigt om det är fint väder iaf..
Om du anordnar ett där uppe så kanske vi fixar ett här nere så kan vi köra vpn ;) det är för dyrt att åka 60mil till ett lan...
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Brandsäkerthet hit och dit. Vadå? Det är ffs utomhus? Är ju ingen risk att ngn brinner inne. Och HAL anordnas väl ändå bara var fjärde år? Och så det här med tält på hal. De flesta har ju eget tält med. Och väldigt många har stationär med sig. Jag tycker ni är överdrivet skeptiska nu. :P.
Olsson
Posts: 134
Joined: 2002-03-11 8:07:13
Location: Skåne
Contact:

Post by Olsson »

mohaha, jag är sugen, om jag kan ta mig upp dit ifrån skåne:)

och jag har fått tag på en flapflop:)
Ja jag har några datorer..
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Fint fint. :).
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

uchman wrote:Brandsäkerthet hit och dit. Vadå? Det är ffs utomhus? Är ju ingen risk att ngn brinner inne. Och HAL anordnas väl ändå bara var fjärde år? Och så det här med tält på hal. De flesta har ju eget tält med. Och väldigt många har stationär med sig. Jag tycker ni är överdrivet skeptiska nu. :P.
HAL är väl ändå inte i sverige?

Och jag tar inte upp detta för att jag tycker att det är en dålig idé utan för att du ska slippa sitta där med öppen mun när brandskyddsmyndigheten stänger igen ditt evenemang. Kolla upp vad som gäller.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Det stämmer väl antar tar jag. Men detta är ju som sagt utomhus. Vad är chansen att någon brinner inne? Noll finito.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

uchman wrote:Det stämmer väl antar tar jag. Men detta är ju som sagt utomhus. Vad är chansen att någon brinner inne? Noll finito.
folk brinner ute :D :D ;D ;D
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
uchman
Posts: 17
Joined: 2003-03-21 0:15:08
Contact:

Post by uchman »

Ajajaj.
Locked