Råd: Hur man frågar ut en tjej.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Råd: Hur man frågar ut en tjej.

Post by Eruku »

Jag var på bio idag med en godvän, hans flickvän och en kompis till flickvänen, vi hade väldigt trevligt och jag tyckte också att flickvännens kompis var väldigt sött. När vi skiljdes åt så kramde vi om varande och hon sa att det vore trevligt att träffas igen (flickvännens kompis alltså), jag vet inte om hon sa så för att vara artig eller om om menade det men det kändes ärligt. Så imorgon tänkte jag ringa min kompis flickvän och fråga efter hennen telefonnummer.
Jag har aldrig varit bra på nästa bit, hur ska jag göra? Jag jag ringa eller smsa? Om man ringer så kan det kännas mera personligt och romantiskt men om man smsar så kanske hon inte behöver kännas sig pressad eller blyg. Jag vet inte hur jag ska göra eller hur jag ska uttrycka mig. Hjälp mig!
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Gå på känslan. Det finns inga regler, borde inte finnas några iallafall. Fast det hade kanske varit enklare. :) Jag tycker du ska ringa.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Tack för det Nim, fast jag är rädd för att jag inte riktigt kommer våga.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Well, therein lies the krux.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Jag hade nog bangat ur.. (sms'at) tycker att det inte är lika "pressande"... låt oss höra en fortsättning sen ;)
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Finns inga regler för sånt här..Bara till och ringa och fråga tycker ja.Lycka till! :)
We dance to all the wrong songs
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jo tack, lär behövas :)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Var är veronika när man behöver henne :) behövs lite annat perspektiv.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Spectre
Posts: 370
Joined: 2002-03-08 21:16:38
Location: Haninge, Stockholm
Contact:

Post by Spectre »

Är ju inte så svårt (om du inte är helt sanslöst feg)... ;)

Ring å presentera dig som personen hon träffade för några dagar sedan.
"Bla bla jag tyckte att det var trevligt att umgås med dig, så jag undrar om vi kunde träffas och göra nåt trevligt bara du och jag."

Svarar hon nej, ja då vet du det.
Bara att vara artig tillbaka och förklara att det är helt okej.

Svara hon ja, så packa ett fempack kondomer... moaahahah :P


Sluta vela, det går att prata med tjejer också. ;)
Fuck you, you fucking fuck.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Kvinnor är inte enkla att ha att göra med - den saken är mkt klar.

Ring om du verkligen vill träffa henne - ett lamt och snålt mess är inget att hänga i julgranen. Ring och säg typ:

"Hejsan *insert name*, vi var på bio för några dagar sedan - det är jag som är *insert name*. Jag tänkte bara säga att jag tycker det var jätte trevligt att träffa dig och det vore kul om vi kunde träffas igen."

*Du väntar på svar*

Antligen så säger hon "Ja, jättegärna!" eller så säger hon "Jo visst, kanske det" När de senare svaret är mindre positivt.

Lycka till nu :)

Mvh
zinko
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

De är kluriga dessa damer...men vet inte vilka som är hur eller var eller när...det är bara att inse...vi kommer aldrig att förstå oss på de till 100% lika som de aldrig kommer förstå sig å oss...bara att försöka så gott man kan...

Precis som zinko påtalar är det lika bra att aggera...göra något...att ringa är väl att föredra om du inte är extremt blyg...för vad har du att förlora på det...nej just det inget...det sämsta du kan få är ett nej...men för den delen skall man inte bygga upp skyhöga förväntningar och framför allt skall man inte vänta för mycket...jag höll på å tvekade å fegade på en dam för nått år sedan...åså vips hade det gått över ett halvår...coh till slut när jag vågade...fick jag bara ett "bara som kompis" till svar...där hade man gått i över ett halvår å tvekat helt i onödan...livet är för kort för att tveka...är mitt motto numera...

Sen om hur på man skall vara är nästa delikata fråga...inte för på...men inte för slappt ointresserad heller...utan lite lagom...visst det är svårt att hitta det där "lagom" Man måste pejla av lite...hur verkar detta...verkar det finnas något intresse osv...men börja med att kontrollera om det finnes något intresse...sen kan du få mer råd och tips på detta eminenta forum 8)

Hoppas att det löser sig till det bästa...lycka till!
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

zinko wrote:Antligen så säger hon "Ja, jättegärna!" eller så säger hon "Jo visst, kanske det" När de senare svaret är mindre positivt.
Säg hon "kanske det" med porrig röst så kan det vara mer positivt än "Ja jättegärna" med påtvingad röst. Vi får inte glömma detaljerna Zinko! Annars han kanske gör något helt galet och då är det vårt fel.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

pync wrote:
zinko wrote:Antligen så säger hon "Ja, jättegärna!" eller så säger hon "Jo visst, kanske det" När de senare svaret är mindre positivt.
Säg hon "kanske det" med porrig röst så kan det vara mer positivt än "Ja jättegärna" med påtvingad röst. Vi får inte glömma detaljerna Zinko! Annars han kanske gör något helt galet och då är det vårt fel.
Helt korrekt
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Spectre wrote:Är ju inte så svårt (om du inte är helt sanslöst feg)... ;)

Ring å presentera dig som personen hon träffade för några dagar sedan.
"Bla bla jag tyckte att det var trevligt att umgås med dig, så jag undrar om vi kunde träffas och göra nåt trevligt bara du och jag."

Svarar hon nej, ja då vet du det.
Bara att vara artig tillbaka och förklara att det är helt okej.

Svara hon ja, så packa ett fempack kondomer... moaahahah :P


Sluta vela, det går att prata med tjejer också. ;)
Det handlar inte om att vara feg, jag kan hoppa från ett 50 meters lyftkran med en kummisnodd runt benen men dettta är bra mycket svårare, jag är helt enkelt lite osäker. Alla har inte perfekt självförtroende.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

eruku wrote:Det handlar inte om att vara feg, jag kan hoppa från ett 50 meters lyftkran med en kummisnodd runt benen men dettta är bra mycket svårare, jag är helt enkelt lite osäker. Alla har inte perfekt självförtroende.
Vad är det värsta som kan hända då?? Att hon säger NEJ. So what?? Då är ni inte menade för varandra och hon är inte den "rätta" ... ;)
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

eruku wrote:Det handlar inte om att vara feg, jag kan hoppa från ett 50 meters lyftkran med en kummisnodd runt benen men dettta är bra mycket svårare, jag är helt enkelt lite osäker. Alla har inte perfekt självförtroende.
Amen. Vet hur det känns grabben :) Fast jag skulle aldrig våga hoppy bungee heller :p

"Våga och Vinn", det funkade för mig sist iaf :)
iDon't care about your problems.
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

är du riktigt kaxig så ringer du till din kompis flickvän som drar med henne som du tyckte var söt till ngt fint ställe så hoppar du fram ur en buske med röda rosor och säger: "jag tycker om dig, jag vill ta dig inatt"

så blir hon charmad etc..
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

arre wrote:är du riktigt kaxig så ringer du till din kompis flickvän som drar med henne som du tyckte var söt till ngt fint ställe så hoppar du fram ur en buske med röda rosor och säger: "jag tycker om dig, jag vill ta dig inatt"

så blir hon charmad etc..
ofta. ät en grek arre.
iDon't care about your problems.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

jag måste erkänna att jag hade smsat. det kan bero på att jag har feta telefonskräcken (inte för att ringa till tjejer utan för att ringa över huvudtaget..)...

tror inte hon skulle säga så om hon inte ville träffa dig.. förövrigt väldigt modigt sagt av henne ju. :P ring eller smsa, om hon vill träffa dig igen tror jag egentligen inte hon bryr sig hur du kontaktar henne, bara ATT du gör det..

"gl hf"

:)
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

lillis wrote:jag måste erkänna att jag hade smsat. det kan bero på att jag har feta telefonskräcken (inte för att ringa till tjejer utan för att ringa över huvudtaget..)...
jag är inte ensam :) jag hade också lungt smsat.
iDon't care about your problems.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Bara fråga, gör frågan så enkel och fåordig som möjligt,
så att du inte trasslar in dig i orden och gör bort dig :)

Skit i sms det är fegt, ring i stället.

Sen kan du ju alltid tänka som så här: om ett 1/2 år minns ingen att du frågade ut en tjej och att hon sa nej :) (om du inte skiter på dig eller nått :P :) )
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Gnuet wrote:
arre wrote:är du riktigt kaxig så ringer du till din kompis flickvän som drar med henne som du tyckte var söt till ngt fint ställe så hoppar du fram ur en buske med röda rosor och säger: "jag tycker om dig, jag vill ta dig inatt"

så blir hon charmad etc..
ofta. ät en grek arre.
ne tack, vill inte äta upp din familj :x
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Under gymnasietiden ringde jag en brud som jag bara träffat i skolan på de gymnastiktimmar vi hade tillsammans då det var dansträning :P Efter en liten stund sa hon "Jag har redan en pojkvän" Jahaja, tack för mig... ;D Det var lite skämmigt dagarna efteråt när man gick förbi varann i nån korridor...
Jejje
Posts: 2
Joined: 2003-01-01 16:40:52
Location: Vallentuna
Contact:

Post by Jejje »

skaru me upp på lite vahetere vahetere..
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Nu har jag fixat telefonnummert, så jag ringer nog så snabbt telefonen är ledig...
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Post Reply